Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.3.2010 21:17

Ei oo oma kohtasta kokemusta kun 63kuutioisesta.

Ei siinä kauaa mene jos tietää mitä tehä,max tunti,jos sitäkään.
Tottakai 72cc huomaa varmasti eron,verrattuna vakioon,se on päivän selvää,kun tuolla 63cc sellaki vääntöä on roimasti enemmän ku vakiolla.

29.3.2010 22:05

Oisko mahdollista saada tälläseen skoboon, sähköistä bensapumppua? Jos laittas tankin eteen jalkatilaan, että se bensa sitte menis kaasarille sen pumpun avulla.

2.4.2010 20:52

Nyt on kuituanaali kuivunut http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/497034/cat/55233

4.4.2010 15:53

Tosta tulee kyllä härskin näkönen vehe :D

4.4.2010 16:10

paska.kasa kirjoitti:Tosta tulee kyllä härskin näkönen vehe :D


Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.

4.4.2010 16:24

Jepex kirjoitti:Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.

Minkä pyttyä? 8o

Mikä kansi, nokka, sopiiko nokkaketju jne? Kerropa lisää tuosta kovin uhkarohkeasta sydämensiirrosta.
Mites pinnapulttien paikat ja lohkot yleensäkin?


Männän halkaisija pitäisi tuolla iskunpituudella olla 62.23mm. :roll:

4.4.2010 16:47

karkulainen kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.

Minkä pyttyä? 8o

Mikä kansi, nokka, sopiiko nokkaketju jne? Kerropa lisää tuosta kovin uhkarohkeasta sydämensiirrosta.
Mites pinnapulttien paikat ja lohkot yleensäkin?


Männän halkaisija pitäisi tuolla iskunpituudella olla 62.23mm. :roll:


Skyteam 110cc minicrossin pytty ja kansi. Nokkaketju joutuu vaihtamaan ton minicrossin ketjuun.
Pyttyäki pitäs madaltaa 2 cm :d jotta mäntä kävis ihan ylhäällä asti.

Saataa olla että koitan hankkii jostakin sylinteriputken ja laitan toho vakiosylkkyyn.

EDIT:
No nyt niitä ongelmia alkaa satamaankin.

Jos alan madaltamaan pyttyä, silloinhan kuutiotilavuus laskee, eli ei olisi enään 110cc. Jos jostain sais pitemmä veivi? tai pitempi-iskuisemman kampiaksilan. Kuvassa mäntä on niin korkealla kuin mahollista tolla kampiaksilalla.
Kuva

Kampiaksilan nokkaketjun rataspitäisi saada 110cc kampiaksilasta. Millä tuo ratas lähtee pois?
Kuva

nokkaketjun "tunneli" lohkois on isompi, eli pitäs saada tukittua jonkinverran.
Kuva

Tältä se näyttäisi kokonaisuudessaan.
Kuva

Pytyn sovellus jääty.

5.4.2010 16:28

Ei liene oikein, että takajarrua painaessa jarruvalo ei syty? Etujarrulla syttyy.

5.4.2010 17:41

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. 07 vuoden ajokki kyseessä, joka ei talven jälkeen suostu käynnistymään. Vaihdettu polttoaine, sytytystulppa, puhdistettu kaasari, kokeiltu eri sytytyspuolalla ja cdi-boksilla.
Letkut tarkistettu, samoin jännitteet, venttiilit ja sytytys, mutta ei tahdo käynnistyä.
Mitä tässä vielä osais kattoa?

5.4.2010 18:15

Allu266 kirjoitti:Ei liene oikein, että takajarrua painaessa jarruvalo ei syty? Etujarrulla syttyy.

Katkaisijassa vikaa.

6.4.2010 20:25

Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?

6.4.2010 21:17

>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?


Laita joku pellipala rajoittamaan ilmaa? putkee joku prikka?

6.4.2010 21:22

>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?

Kaasarin kannen alle samanlainen tappi kuin vakiona. ;)

6.4.2010 21:50

karkulainen kirjoitti:
>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?

Kaasarin kannen alle samanlainen tappi kuin vakiona. ;)

Mutta mistäs tälläsen tapin repäsee? Kuulostaa ihan hyvältä, mutta vinkkejä toks tikuksi siihen kannen alle?
Niin ja kurin tekoon huomenna kässän tunnilla aikaa 2h. Ehtii kyllä, mutta ei mitään kovin monimutkasia systeemejä viitti alkaa tekemään.

E: Pysyisköhän pieni messinkitappi 2k liimalla kiinni?

6.4.2010 23:15

Sorvaa vaikka sopivasta muovi- tai metalliputkesta tms. holkki joka menee sinne. Ei tarvitse liimailla mitään ja on helppo ottaa pois.

Otin koko moottorin irti, vein kellariin ja purin vähän. :D Männässä oli aikamoiset kiinnileikkautumijäljet, ei haittaa koska kohta pitäisi tulla uusi 63cc sarja. ;)
Samalla tulee uusi suutin, varinhihna, nokkaketjun kiristin, moottorin tiivistesarja ja vakiosuodatin. Virinokka näytti vielä hyvältä, ei mitään jälkiä, kannen voisi taas purkaa osiksi ja katsoa noita kanavia.