Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.4.2010 0:13
Jillian kirjoitti:Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. 07 vuoden ajokki kyseessä, joka ei talven jälkeen suostu käynnistymään. Vaihdettu polttoaine, sytytystulppa, puhdistettu kaasari, kokeiltu eri sytytyspuolalla ja cdi-boksilla.
Letkut tarkistettu, samoin jännitteet, venttiilit ja sytytys, mutta ei tahdo käynnistyä.
Mitä tässä vielä osais kattoa?
kyllä tää osaa olla vittumainen peli
omakin oli samallainen tapaus, ittellä auttoi maagisesti kannen ja pytyn putsaaminen eli auki vaan ja putsaamaan
7.4.2010 16:02
En saanu kaasarin kuria toimimaan, niin nyt onki käytössä kaasukuri. Ihan perus. Toimii, mutta aika epäilyttävä kylläkin, kaasu nimittäin kääntyy alle 10 astetta
7.4.2010 17:23
"pikakaasukahva"
7.4.2010 19:06
|JannE_ kirjoitti:"pikakaasukahva"
nii meinasin iteki sanoo, mut tuskin menee läpi. Kääntyy nimittäin niin vähän toi kahva ja mopo kulkee 35
7.4.2010 19:41
Piti napata pari uutta kuvaa lohkojen maalauksen jälkeen. Mistä löytäisin halvalla etusisäkatteen?
8.4.2010 11:34
Todennäköisesti kaikista helpoimmin löydät joko nettimotosta tai nettivaraosasta käytetyn. Noista kannattaa katsoa. Olen aika varma, että löytyy jonkilainen.
8.4.2010 19:33
Moro,
Kaverilla on tämmönen täsmälleen samanlainen skootteri kun tämä Solifer XTR50, mutta mallia Wanda Rally. Talvella kaasuvaijeri jäätyi, ja kaasu hirtti. Sen sai sulamaan kun tarpeeksi kauan lämmitteli konetta. Yks päivä se kaasu hirtti pohjaan asti kiinni ja kaveri koitti sulattaa pitämällä käynnissä ja takajarru pohjassa. Takavariaattorista suli jokin osa, nimittäin kun koppa avattiin oli siellä semmonen kunnon klöntti sulanutta ja jälleen kovettunutta metallia.
Tilattiin uusi takavariaattori ja samalla myös hihna. Hihna on vähän isompi kuin alkuperäinen (ilmeisesti tilasi vääränkokoisen hihnan). Takavari kiinnitettiin, ok, mutta kun antaa kaasua, ei skootteri jaksa työntää itseään eteenpäin, ei saa kierroksia, mutta kun perä nostetaan ilmaan ja annetaan kaasua, antaa kierroksia mutta aika heikosti. Ei anna vastusta. Luistaako hihna vai onko etuvariaattorikin paskana? Ainakaan ei siltä näyttänyt kun tarkistettiin se. Myös semmonen lätinä kuuluu varista kun antaa käydä tyhjäkäynnillä.
8.4.2010 20:13
Mikä on solikan takajarrussa kun viime kesänä uusittiin takarengas ja melkeimpä sen jälkee takajarru on ollu aika paska.. se kyllä jarruttaa mutta ei kovin hyvin.
Eikä myöskään saa skodea käynnistettyä takajarru+sähköstartti menetelmällä, pitää aina etujarrulla sähköstartata.
8.4.2010 22:10
Jynkky69 kirjoitti:Yks päivä se kaasu hirtti pohjaan asti kiinni ja kaveri koitti sulattaa pitämällä käynnissä ja takajarru pohjassa. Takavariaattorista suli jokin osa, nimittäin kun koppa avattiin oli siellä semmonen kunnon klöntti sulanutta ja jälleen kovettunutta metallia.
Anteeksi vain, mutta kaverisi on tädyellinen idiootti.
Kuka pitää takajarrua samalla kuin kaasu on pohjassa.
Jynkky69 kirjoitti:Tilattiin uusi takavariaattori ja samalla myös hihna. Hihna on vähän isompi kuin alkuperäinen (ilmeisesti tilasi vääränkokoisen hihnan). Takavari kiinnitettiin, ok, mutta kun antaa kaasua, ei skootteri jaksa työntää itseään eteenpäin, ei saa kierroksia, mutta kun perä nostetaan ilmaan ja annetaan kaasua, antaa kierroksia mutta aika heikosti. Ei anna vastusta. Luistaako hihna vai onko etuvariaattorikin paskana? Ainakaan ei siltä näyttänyt kun tarkistettiin se. Myös semmonen lätinä kuuluu varista kun antaa käydä tyhjäkäynnillä.
Ostakaa nyt se oikeankokoinen hihna.
morgoo kirjoitti:Mikä on solikan takajarrussa kun viime kesänä uusittiin takarengas ja melkeimpä sen jälkee takajarru on ollu aika paska.. se kyllä jarruttaa mutta ei kovin hyvin.
Eikä myöskään saa skodea käynnistettyä takajarru+sähköstartti menetelmällä, pitää aina etujarrulla sähköstartata.
Jarruvaijeri tulee varinkopan alapuolelle, siellä päässä on kierteet ja erikoinen mutteri. Mutteria kiristämällä jarru säätyy.
Jarruvalon katkaisija voi olla rikki/likainen, palaako jarruvalo jos vetää takajarrua?
9.4.2010 14:28
palaa se kun painaa jarrua tarpeeksi kovaa.
9.4.2010 14:48
takajarrun "valokytkin" on muutenkin ihan paska kun sitä saa minullakin painaa melkeinpä pohjaan asti että jarruvalo syttyy. Etujarrulla ei ole mitään ongelmia jarruvalon kanssa
10.4.2010 21:11
KanXderi kirjoitti:<|TuX|> kirjoitti:KanXderi kirjoitti:mikä tossa solis on kun ajaa ja päästää kaasun nii sammuu heti? ja joskus kun ajaa suoraa nii tuntuu että tehot häviää yhtäkkiä siis nekin pienet mitä nyt vakios on?
Siis booaako? Vai eikö jaksa vaan vääntää enempää?
booaa. tehot häviää kun ajaa ihan tavallisesti ja yhtäkkiä meina sammua.
joo täytyis tota kaasarii kattoo, keväämmällä.
siis. kun on tyhjäkäynnillä ja nopeasti painaa kaasunpohjaan niin sammuu. kaasarin puhdistin mutta ei auttanut. apuja?
10.4.2010 21:50
Saa liikaa bensaa = tukehtuu. Saahan sen estettyä niinkin, että et laita sitä kaasua heti pohjaan, vaan pikkuhiljaa.
Ite tosin "eliminoin" kiihdytyspumpun. Eli otin pois käytöstä, niin kone ei saa sitä lisäbensaa aina kiihdytyksissä. Voi myös olla, että sulla on säädöt päin prinkkalaa.
Ootkos mitään kureja poistellu, tai muuten koneeseen koskenu?
10.4.2010 21:52
Tarkista myös kaasarinkalvon kunto, löytyy kannen alta.
11.4.2010 9:43
Voi myös olla, että sulla on säädöt päin prinkkalaa.
Ootkos mitään kureja poistellu, tai muuten koneeseen koskenu?
voi olla et on säädöt huonot. ja on iha vakio. en oo ottanu kurei pois.
enkä oo koneeseen koskenu.
ajettu vähänalle 200km
Tarkista myös kaasarinkalvon kunto, löytyy kannen alta.
katoin sen kun putsasin kaasarin, näytti ihan ehjältä. katon vielä tänää.
kiitos.