Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.4.2011 10:24
ssjjj kirjoitti:Huomattiin ettei tulppa anna kipinää, ostettiin uus tulppa mutta ei mitään vaikutusta? On meijän eka mopo eikä olla oikeen näihin perehdytty sen kummemmin kun ihan puun takaa tä kuitenkin tuli. Ostettaessa toimi hyvin, kulki kyllä __hitaasti__ mutta se saatiin korjattua (ongelmien kautta sekin) ilmanputsarin vaihdolla ja sitten ei enää lähtenytkään käyntiin. Kyseessä vakio NRG power dd '07, ~3500 km. Voisko vika olla CDIssä?
Ja kun tä ongelma saadaan hoidettua niin tarkotus ois kesällä kattoa vähän nopeutta tohon lisää, mites tässä prikan hiominen? Onnistuuko, vai tarviiko ottaa kokonaan pois?
Itsellä aikoinaan samantapainen ongelma, joskus ei tullut kipinää käynnistäessä, ajon aikana kipinä tuli kuitenkin aina.
CDI-boksin vaihto auttoi. Maksaa n. 40€
17.4.2011 14:49
Multa löytyypi NRG Power DD '05.. Pikkusta säätövikaa on ja en tiiä mitä tehä. Täs pientä listaa laitetuista "pikkuviri" - osista:
*Pakoputki, LeoVince Handmade TT, pillikuristin poistettu, putken mukana tulleet (3,7 tai 4,7 gr) rullat ja kolme pientä kytkinjousta laitoin kiinni.
*Pääsuutin #90 (Vakio #53?)
*Kaikki laitteen kuristukset poissa: prikka, imukaulan messinkilevy ja putsarin "kumitutti".
*Vastapainejousi on vakio.
*Pytty vakio.
Ongelma on: booaa korkeilla kierroksilla, ja jos kaasuttelee pikaisesti paikoillaan saattaa tukehtua, sama tapahtuu myös paikoiltaan lähtiessä. Vauhti hiipuu kaasukahva pohjas vauhdis, mutta jos laskee vähän kaasua ni vauhti alkaa taas nousemaan..
Laiha / rikas seos, vastapainejousi vaihtoon, senhän vaihdol se vastaa kaasuu paremmin?
Laitteella pääsee tasasella noin 80, mutta enemmän ytyä olisi varmasti oikeilla säädöillä.
Mitäpähä sitä pitäs ny tehä.. Kiitos jo etukäteen.
17.4.2011 17:48
Hmm mielenkiintoista, itellä oli samassa koneessa Next-r:n kanssa 70 ja 75 suutin ja pelas molemmilla loistavasti. Tuon vp-jousen voit ihan suosiolla vaihtaa jäykempään, paranee huomattavasti herkkyys ja nostaa nopeammin kierrokset kaasua painaessa. Lisäksi ylämäkiin ei hyydy, vaan jaksaa samoilla kierroksilla nousta ylös.
Kokeileppa laittaa takas se kumitutti ja raportoippa sitten miten se vaikutti. Millä kierroksilla se nyt kiihtyy?
18.4.2011 1:38
Oon jo koittanu kumituttia takas, äänet hiljeni, laiskistu, ei lähteny nii äkäsesti ku enne, ja hyyty helpommin mäkiin ja ei päässy yhtä kovaa niinku ennen ilman sitä.
20.4.2011 20:38
Oisko sitten kympin pienempi suutin seuraavaksi.
20.4.2011 21:43
Kertokaapa tyhmälle missä tämä tutti on ja minkä näköinen se on?
23.4.2011 21:10
Taas tyhmä kysymys: Onko normaalia, että putki "puffahtaa" kun mopon sammuttaa? Sellainen pehmeä *PUFF, välittömästi sammutuksen perään, kun kiekat laskeneet?
24.4.2011 9:30
CemBalon kysymyksiin vastaukset:
1) "Kumitutti" on kaasuttimen ilmanpuhdistimen imupuolen päässä oleva kuristinosa, joka rajoittaa laitteen ilmansaantia. Sen saa pois irti vetämällä, sen huomaa kyllä koska se on sen mustan ilmanpuhdistajan ainoa kuminen osa.
2) *Puff*-ääni tulee siitä kun ajon aikana bensaa kertyy putkeen, ja kun pysäytät sen nopeasti korkeiden kierrosten jälkeen, bensaa kertyy putkeen plus kuuma putki -> *puff* eli runsas bensamäärä "pamahtaa" putkeen / putkesta pihalle, on ihan normaalia.
Viimeksi muokannut MacLumme päivämäärä 25.4.2011 19:35, muokattu yhteensä 3 kertaa
25.4.2011 12:54
Kiitoksia, nyt ollaan taas vähän viisaampia
25.4.2011 21:54
Mitenkä muuten tollanen Buzzettin sivujalka kiinnitetään? Täytyykö katteeseen tehdä reikä?
26.4.2011 11:24
Rungossa on paikka sille, ei tarvitse.
26.4.2011 14:33
Asia selvä, kattotaan josko tollanen eksyis tilaukseen.
26.4.2011 19:35
Muistaakseni katetta joutuu kuitenkin pikkasen modaamaan. Vähän suurentaa reikää tms.
26.4.2011 20:15
Jos ei mitään vaikeampaa, niin eiköhän tollanen lähde tulemaan
27.4.2011 16:58
Ajattelin ostaa uusia osia tuohon piaggioon.
Stage6 Pro Replica putken (mitkä rullat, +15 vp ja kytkinjouset vai mitkä on hyvät?)
Airsal 70 cc sylinterisarja (en vielä mut tulevaisuudessa. käykö hyvin putken kanssa? pitääkö olla eri rullat vp ja kytkinjouset putken + 70cc pytyn kaa? vai käykö samat ku 50cc pytyl ja tuolla putkella?)
Variaattori http://www.tmi-janikaasalainen.fi/variaattori-stage6-sport-piaggiogilera-p-4954.html (kannattaako ostaa? mitä tuossa tulee, ainakin 6,25g rullat. olisiko liian painavat? ja vissiin vp-jousi?)
Ainakin ton putken ostan + rullat, vp ja kytkinjouset.. muuta siihen en vissii tarvii.? nii mitkä rullat ja jouset niihin kannattaa olla? tuolta kaasalaiselta löyty jotai hebon +50,+60,+90% ja doplerin ja malossin 4.1 ja 4.2mm vp jousia. Ja rullia sitä sun tätä ku niitä ei oo tullu vaihettua niin en tiedä mitkä on hyvät.