Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.9.2013 20:29
Mikähän kaasari tossa mahtaa olla? pitäs saada uus tiiviste kun vanha (luultavasti) vuotaa, kaasarissa oli semimäärä vaaleansinistä töhnää, oli suuttimien päällä yms ja ei oo nyt toiminu koko vehjes... Bensa menee kaasariin muttei tule ulos, missä vika? Suuttimet + muut pikkupaikat kävin bensa&paineilma käsittelyllä läpi muttei vaikutusta...
11.10.2013 10:31
Jos joku variaattorin säätöjä ym pikkupiristystä kaipaa, niin laitan tähän nyt oman pelin toimivaksi todetun setupin :
- Malossin valkonen vastapainejousi.
- Malossin 6g rullat.
- Kuristamaton etuvariholkki.
- Pääsuutin 5 numeroa isompi (vakio 80) & Ilmanputsarikotelon ilmanoton jatkokärsä otettu pois.
Näillä asetuksilla mennään mittarinopeutta 65-75.
(Rengaspaineet 2.3 takana ja 2.0 edessä ja kuski 70kg)
- 5.5g rullat olis hyllyssä vielä ja ehkä jossainraossa kokeiluun jos ennen talvea kerkeää.
Koko laite ehkä myös myynnissä, 2600km ajettu 2005 sininen Agi kyseessä, laittelen ilmoitusta kohtapuolin. Ainoa vika tällähetkellä sähköstartin toimimattomuus ja ohjauslaakeri pitäis kiristää.
18.10.2013 20:32
Minkäs merkkinen ja mallinen suutin tähän sopii?
Talvi käyttöön ajettelin, eli isompi suutin vain. Minkä kokoinen suutin olisi muuten sopiva kurittoman liukoholkin kanssa talveksi?
19.10.2013 18:20
Dellorton 4mm?kierteellä olevat suuttimet menee. Kierteen "harjalta" mauserilla mitattuna 4,7mm. Kierteen "pohja" 4mm tasan.
Vakiosuutin 80 ainakin itsellä. 90 laittamalla vääntö paranee huomattavasti ja ei enää stumppaa kylmänä, vaan nostaa kiekkoja.
Kierteen "harja"
http://puu.sh/4TXH4.jpgKierteen "pohja"
http://puu.sh/4TXI0.jpg
21.10.2013 14:46
Jarez kirjoitti:Jos joku variaattorin säätöjä ym pikkupiristystä kaipaa, niin laitan tähän nyt oman pelin toimivaksi todetun setupin :
- Malossin valkonen vastapainejousi.
- Malossin 6g rullat.
- Kuristamaton etuvariholkki.
- Pääsuutin 5 numeroa isompi (vakio 80) & Ilmanputsarikotelon ilmanoton jatkokärsä otettu pois.
Näillä asetuksilla mennään mittarinopeutta 65-75.
(Rengaspaineet 2.3 takana ja 2.0 edessä ja kuski 70kg)
- 5.5g rullat olis hyllyssä vielä ja ehkä jossainraossa kokeiluun jos ennen talvea kerkeää.
Koko laite ehkä myös myynnissä, 2600km ajettu 2005 sininen Agi kyseessä, laittelen ilmoitusta kohtapuolin. Ainoa vika tällähetkellä sähköstartin toimimattomuus ja ohjauslaakeri pitäis kiristää.
Nyt 5,5g rullat kiinni ja tuntuisi olevan huomattavasti paremmat kuin 6g. Paikaltaanlähtö piristyi mukavasti ja kierrokset pysyy kiihdyttäessä paremmin "tehoalueella". Mutta mistään räjähtävästä tehosta ei nyt puhuta
Startin releen testasin ulkoisella virtalähteellä ja näyttäis toimivan. Muutamankerran lähti napista käyntiin, nyt ei taaskaan. Melkein vois laittaa syyn akun niskoille kun releen liittimen johdoille tuli vain 12.6v..
Ilmotuskin tehty nettimotoon jos joku kiinnostuu, huomenna meen teetättämään ohjauslaakerin kiristyksen vihdoin. Työkalut pelkästään maksais +15 euroa, niin liikkeelle 35e ei ihan mahottomalta kuullosta työstä.
Itelläni on 85 pääsuutin kiinni ja tuntui jotenkin huipputeho kärsivän ja putkenpäähän ilmestyvän karstaa, niin otin tuon kärsän pois putsarikotelosta ja tuntuu että seokset olis nyt kohillaan.
Nyt kylmemmillä keleillä laitoin kärsän takas ja meno tuntuu jatkuvan samaan tahtiin, pitää tota karstantuottoa tarkkailla. Tuota 90 suutinta suosittelisin melkein vain pakkaskeleissä ajamiseen. Kylmäkeliralleja varten tuosta puhallinkotelon sisääntulo ritilästä surutta peitin 50% pahvinpalasellla ettei niin pahasti alijäähtyis laite ajossa.
http://www.nettimoto.com/kymco/agility/1593737
5.11.2013 21:05
Mulla Kymcossa vähä jännä vika.
Se ei käynnisty. Kiksi ei toimi mutta sähköstartitta käyttäessä siitä aiheutuva "ininä" on hyvin hidasta. Akku ei ole loppu ja montaa eri akkua olen kokeillu.
Saa kipinän ja antaa tuoksun perusteella myös bensaa..
Mikähän tässä pulkassa vois olla vikana?
5.11.2013 21:39
Startti paskana/ startin johdoissa jotakin.. Jos olet varma ettei akku ole syypää. Ite korjaisin vaa kiksin.
1.12.2013 11:52
Juu, hankin tossa Agility läski mallia vastaavan trimax fennon kun halvalla sain. Ihmettelin ajellessani kun kaasu hirttää, kaasukahvassa ei ollut ongelmia, lipsautin myös vähä voitelua rullaan ja vaijeriin, eipä auttanut, katsoin sitten kaasarin päähän ja suihkautin voitelua myös sinne, auttoi hetkeksi kunnes lumi pölähti ja taas alkoi takkuamaan, nyt sitten aamulla vilkaisin valon kanssa, niin huomasin, että kaasuvivussa? tai siis siinä johon vaijeri tulee ja sitä kaasarin sisällä olevaa läppää kääntelee, on ohut jousi/sellanen littana jousi siis, joka lukitsee kaasun (vrt. vw golf/jetta mk1/mk2 pierburg kaasuttimien ryyppyyn, tässä tapauksessa se kaasuvipu ei lukitse "ryyppyä" vaan "ryyppy" kaasun lähes pohjaan. Taivutin tuon jousen sitten silleen että ei ota kiinni mihinkään liikkuvaan, nyt pelaa täysin. Tässä pelissähän on sähköryyppy, joten ei tuo voi mikään ryypyn vipu olla, mikä ihme se on? Yritän myös kuvan viskata selosteeksi.
-Jari
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
1.12.2013 22:53
Taitaa olla kiihdytyspumpulle tuo "jousi" / liuska? Joku joka tietää enemmän näistä varmistakoon...
1.12.2013 23:46
Oispa parempi kuva.... Ja mullakaan ei nyt oo yhtään parempaa kuvaa Kymcon kaasarista
En osaa sanoa nyt.
2.12.2013 11:26
Tuohan on kiihdytyspumpun käyttövipu. Vääntele tuo vipu sillain ettei jumita ja toimii normaalisti.
7.12.2013 16:54
Kiihdytyspumpun vipuhan se oli, kiitti vaan neuvoista, olihan näissä vehkeissä 5mm kierteellä suuttimet, kun tilasin virijavarasta 72cc pytyn, 5,5g rullat ja 90 suuttimen, kun ei isompaa 5mm ollu siellä. Mitäs kulkuja voipi odottaa kun vakio pikkuvenakansi jossa ei hirveemmin valupurseita kanavissa, 5,5 rullat, 18 levee hihna, vakio takavarin palikat, putken pää alkukäyrän kokoon ja romut pois sisältä (jo ihan äänien takia)
Katalysaattoria ei muuten löytynyt tän vehkeen putkesta, välilevyjä löytyi, myöskään ei ole hapetinlaitteistoa ja vaijerilla kun alkukäyrän kävi läpi niin mitään pykäliä ei tuntunut. Mitenkäs paljon perävälitys pitenisi jos laittaisi tähän 12" pyörillä olevaan 10" perävälit, vaikuttaisiko mitenkä kulkuihin seitenkakkosella?
-Jari
7.12.2013 18:24
4mm vakiokassussa muistaakseni. Otin kuvai tönärin kanssa suuttimesta joksu, löytyy aiempaa ketjusta
7.12.2013 19:07
Vakiokaasari on, ainakin "kerro vakiosuutin" topiikissa joku oli sanonut että kymco agilityssä on 5mm suutin
25.12.2013 17:15
Mikä on vikana kymsossa kun ei lähde käyntiin. Kipinä tulee ja on hyvä.
Ja bensaa tulee ainakin kaasuttimelle saakka.