Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD

10.5.2011 23:54

Mulla on nrg dd 10 ja kokeiltiin prikkaa pois ja kiekat justiin meni yli 7 tonnia eikä sen enempää. Onko siinä joku rajotin? Ja toiseksi, mitä tapahtuu jos sen vaahtomuovin ottaa siitä ilmanputsarista kokonaan pois?

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 14:14

Ei ole mitään rajotinta, kone ei vaan väännä prikattomana enempää :D Kokeile huvikses alamäessä, niin huomaat kun kiekat nousee, kun välit loppuu ;)

Äläkä helvetissä mee ottaan sitä vaahtomuovia pois, se on se ilmanputsarin elementti, mikä putsaa sen ilman. Sen kun otat pois, menee kaikki hiekka suoraan pyttyyn!

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 15:16

mikäs nyt on piaggiossa kun lähtee kiihytämään niin mooa hetken eli kierrokset menevät 7 tonniin sit laskee 6 tonniin ja sit antaa vakio piikkiä ja menee normaalisti tulppa vaihettiin tänään eri merkkinen eri tekstit ja peräöljyt oisko liikaa peräöljyä vai suutin tukossa. Vakio suutin kiinni ei tehty muutakuin prikka pois ja ilmalevy vähän kolhiintunut voiko sekin vaikuttaa

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 15:43

Joo kiitti tiedoista :D En oo mikää mopoekspertti. Missä kohti se pääsuutin on siinä kaasarissa, voiko sitä ottaa pois, jos ottaa sen penkin alla olevan mötikän pois mikä on 2 ruuvilla.

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 18:00

Pääsuutin on kohokammion sisällä, kaasarin pohjassa. Jotta siihen päästään käsiksi, täytyy kohokammio ottaa pois tieltä. Kaasari joutuu kääntämään, että pohjasta saa ruuvit auki. Suutinta ei myöskään tule ottaa kokonaan pois, vaan vaihdetaan eri kokoiseen tarvittaessa ;) Johonkin kirjotin suurinpiirtein ohjeet NRG:hen, mutta en nyt muista niitä. Selaile sivuja, niin tullee vastaan :)

Mankipoika: Jos booaa, niin taitaa olla liian pieni suutin. Tietty kytkimessä voi jouset olla löystynyt, mutta niistä en itse tiedä oikeen mitään :D

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 18:33

mankipoika kirjoitti:mikäs nyt on piaggiossa kun lähtee kiihytämään niin mooa hetken eli kierrokset menevät 7 tonniin sit laskee 6 tonniin ja sit antaa vakio piikkiä ja menee normaalisti tulppa vaihettiin tänään eri merkkinen eri tekstit ja peräöljyt oisko liikaa peräöljyä vai suutin tukossa. Vakio suutin kiinni ei tehty muutakuin prikka pois ja ilmalevy vähän kolhiintunut voiko sekin vaikuttaa
Kerrohan kuinka paljon on ajettu pyörällä?

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 23:12

Shape kirjoitti:
mankipoika kirjoitti:mikäs nyt on piaggiossa kun lähtee kiihytämään niin mooa hetken eli kierrokset menevät 7 tonniin sit laskee 6 tonniin ja sit antaa vakio piikkiä ja menee normaalisti tulppa vaihettiin tänään eri merkkinen eri tekstit ja peräöljyt oisko liikaa peräöljyä vai suutin tukossa. Vakio suutin kiinni ei tehty muutakuin prikka pois ja ilmalevy vähän kolhiintunut voiko sekin vaikuttaa
Kerrohan kuinka paljon on ajettu pyörällä?


2200 km 07 oli seissy tallissa oon ajanu tonnin parissa viikossa seissy tallissa melkein 4 vuotta

Re: Piaggio NRG Power DD

11.5.2011 23:59

kuin paljon se vaikuttais sitte jos sen messinkilevyn ottais pois?

Re: Piaggio NRG Power DD

12.5.2011 7:13

Riippuu. Skopat vähän yksilöitä kaikki ;) Mutta kun sen nappaat pos ja laitat 60 suuttimen, niin vääntää ihan inan paremmin ja huiput nousee ehkä max. 5km/h...

Re: Piaggio NRG Power DD

12.5.2011 11:30

Ois semmonen ongelma ku koitin ottaa prikkaa pois niin muljasin varinkopasta yhen pultin paskaksi. sitä ei voi nyt pyörittää mitenkää. Miten onnistus avata toi pultti?

Re: Piaggio NRG Power DD

12.5.2011 16:31

Ok. No seuraava kysymys, vielä se ongelma et miten saan väänneltyä sen kaasarin siihen asentoon et pohja ois ylöspäin. Mitä kaikkea siitä pitäis ottaa pois tieltä?

Re: Piaggio NRG Power DD

12.5.2011 21:33

Pohjan ei välttämättä tarvitse olla ylöspäin, sivulla on enemmän tilaa ruuvailla ;) Kaasarin ympärillä olevan katteen joudut irrottamaan (kiinni 3 ruuvilla). Sitten kasari irti imukaulasta (ruuvilla kiristyvä letkuklemmari) ja ilmanputsarista (varaa uusi nippuside tähän väliin). Siitä sitten varovasti kääntäää niin, että kaasarin pohja osoittaa varikopan suuntaan ja pääset avaamaanruuvit. Sisältä tulee vähän bensaa, se ei ole vaarallista. Varo kans, ettet hukkaa kohon akselia. Joku voi laittaa sitten tarkempiakin ohjeita :lol:

Re: Piaggio NRG Power DD

12.5.2011 21:47

No tuokin oli jo paljon eteenpäin =) kiitos paljon, täällähän alkaa oppia kaikenlaista. :D

EDIT: Jäi vaivaamaan vielä tuo kohon akseli D:

Re: Piaggio NRG Power DD

13.5.2011 15:23

Kohokammion (kaasarin ohjan musta "kansi") sisällä on bensapintaa säätelevä koho, joka liikkuu akselilla. Tossa kuvassa näkyy. :) http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/kepek/APRILIA_SR_USZO_SR_DELLORTO_PHVA_PHBN.jpg

Re: Piaggio NRG Power DD

14.5.2011 17:58

jos litistäisn toisen hukkaputken ruuvi penkissä ja laittaisin 60 suuttimen ilmalevyn kanssa paljo kulkis skoba on nyt prikaton menee 70 gps vinguttamalla.
eikai leivo pitääkö öljypumpua säätää mulla on jarru palat kulunu minkä merkkiset kandee ostaa
onko putkessa pillikuri yhellä skootteri sivulla luki et alkukäyrä vaihdettavissa :idea: ;)