Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

18.6.2006 16:00

Heletee kirjoitti:Mutta, kun mulla on power-filterin päällä nilkkasukka (sukkahousu kankaasta) suojana
Ei sekään amistus siitä hyvää tee :D

18.6.2006 18:33

Kuinka monta kierrosta seos ruuvi pitää olla auki herossa, kun siinä on power-filter ja 90 pääsuutin

ja missa lovessa luistin neulan prikka pitää olla (mulla on nyt toiseksi alimmassa eli toiseksi rikkaimmalla), siinä on 5 lovea

ja 90 pääsuutin ei ole liian iso siihen kun power-filter ei toimi kuin vähintään 85 pääsuuttimella.

19.6.2006 2:31

Heletee kirjoitti:Kuinka monta kierrosta seos ruuvi pitää olla auki herossa, kun siinä on power-filter ja 90 pääsuutin

ja missa lovessa luistin neulan prikka pitää olla (mulla on nyt toiseksi alimmassa eli toiseksi rikkaimmalla), siinä on 5 lovea

ja 90 pääsuutin ei ole liian iso siihen kun power-filter ei toimi kuin vähintään 85 pääsuuttimella.


Jospa nyt ihan ekaksi ottaisit sen powerfiltterin pois, ja laittaisit vakioputsarin paikalle, ja sen rajoitintötsän pois ja millisen/satasen suuttimen, ja sitten seokset säädät niin että se toimii hyvin

19.6.2006 6:53

miks ottaisin powerin pois?

Minkä rajoitin tötsän pois?

kyllähän 90 pääsuutin riittää rajoitin tötsän poiston jälkeen (vai riittääkö)

Mitä vaikutusta tötsän poistolla on?

19.6.2006 14:29

Heletee kirjoitti:miks ottaisin powerin pois?

Minkä rajoitin tötsän pois?

kyllähän 90 pääsuutin riittää rajoitin tötsän poiston jälkeen (vai riittääkö)

Mitä vaikutusta tötsän poistolla on?


No ilmnputsarissa on sellanen töttörö imupuolella (ei se kaasariin menevä) niin otat sen pois kokonaan, ja sitten vaikkapa "kartiporalla" isonnat sitä reikää vielä vähän, niin toimii yhtä hyvin kuin power filtteri, mut ääni ei ole papattava, vaan enemmänkin sellanen mikä on noissa 600 kuutioisissa pyörissä.

Ja en tiiä riittääkö 90 koon suutin, mut satasella toimii ainakin tosi hyvin, ja neula siinä missä se on vakionakin, ja seos "oman maun mukaan"

Ja satasen suuttimen voi tehä vaikka ite, jos omistaa millisen poranterän

19.6.2006 14:53

Onko se tötterö siinä putsarissa se kuminen juttu joka menee putsarin sisälle (suorana) ja kaartuu ulkopuolelle?

miksi sitä tötsän reikää pitäis isontaa?

ja paljonko sitä pitää suurentaa

Mitä virkaa sillä kumi tötsällä on vakio herossa?

mitä eroa on power-filterillä ja vakio putsarilla josta on otettu kumi tötsä pois?

kulkeeko hero paremmin vakio putsarin josta on otettu kumi tötsä pois kuin power-filterin kanssa?

Voiko/pitääkö siihen reiän kohtaan jossa tötsä on ollut laittaa joku sukkahousun palanen suojaksi ettei putsariin mene paskaa vai voiko sinne edes mennä paskaa

Mulla on nytkin power-filterin päällä nilkkasukka (sukkahousukankaasta) suojana

20.6.2006 3:02

vittu mitä taukkeja..

Eli, powerilla vesileipää, se ei suodata, talvisin menee kyllä..

Ja vakio putsarista imu puolelta kaikki kumi härpäkkeet pois, ja kansi vaikka täyteen reikiä. sillon hönkii, ja se ilman putsari putsaa kaiken lian ilmasta pois, EI SE HAITTAA JOS SINNE PUTSARIIN SITÄ LIKAA MENEE! niin sen kuuluuki olla.

Ja uskompa että tuo porrailtu vakio putsari on yhtä hyvä ku powerfiltter.

20.6.2006 18:25

Noniin, nyt minä laitoin sen vakio putsarin ja otin kumi tötterön pois ja on 90 pääsuutin

Nyt luistin neulan prikka on kolmannessa lovessa (keskimmäisessä eli niinkuin vakiona), mutta minä luulen että mun pitäisi laittaa se luistin neulan prikka alempaan loveen eli neljänteen loveen 90 pääsuuttimen kanssa

Power-filtteri saattaisi varmaankin toimia herossa kunnolla jos minä laittaisin luistin neulan prikan alimpaan loveen ja sitten vielä laittaisin powerin päälle suojaksi nilkkasukan (sukkahousu kankaasta)

22.6.2006 5:17

Heletee kirjoitti:Onko se tötterö siinä putsarissa se kuminen juttu joka menee putsarin sisälle (suorana) ja kaartuu ulkopuolelle?

miksi sitä tötsän reikää pitäis isontaa?

ja paljonko sitä pitää suurentaa

Mitä virkaa sillä kumi tötsällä on vakio herossa?

mitä eroa on power-filterillä ja vakio putsarilla josta on otettu kumi tötsä pois?

kulkeeko hero paremmin vakio putsarin josta on otettu kumi tötsä pois kuin power-filterin kanssa?

Voiko/pitääkö siihen reiän kohtaan jossa tötsä on ollut laittaa joku sukkahousun palanen suojaksi ettei putsariin mene paskaa vai voiko sinne edes mennä paskaa

Mulla on nytkin power-filterin päällä nilkkasukka (sukkahousukankaasta) suojana


Kuule yhtähyvin saa ilmaa, mutta mutta toi suojaa paremmin, ja ei, sukkahousua ei laiteta mopossa mihinkään.

Ja jos sulla on hero, niin tiiät et se ilmanpusari on aikalailla piilossa, ettei renkaasta sinne mitään lentele

23.6.2006 17:45

millä te kiilasitte sen etuvarin että saitten sen prikkanne pois?..

23.6.2006 19:19

keijjjo kirjoitti:millä te kiilasitte sen etuvarin että saitten sen prikkanne pois?..


Ruuvimeisseli pakoaukosta sisään

24.6.2006 10:58

pakoaukko?! en oo viel ihan perillä näist hommista:Dnii ja et kumpi pää ruuvimeisselistä sinne?

24.6.2006 11:15

pakoaukko on se reikä mistä pakokaasut tulee...siis sylinterissä.
ja sinne se ohuempi pää, koska ei se toinen edes varmaan mene sinne ;)

E: tosin järjellä ajateltuna tää tapa ei oo kannattava, sillä jos jos ruuvarin tunkee liian syvään, niin sehän osuu pytyn seinämään ja voi varmaan tehdä naarmuja :O

25.6.2006 11:52

mikäköhän winnerissäni nyt on ku ajaa nii kuuluu jtn V*tun rätinää tuolta varista..?vastauksii..?

25.6.2006 13:58

keijjjo kirjoitti:mikäköhän winnerissäni nyt on ku ajaa nii kuuluu jtn V*tun rätinää tuolta varista..?vastauksii..?

Avaa variaattori ja katso. Jos ei näy mitään ihmeempää niin kysy uudestaan.