Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.3.2010 14:37

KanXderi kirjoitti:mikä tossa solis on kun ajaa ja päästää kaasun nii sammuu heti? ja joskus kun ajaa suoraa nii tuntuu että tehot häviää yhtäkkiä siis nekin pienet mitä nyt vakios on?

Siis booaako? Vai eikö jaksa vaan vääntää enempää?

7.3.2010 14:58

paska.kasa kirjoitti:Noni nyt se solikka tempun teki.kesti tosi kauan huollon jälkeen.

Kiertokanki meni poikki,sentti alaspäin männäntapista.No...eiköhän se kanki pyöriny siellä sisällä ku perkele,tuli takaa lohkojen läpi(pistän kuvan jossain vaihees.)
Eli eli...se siitä moottorista.

Pitäs ettiä halvalla vähän ajettu,kunnossa oleva moottori.
Vittu,just ku sai kaiken kuntoon,ja säädettyä :D


06 sollen kone.
http://www.mc-scatter.com/solifer-export-moottori-p-19684.html

06 sollen moottorin aihio.
http://www.mc-scatter.com/solifer-xtr50-moottori-aihio-p-24536.html

7.3.2010 16:01

<|TuX|> kirjoitti:
KanXderi kirjoitti:mikä tossa solis on kun ajaa ja päästää kaasun nii sammuu heti? ja joskus kun ajaa suoraa nii tuntuu että tehot häviää yhtäkkiä siis nekin pienet mitä nyt vakios on?

Siis booaako? Vai eikö jaksa vaan vääntää enempää?

booaa. tehot häviää kun ajaa ihan tavallisesti ja yhtäkkiä meina sammua.
joo täytyis tota kaasarii kattoo, keväämmällä.

7.3.2010 16:05

06032010345.jpg
06032010344.jpg
06032010343.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

7.3.2010 16:06

07032010348.jpg
07032010347.jpg
06032010346.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

7.3.2010 16:08

07032010349.jpg



Siinä on vähän noita kuvia :D

Pytty,mäntä oli säilyny ehjinä,onneksi...
Mietin ku katoin tota scatterin konetta,mikä on 120e,ku mulla on tuo vaihteistosta tuleva akseli paljon pidempi,kun on levyjarrulla,et saiskohan tohon mottiin,vaihettua tost mun koneesta,pidemmän akselin ton paikalle? onnistuisko sellanen?
Mä en tosiaan tarvis ku kunnon koneen,ei tarvis olla magneettoa,varia,kytkintä,ku tost paskana olevasta saa ne.eli olis vaan kone muuten kunnossa,tietysti KAMPIAKSELI kunnossa,suora :D,ja laakerit,ketju ja jne...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

7.3.2010 21:10

paska.kasa kirjoitti:
07032010349.jpg



Siinä on vähän noita kuvia :D

Pytty,mäntä oli säilyny ehjinä,onneksi...
Mietin ku katoin tota scatterin konetta,mikä on 120e,ku mulla on tuo vaihteistosta tuleva akseli paljon pidempi,kun on levyjarrulla,et saiskohan tohon mottiin,vaihettua tost mun koneesta,pidemmän akselin ton paikalle? onnistuisko sellanen?
Mä en tosiaan tarvis ku kunnon koneen,ei tarvis olla magneettoa,varia,kytkintä,ku tost paskana olevasta saa ne.eli olis vaan kone muuten kunnossa,tietysti KAMPIAKSELI kunnossa,suora :D,ja laakerit,ketju ja jne...


Katso onko toi mitenkää mahdollista irrottaa.

7.3.2010 23:02

Periaatteessa saat sen levyjarrun taakse vaihtamalla nykyisestä perävälit ja sen kopan, en ole 100% varma sopiiko, mutta teoriassa mikään ei estä moista muutosta.

Perkele, ketjunkiristäjä se "korkki" meni paskaksi, siis kiersin aivan varovasti sen kiinni ja sitten vain pyörähti tyhjää ja napsahti. Nyt ne kierteet on siellä ketjunkiristäjässä. Otin sitten kannen taas irti ja rupesin siistimään kanavia, pakopuolta ajattelin kiillottaa vähäsen ja putsata muutenkin kanavia ylimääräisistä valujäljistä. Nyt on kuitenkin kansi kiinni ja katteita vaille valmis ajoon, niin, akkukin oli lähes tyhjä.

8.3.2010 13:54

Tosiaan mietin ku noi peräthän on aivan samanlaisia mulla ja noissa 06 koneissa.
Ei sen pitäs olla ku akselin vaihto.tai no,samalla vaihtaa koko perävälit,ne nyt on sulautunu yhteen paremmin :D ettei vaan vaiha akselia.pistin ny kumminki mailia scatterille noista,ja kattoo jos sais ton 120e koneen vähä halvemmalla,ku en tarvitse noita sylkkiä ja kansia...

8.3.2010 17:44

paska.kasa kirjoitti:Tosiaan mietin ku noi peräthän on aivan samanlaisia mulla ja noissa 06 koneissa.
Ei sen pitäs olla ku akselin vaihto.tai no,samalla vaihtaa koko perävälit,ne nyt on sulautunu yhteen paremmin :D ettei vaan vaiha akselia.pistin ny kumminki mailia scatterille noista,ja kattoo jos sais ton 120e koneen vähä halvemmalla,ku en tarvitse noita sylkkiä ja kansia...

Mite helvetissä mäntä ja venat voi säilyy ehjinä, jos kanki vaa tollee katkee :O

8.3.2010 19:10

Oletko purkanut kantta ja tarkistanut venat kunnolla?

8.3.2010 22:11

Laitoin mopon ajokuntoon (ainakin tavallaan :roll: ), koeajolla säädöt oli ihan vituillaan ja lopulta alkoi kuulua kilkatusta. Mitään ei käynyt, mutta uusia venttiilejä/kantta en millään jaksaisi tuohon roskakasaan ostaa, eli taas korjauksen alle. :lol:

Nyt ei ole minkäänlaista innostusta korjailla tuota, kaverilta saisi kampuravammaisen trekkerin sikahalvalla. ;)

9.3.2010 13:46

venat ja kaikki on kunnossa.tarkistettu.

Kato ku siinä kävi niin että kun toi kanki meni poikki,se on sit tuurilla menny sillon ku mäntä on ollu alhaalla,sylinterissä ei ees pienintä naarmua,mäntä kunnossa.sit se on kieriny lohkojen läpi takaa ja jäi lopulta jumiin, ns "moottorin kattoon",yhteen moottorin kiinnitys pulttiin.
Eli tuuriaki on ollu matkassa,vaikka motti meniki entiseks.

11.3.2010 17:50

Mites solikka tykkää, kun on akku ollu koko talven kiinni mopossa?
Kyllä se käyntiin lähti ja valot ym. jotka on syksylläkin toiminut, niin toimi. (joutu tosin polkee käyntiin)

Mutta, voikos akun kanssa tulla keväällä ongelmia, kun on talven seissyt kylmässä?

11.3.2010 17:53

<|TuX|> kirjoitti:Mites solikka tykkää, kun on akku ollu koko talven kiinni mopossa?
Kyllä se käyntiin lähti ja valot ym. jotka on syksylläkin toiminut, niin toimi. (joutu tosin polkee käyntiin)

Mutta, voikos akun kanssa tulla keväällä ongelmia, kun on talven seissyt kylmässä?

Kyllä voi akun ominaisuudet kärsiä..
Mulla oli viimetalven akku kiinni ja kylmässä oli niin hyvin pelitti kesän -09 Mut nyt otin pois sen akun :P
Ja kyllähän se kannatta ottaa pois ja latailla sillointällöin.