Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.4.2009 22:50
Lähteekö kuriton jog suoraan tehopiikiltä? Kannattaisiko ostaa vaikka malossin valkonen vp ja kytkinjouset sen toivossa? Eli siis minkälaiset VP ja kytkinjouset kurittomaan?
17.4.2009 13:27
Noniin yllämainittu ongelma skoden kanssa ratkei pienen päättelyn jälkeen. Sähköryyppy temppuili, joten johto irti ja avot, kaikki pelaa.
24.4.2009 13:25
Mitä eroja on mbk mach g lc ja aerox/nitro tekniikassa? Siis muuta kuin että machissa rumpujarru takana ja syylärin paikka eri (onko silti sama syyläri?). Meneekö kaikki koneenosat päittäin, mitkä ei?
Ja mitenkäs ku menee kevarin mittariin 70, niin pitäs vähän saada laskettua nopeutta alle verorajan mieluiten niin että kiihtyvyys paranisi. Onnistuuko esim rullien vaihdolla? Ei ole skootterien tekniikasta yhtään kokemusta joten valaiskaahan.
24.4.2009 19:39
pahka kirjoitti:Mitä eroja on mbk mach g lc ja aerox/nitro tekniikassa? Siis muuta kuin että machissa rumpujarru takana ja syylärin paikka eri (onko silti sama syyläri?). Meneekö kaikki koneenosat päittäin, mitkä ei?
Ja mitenkäs ku menee kevarin mittariin 70, niin pitäs vähän saada laskettua nopeutta alle verorajan mieluiten niin että kiihtyvyys paranisi. Onnistuuko esim rullien vaihdolla? Ei ole skootterien tekniikasta yhtään kokemusta joten valaiskaahan.
Eroja on muutamia ja sen ainakin tiedän että machissa on lyhyemmät välitykset kuin nitrossa, ja nitrot on nestejäähdytteisiä ja näitä on sekä ilma- että neste jäähdytteisiä. Variaattorin puolella kaikki on yhteen sopivaa. En lähtisi muuttamaan rullia, sillä kevyemmillä rullilla kone huutaa turhaan, vaan asettaisin variaattorin prikan takaisin. Tuossa vielä siihen ohjetta
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=69&t=27200
25.4.2009 12:07
NukkuMatti kirjoitti:pahka kirjoitti:Mitä eroja on mbk mach g lc ja aerox/nitro tekniikassa? Siis muuta kuin että machissa rumpujarru takana ja syylärin paikka eri (onko silti sama syyläri?). Meneekö kaikki koneenosat päittäin, mitkä ei?
Ja mitenkäs ku menee kevarin mittariin 70, niin pitäs vähän saada laskettua nopeutta alle verorajan mieluiten niin että kiihtyvyys paranisi. Onnistuuko esim rullien vaihdolla? Ei ole skootterien tekniikasta yhtään kokemusta joten valaiskaahan.
Eroja on muutamia ja sen ainakin tiedän että machissa on lyhyemmät välitykset kuin nitrossa, ja nitrot on nestejäähdytteisiä ja
näitä on sekä ilma- että neste jäähdytteisiä. Variaattorin puolella kaikki on yhteen sopivaa. En lähtisi muuttamaan rullia, sillä kevyemmillä rullilla kone huutaa turhaan, vaan asettaisin variaattorin prikan takaisin. Tuossa vielä siihen ohjetta
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=69&t=27200
Joo tarkotin nimenomaan eroja nestejäähdytteisen(lc=liquid cooled) machin ja aeroxin/nitron välillä. Mutta joo rullillako noita välityksiä muutellaan? En nimittäin oo ollenkaan varma onko vakiorullat paikallaan.. Toimiiko tämä siis siten että raskaammat rullat --> pitemmät välitykset, vai miten? Oon aika out skootterien tekniikasta, joten voin vaikuttaa idiootilta, mutta kertokaa.
Entä miten muut koneen osat, onko esim. sylinterit/pakoputket yhteensopivia/samoja?
25.4.2009 19:45
Rullat ei ole sama asia kuin mopojen välitykset. Kevyempien rullien vaihto on suotavaa vasta tehoputkien ja isompien sylintereiden ja muiden hilppeiden kanssa, koska kevyemmät rullat nostaa nopeammin kierooksia ja vakiossa/kurittomassa vakio rullat on juuri ne sopivat. Kevyemmillä rullilla kone vain huutaa kuin syötävä. Suosittelen variaattorin prikan asennusta tai putken kuristamista. Koneenosat on nitron ja nestejäähdytteisen machin kanssa yhteensopivat, eli putket, pytyt, kaasarit ja muu pitäis olla yhteensopivaa. Vakiorullat on nestejäähdytteisessä 6,2g ja ilmajäähdytteisessä 5,5g ja kummallakin koko on 15x12.
26.4.2009 13:02
NukkuMatti kirjoitti:Rullat ei ole sama asia kuin mopojen välitykset. Kevyempien rullien vaihto on suotavaa vasta tehoputkien ja isompien sylintereiden ja muiden hilppeiden kanssa, koska kevyemmät rullat nostaa nopeammin kierooksia ja vakiossa/kurittomassa vakio rullat on juuri ne sopivat. Kevyemmillä rullilla kone vain huutaa kuin syötävä. Suosittelen variaattorin prikan asennusta tai putken kuristamista. Koneenosat on nitron ja nestejäähdytteisen machin kanssa yhteensopivat, eli putket, pytyt, kaasarit ja muu pitäis olla yhteensopivaa. Vakiorullat on nestejäähdytteisessä 6,2g ja ilmajäähdytteisessä 5,5g ja kummallakin koko on 15x12.
Selvä kiitos vastauksista ja selvennyksestä. Kattoo nyt mitä tekee tuun sit uudestaan kyseleen jos tulee ongelmia.
5.5.2009 11:23
käykö aeroxin etujarrulevyt jogiin... tommone kolmireikäinen ( kiinnitysreijät ) ja onko aeroxinkin etujarrun vakiokoko 190mm eli jos on jotai roxin paketteja mis on esim 240mm ja adapteri siihen nii menee laittamalla, tähän tekniikan lupaukselle maailmalle, yamaha jog ärrään?
toisin sanoen:
Aeroxin etujarru = Jog R:n etujarru ?
no 2 min tutkimuksen jälkeen ei ilmeisesti ole ekvivalentit nuo jarrulevyt, mutta onko nyt esim 2006 jogissa 175mm vai 190mm ku eri paikoista löytyy vähän mitä sattuu?
No toi setti ainakin sopii jos ei muuta?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 2512-2550/http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 2370-1693/
5.5.2009 17:17
Löytyykö keneltäkään edullista pakoputkea Mbk Mach -06 tai Yamaha jog r?
5.5.2009 17:40
Käykö Aeroxin vakioputki Yamaha jog r:ään/Nitro->Mach vm 06?
6.5.2009 19:04
sauli^^ kirjoitti:Käykö Aeroxin vakioputki Yamaha jog r:ään/Nitro->Mach vm 06?
Aeroxin/Nitron putket käy, osta giannelli go tai metrakit street. Gon saat easypartsilta 60€ pintaan kun uudesta vakio putkesta joutuu pulittamaan muutama sataa euroa
9.5.2009 17:52
MotoRider kirjoitti:Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa vuosikausiin foorumille. Skootteria en ole ikinä omistanut, sen sijaan galleriasta voi käydä menopelejä katsomassa, mutta nyt itse asiaan.
Siskolle oli oli vanhemmat ostaneet Jog R:n tuossa viime keväänä. Skootteri toimi koko kesän ihan ok, mutta vähitellen alkoi ilmaantua seuraavanlainen ongelma. Kylmällä säällä toimii ehkä kilometrin kaksi, mutta tämän jälkeen alkaa hyytymään. Veto vähenee ja kaasuun vastaavuus heikkenee eli booaa tavallaan. Ongelma katoaa jos antaa lämmetä kunnolla tai jos ilma on lämmin. Äkkiseltään en keksi mitään selitystä. Myös kaverilla on samanlainen Jog R ja samanlainen ongelma. Molemmilla on ajettu noin 6tkm. Taitaa olla prikka poistettu tai jotain pientä, mutta lähes vakio peleistä kyse.
Kaasari ja ilmanputsari on jo putsattu ja sähköt pelaa. Kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia tai tietoa mikä avuksi? Ja nyt en kaipaa mitään pätemisiä vaan asiallista tietoa niiltä kenellä sitä on!
joo siskon jogissa sama vika ja kun itse en ole koskaan perehtynyt näihin skoottereihin niin mikä on sen sähköryypyn johto?
9.5.2009 21:12
Hei, onko vilkun rele mennyt rikki, kun vilkut ei vilkuta vaan palavat?
Missä Jog r:ssä sijaitsee vilkun rele?
Ja paljonkohan mahtaa maksaa?
...riittääköhän viikorahat...
11.5.2009 17:55
Jog äRRä kirjoitti:Hei, onko vilkun rele mennyt rikki, kun vilkut ei vilkuta vaan palavat?
Missä Jog r:ssä sijaitsee vilkun rele?
Ja paljonkohan mahtaa maksaa?
...riittääköhän viikorahat...
Mulla sama ongelma tuli justiinsa. :0
Vilkun rele on siinä mittaristossa kiinne siellä takana se musta mötikkä, joka on parilla ruuvilla kiinni.
12.5.2009 16:17
onko se vilkkurele muuten 6V vai 12V?