Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.5.2010 10:09

Juu eli tuli ostettua tollanen DF50QT-6 mallia oleva 05 daifo / sanremo ( rek. otteessa daifo DF50QT-6, mut katteissa lukee san remo)

Tääl lukee:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1771829

et tos ois joku liikerajotin ruuvi kaasarin oikeella puolella? Eli siis kaasuvaijerissa..?

onko vaikea poistaa? kukaan koskaa joutunut tällästä tekemään omaansa?

kulkee pitkällä suoralla mittariin lähemmäs 70, mut siis todellakin _pitkällä_ suoralla ja ylämäkiin ei oikein kulje paljon mitään.. kaasu on helvetin lyhyt, eli toi saattas kuulostaa ihan maholliselta toi kaasarin oikealla puolella oleva rajoitinruuvi?

Neuvoja?

NIi ja tuoko se putken pään pois ottaminen ja reiän isontaminen tehoja ollenkaan?

20.5.2010 12:58

Mistäs sais CDI boksin -08 vuosimallin baotian skootteriin? 6 johtoo siihen tulee, samalla liittimellä.
Nettikaupoissa on näihin kiinanvehkeisiin niin helvetisti noita bokseja, ei oikeen tiedä..
Sähköt ainakin pätkii ajossa paljon, testaa nyt uudella cdi boksilla..

20.5.2010 13:45

Pearl kirjoitti:Mistäs sais CDI boksin -08 vuosimallin baotian skootteriin? 6 johtoo siihen tulee, samalla liittimellä.
Nettikaupoissa on näihin kiinanvehkeisiin niin helvetisti noita bokseja, ei oikeen tiedä..
Sähköt ainakin pätkii ajossa paljon, testaa nyt uudella cdi boksilla..

Siis sellainen missä on ne 6 nastaa yhdessä ("yksinapainen")?
Löytyy mistä vain, vaikka Scatterilta, minulla on yksi ylimääräinen toimiva CDI, mtta se on kaksinapainen.

20.5.2010 23:49

Henkka13 kirjoitti:Juu eli tuli ostettua tollanen DF50QT-6 mallia oleva 05 daifo / sanremo ( rek. otteessa daifo DF50QT-6, mut katteissa lukee san remo)

Tääl lukee:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1771829

et tos ois joku liikerajotin ruuvi kaasarin oikeella puolella? Eli siis kaasuvaijerissa..?

onko vaikea poistaa? kukaan koskaa joutunut tällästä tekemään omaansa?

kulkee pitkällä suoralla mittariin lähemmäs 70, mut siis todellakin _pitkällä_ suoralla ja ylämäkiin ei oikein kulje paljon mitään.. kaasu on helvetin lyhyt, eli toi saattas kuulostaa ihan maholliselta toi kaasarin oikealla puolella oleva rajoitinruuvi?

Neuvoja?

NIi ja tuoko se putken pään pois ottaminen ja reiän isontaminen tehoja ollenkaan?


eli otin sen ruuvin pois sieltä ja kylhä se nytte on pirteempi.

porasin myös sitä putken reikää isommaksi, nyt on hyvät pörinät :P

kumpaan suuntaan toi seos ruuvin pyörittäminen pitäs tehä jos laittaa powerfiltterin kii?
laitoin tänää powerfiltterin mut booas sitte..
eli kumpaa suuntaan saa vähemmän bensaa ja kumpaan enemmän?

ja jos jollai ois myydä koropala, ni YV:tä :)

onkoha tos enää mitää rajottimia tai mitää et sais vauhtii vähäse lisää viel?

21.5.2010 0:20

karkulainen kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Mistäs sais CDI boksin -08 vuosimallin baotian skootteriin? 6 johtoo siihen tulee, samalla liittimellä.
Nettikaupoissa on näihin kiinanvehkeisiin niin helvetisti noita bokseja, ei oikeen tiedä..
Sähköt ainakin pätkii ajossa paljon, testaa nyt uudella cdi boksilla..

Siis sellainen missä on ne 6 nastaa yhdessä ("yksinapainen")?
Löytyy mistä vain, vaikka Scatterilta, minulla on yksi ylimääräinen toimiva CDI, mtta se on kaksinapainen.

No siis oon tetissä ja siel on yks tällane vekotin korjattavana.. Pomo anto mulle vähän niinku hommaks ettiä mis tollasia myytäs.. Nojoo siis yks napanen se on.. Yks liitin siihen vaan tulee. Liittimessä 6 johtoo.

21.5.2010 12:14

Ei näytä Futeskalla olevan enää kiinnostusta tien päälle :(

Kirjoittelinki jo aiemmin tänne että kipinä hukassa. Kipuna on edelleen hukassa vaikka seuraavanlaista on tehty:
Uusi tulppa, uusi tulpanhattu, uusi tulpanjohto, puolaa kokeiltu kaverilta lainaan (moottoripyörästäkin ja samanlaisestakin kamppeesta), Staattori ja vauhtipyörä vaihdettu, cdi-boksiakin kokeiltu kaverilta, liitokset kokeiltu läpi ja valokynällä stekkailtu. Sivujalan tappokatkaisija toimii ja virtalukkokin pitäs toimia. Akkukin on useampaan otteeseen ladattu ja vaihdettukin. Antaa pyörittää sähköstartilta. Kaikki sähköt toimii mikkä toimii akun kautta, mut silläpä ei suuremmin oo merkitystä tuon kipinän kannalta. Onko tässä kohta enää vaihtoehtojakaan missä vika vois piillä? :eek:

21.5.2010 13:44

Pearl kirjoitti:No siis oon tetissä ja siel on yks tällane vekotin korjattavana.. Pomo anto mulle vähän niinku hommaks ettiä mis tollasia myytäs.. Nojoo siis yks napanen se on.. Yks liitin siihen vaan tulee. Liittimessä 6 johtoo.

http://www.virijavara.fi/shop/?131,cdi- ... mit-45-kmh siinä on ainaki yks. Pitäis käydä..

24.5.2010 0:08

jarppa91 kirjoitti:Ei näytä Futeskalla olevan enää kiinnostusta tien päälle :(

Kirjoittelinki jo aiemmin tänne että kipinä hukassa. Kipuna on edelleen hukassa vaikka seuraavanlaista on tehty:
Uusi tulppa, uusi tulpanhattu, uusi tulpanjohto, puolaa kokeiltu kaverilta lainaan (moottoripyörästäkin ja samanlaisestakin kamppeesta), Staattori ja vauhtipyörä vaihdettu, cdi-boksiakin kokeiltu kaverilta, liitokset kokeiltu läpi ja valokynällä stekkailtu. Sivujalan tappokatkaisija toimii ja virtalukkokin pitäs toimia. Akkukin on useampaan otteeseen ladattu ja vaihdettukin. Antaa pyörittää sähköstartilta. Kaikki sähköt toimii mikkä toimii akun kautta, mut silläpä ei suuremmin oo merkitystä tuon kipinän kannalta. Onko tässä kohta enää vaihtoehtojakaan missä vika vois piillä? :eek:


Onhan maattojohto paikallaan :D mulla oli se ongelmana...

24.5.2010 3:18

Mikähän suutin ois sopiva powerfiltterin kans?

Osaisko kukaan sanoa? Ku itel booaa vaik säätelee seosruuviaki.. Mite täs muute toi suuttimen vaihto, mitä kaikkea pitää purkaa pois vai onko iha helppo homma? 2t pelien kans tullu enemmän puuhailtua..

Ja saako ihan moposportista näihin suuttimia? Minkälainen pitää olla?

Meneekö ihan tämmönen :O ?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=2-508

Oiskohan toi 90 sopiva powerfiltterin kans jos siis toi ees menee? Vai 95 sitte..?

Viel semmone juttu, että meneekö suoraan vakio tulppaan NGK:n tulpanhattu?

24.5.2010 14:12

Harge kirjoitti:
jarppa91 kirjoitti:Ei näytä Futeskalla olevan enää kiinnostusta tien päälle :(

Kirjoittelinki jo aiemmin tänne että kipinä hukassa. Kipuna on edelleen hukassa vaikka seuraavanlaista on tehty:
Uusi tulppa, uusi tulpanhattu, uusi tulpanjohto, puolaa kokeiltu kaverilta lainaan (moottoripyörästäkin ja samanlaisestakin kamppeesta), Staattori ja vauhtipyörä vaihdettu, cdi-boksiakin kokeiltu kaverilta, liitokset kokeiltu läpi ja valokynällä stekkailtu. Sivujalan tappokatkaisija toimii ja virtalukkokin pitäs toimia. Akkukin on useampaan otteeseen ladattu ja vaihdettukin. Antaa pyörittää sähköstartilta. Kaikki sähköt toimii mikkä toimii akun kautta, mut silläpä ei suuremmin oo merkitystä tuon kipinän kannalta. Onko tässä kohta enää vaihtoehtojakaan missä vika vois piillä? :eek:


Onhan maattojohto paikallaan :D mulla oli se ongelmana...


pitäs olla jos nyt oikeaa oon kattonu. mut varmuuden vuoksi, missä näissä on se varsinainen maajohto ja missä sen "virallinen" paikka on?

25.5.2010 17:47

Elikkä mis tämmöses fude racessa on muita kureja kuin cdi boksissa?

26.5.2010 15:29

kannattaako fudeen laittaa +82% jäykempi vastapainejousi. ku tuolla lukee nii --> http://djsonica.com/sanili/index.php?sivu=jousi

Vai riittääkö löysempi :D

26.5.2010 16:17

onkos baotianis rajotettu cdi boksi ja onks se 1 vai 2 napanen

27.5.2010 15:11

http://www.nettimoto.com/fude/classic/951058

tulkaaha hakee fude pois?

27.5.2010 17:50

Sain Fuden ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon käyntiin eilettäin! sumuteltiin kaverin kanssa liittimiin jotain elektroniikkaan käytettävää korroosion esto/poisto ainetta ja annettii muuan päivä vaikuttaa.

Mut iloapa ei kauan kestänyt: nimittäin aamulla menin käväseen autolla mutkan (skootteri siis majailee siinä vieressä) ja totesin, etteipä enään olekaan skootteria. Joku siis nussi sen yöllä. Ilmoittelin poliiseille jne. mutta löysin itse skootterini lähi metsästä - potkittuna ja revittynä palasiksi. Joku oli saanut virtalukon auki, hajottanut etukatteen ja koettanut roplata virtalukon johtoja. Sitten oikea alasivukate oli kans lyöty palasiksi ja johtoja revitty. ilmeisesti yritetty käyntiin.

Noh, nyt on taas kinukki tossa pihalla, ei jälleen lähe käyntiin. Meni innostus laittaa enään sitä, ainakin hetkeksi. Just ku monen viikon urakan jälkeen saapi kamppeet toimiin niin joku tulee ja nussii sen paskaksi. Eikä ole vakuutuksia joka korvais tuon tapahtuneen :paha: