Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.8.2008 19:36

jupsu3 kirjoitti:tollai vissii ois oikeen lainen:
http://scooter-center.com/catalog/produ ... 2_242_3221


Ei todellakaan :nörtti:

Jettiin ei ole valmiita koropaljo, kuten todettua. Katelkaa edellisiä sivuja, sieltä löytyy vinkkejä perän korotukseen...

26.8.2008 23:29

-Roope- kirjoitti:Miten korotus kikka tehdään? minkä kokoisia prikkoja että menee mittariin max 60-64 ja kuinka monta? tekeekö pahaa koneelle
Noh itsellä oli 3 niitä pieniä, ruuvin kokoisia rikkoja niin meni gps 62, mutta voisit varmaankin sen 4 laittaa, koska sinulla on vakiorööri. Itsellä meni neljällä prikalla 68 gps, joten sinulla voi olla aika lähellä sitä 60-62.

KOrokikka

27.8.2008 10:16

siis kolme sen yhen lisäks vai yhteensä kolme? ja niitten pulttien alle mis on se yks prikka (siis ne pienet 3kpl). antaako poliisit sakkoo jos kulkee 62 mut jos ei aja ite tutkaa sen verran ja ne testaa sen huviksee??? entäs jos laittas vaa yhen sen lisäks ni meniskä 55?-57

27.8.2008 10:52

Luultavasti sakot tulee jos ne 62 sillä ajaa. Jätä ne korotukset pois jos ne poliisit noin pahasti pelottaa...

27.8.2008 13:10

|tomi| kirjoitti:
jupsu3 kirjoitti:tollai vissii ois oikeen lainen:
http://scooter-center.com/catalog/produ ... 2_242_3221


Ei todellakaan :nörtti:

Hupsis... katoin varmaa et olin pösö topicissa..:/ mut siis uus kampiakseli pitää hommaa.. huoltoo ku viet nii saat helposti 300€ laskun kätöseen..;(

27.8.2008 16:06

|tomi| kirjoitti:
LaXu kirjoitti:Paljon teijän jetit (ruiskulla) ottaa täydellä kaasulla kierroksia?


JetForce kiertää vakiona jopa 12 000rpm ;)



Eli siis pitäskö mun Jetti ottaa tol teharilla enemmän kierroksia vai vähemmän?
Ku mitä on tätä topiccia lukenu ni jetissä ei ole kierrosrajotinta? pitääkö paikkansa?

27.8.2008 16:18

LaXu kirjoitti:Eli siis pitäskö mun Jetti ottaa tol teharilla enemmän kierroksia vai vähemmän?
Ku mitä on tätä topiccia lukenu ni jetissä ei ole kierrosrajotinta? pitääkö paikkansa?


Luultavasti enemmän, mutta kyllä sen ajaessa tietää onko kierroket tarpeeksi ylhäällä (piikillä) ja millä kierroksilla kulkee. JetForcessa ei ole kierrostenrajotinta.

27.8.2008 16:30

Luultavasti enemmän, mutta kyllä sen ajaessa tietää onko kierroket tarpeeksi ylhäällä (piikillä) ja millä kierroksilla kulkee. JetForcessa ei ole kierrostenrajotinta.[/quote]

Eli tos mun putkessa on kurit ku ei ajaessa oo ku vajaa 8000 kierrosta ku täysillä ajaa ja ku paikalta lähtee ni se vetää 0-40. Et tuntuis et olis piikkii mut siis vakio aerox kiihtyy saman verran ku mun ku toi ottaa sen "piikin"

kierrokset

27.8.2008 17:06

mistä tietää paljon jetti kiertää? ei oo mittarii!!


[käykää laittaa kommentii mun jetistä:]

27.8.2008 19:01

-Roope- kirjoitti:mistä tietää paljon jetti kiertää? ei oo mittarii!!


[käykää laittaa kommentii mun jetistä:]

sen tunteee perseellä..;) eli kyllä ku hetken ajelet nii pystyt vähän tiedostaa (toivottavasti) et paljon ne kierrokset on.. sun vaa pitää kuunnella ja tunnustella et jos kierroksia on joku 12k nii kyllä se mopo siinä huutaa ja tärisee..;)

27.8.2008 19:05

LaXu kirjoitti:Eli tos mun putkessa on kurit ku ei ajaessa oo ku vajaa 8000 kierrosta ku täysillä ajaa ja ku paikalta lähtee ni se vetää 0-40. Et tuntuis et olis piikkii mut siis vakio aerox kiihtyy saman verran ku mun ku toi ottaa sen "piikin"


Onko sulla variaattori säädetty uutta putkea varten?
Ja IMO aika turhaa vaihtaa suorasuihkujettiin putkea, esim. Next-r ei ole tuossa sen tehokkaampi kuin vakioputkikaan. Ja jetin putki on sen verran komee ettei sitä kannata ulkonäön takiakkaan vaihtaa ;)

30.8.2008 20:05

Mites teillä on nää ruisku jetforcet toiminu? Koko ajan rikki? Jostain muistelen lukeneeni että vikoja olis aika runsaasti 8o

30.8.2008 21:30

"Suorasuihkun"(bensapumppu, ruisku yms.) osat on yhtä varmoja kuin muissakin suorasuihkuskoottereissa, sillä ne on samoja kuin vaikkapa factoryssä, nrg:ssä ym. Putsari on ainut "epävarma" osa, jonka kunto kannattaa tarkistaa riittävän usein, muuten voi olla _varma_, että sylinteri on täynnä hiekkaa/pölyä ja kaikkihan tietää mitä siitä seuraa :nörtti:

30.8.2008 21:45

Okei! Jos nyt oikein muistelen tais noi ilmanputsarit olla ensimmäisten ruisku jettien heikko kohta? Eiköhän kaikkiin oo vaihdettu paremmat jo?

31.8.2008 2:07

54M1 kirjoitti:Okei! Jos nyt oikein muistelen tais noi ilmanputsarit olla ensimmäisten ruisku jettien heikko kohta? Eiköhän kaikkiin oo vaihdettu paremmat jo?


Ei ne kaasarikoneittenkaan putsarit kovin vaakuttavia ole, suositeltavaa vaihtaa jo 3000km välein, kun sitähän ei mistään tiedä missä kunnossa putsari itsessään on kun sitä ei avattua saa :paha: