Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

23.7.2012 21:59

Tuorevoitelu poistettu käytöstä jo 5tkm kohdalla. Koropala + oman iskarin säätö ja sitten sitä keulaa matalammalle, samalla ku stefat menee vaihtoon.

Re: Keeway-skootterit

23.7.2012 23:08

ramba__ kirjoitti:Tai sitten yksinkertaisesti ylikuumenee kone :eek: Kokeileppas sitä 8-lämpöarvon tulppaa ;)


Vaikea uskoa että ylikuumenis, mutta toisaalta se teoriassa voisi olla mahdollista koska mulla on nuo puhallinkoppamuovit vähän huonosti koska edellinen omistaja oli paskonut kiinnityspultin joten puhallinkoppa ei ole täysin tiivis, ja noin on ollut siitä asti ku sain mopon ja tuo ongelma on myöskin siitä asti ollut.. Ja toinen juttu, ylikuumeneminen vois selittää miks mulla on muuttunu kiertokanki harmaaksi :D En oo sata varma oliko se joskus ruskea kun koneen avasin, mutta kummastelin asiaa kun kerran käytin läpät irti ja huomasin että kiertari on harmaa.. Ei se kuitenkaan kiinni oo leiponu, vaikka on puristussuhdettakin korotettu ja teharilla vingutettu.

Ja jos tuo kasin tulppa auttaa siihen niin lähetän sulle postissa lavan es. Tai no ehkä 1 tölkki riittää.

Itse asiassa yks päivä kun olin ajelemassa löysin tienposkesta B8ES tulpan, mutta jätin sen siihen jos omistaja tulisi hakemaan, mutta nyt se on jo hävinnyt siitä, piru vie ois voinu sillä kokeilla :lol:

Re: Keeway-skootterit

24.7.2012 14:22

Osta suosiolla uusi :lol: Ja kai olet ottanut puhallinkopan edestä sen läpän pois ?

Re: Keeway-skootterit

24.7.2012 14:25

Iltapäivää! :) Sellaasella asialla että olisko porukalla tarvetta keewayn osille. Tuos alkanu ajatus viskostua päähän että jos myis ton 10` matrixin osina pois. Että jos on tarpeeksi kiinnostusta niin saatan alkaa purkamaan tota vehjettä.

Re: Keeway-skootterit

24.7.2012 16:48

Ite voisin ostaa kaasariin sen osan mikä on v:n muotone luistin sisäs joka pitää neulaa paikoillaa? onko se alkuperäis osa vai joku patentti :DD?

Re: Keeway-skootterit

25.7.2012 2:38

ramba__ kirjoitti:Osta suosiolla uusi :lol: Ja kai olet ottanut puhallinkopan edestä sen läpän pois ?


Oon ottanu läpän pois ja korjasin sen yhden kiinnityspultin niin sai sen kopan tiiviisti kiinni ja jäähdytys saatto ehkä jopa parantua ellen erehdy niin kaasaria roplatessa koneen käydessä tuntu isompi puhallus kädessä kuin aikaisemmin. Mutta ei auttanu. Ei tietenkään.

Sitten tänään(eilen) päristelin ja se tulppa oli sittenkin vielä siellä tienposkessa ja pelastin sen siitä ja teräsharjan ja kliinerin voimin siitä tuli vielä uudenveroinen tulppa(oli muuten heti paremman näköinen kipinä kun tuossa tulpassa ei ole sitä resistoria ja kävi tyhjäkäyntiäkin paremmin) ja iskin sen kiinni ja lähdin ajamaan, puoli kilsaa pääsin ja alkaa hirveä ratina kuulua koneesta, no voi sun vittu, no sammutin ja työnsin kotiin ja mietin että halkeskohan siitä tulpasta se posliiniosa irti ja tippu pyttyyn...

No ei vaan kampiakselin kierteet variaattorin puolelta petti ja mutteri irtos.. no sain sen jälleen kerran jotenki patentoitua niin että ainaki tuntuu pysyvän ja laitoin pikaliimaakin, saa nähdä pysyykö ku käyn huomenna hakemassa kierrepakan jolla teen uuden M10 kierteen siihen, saa nähdä mitä siittäki tulee..

Alkaa potuttamaan tuo vehje, kaiken tuon lisäksi vielä tämänhetkinen tankillinen on mennyt uskomattomalla vauhdilla, 60km ajettu ja tankki melkee tyhjä kun normaalisti pääsee ainaki 110km.. tämä johtuu epätoivoisesta kaasarin säätelystä. Sähköryyppy taitaa ehkä huomenna nähdä viimeisen päivänsä, muokkaan sen manuaaliseksi kun alkaa tuokin potuttamaan kun se ei ikinä lähde kunnolla käyntiin kun se seos on aina liian rikas sen pirun ryypyn takia..

Ja yks mikä vielä potuttaa on tuo putki. Onkohan siitä menossa katti tukkoon, kun se pitää sellaista vähän nuhaista ääntä, ja muutenki ne äänet on perseestä, semmonen ihme "tuhina".. ties vaikka oiski tukossa ja ylikuumenee sen takia.. Voi että tekis mieli laittaa tehari takas kun siinä oli sentään semmoset pärinät niinku moottorissa kuuluukin olla ja tehojakin on ikävä.. :D

Re: Keeway-skootterit

25.7.2012 7:24

Palezu kirjoitti:
ramba__ kirjoitti:Osta suosiolla uusi :lol: Ja kai olet ottanut puhallinkopan edestä sen läpän pois ?



Alkaa potuttamaan tuo vehje, kaiken tuon lisäksi vielä tämänhetkinen tankillinen on mennyt uskomattomalla vauhdilla, 60km ajettu ja tankki melkee tyhjä kun normaalisti pääsee ainaki 110km.. tämä johtuu epätoivoisesta kaasarin säätelystä. Sähköryyppy taitaa ehkä huomenna nähdä viimeisen päivänsä, muokkaan sen manuaaliseksi kun alkaa tuokin potuttamaan kun se ei ikinä lähde kunnolla käyntiin kun se seos on aina liian rikas sen pirun ryypyn takia..

Ja yks mikä vielä potuttaa on tuo putki. Onkohan siitä menossa katti tukkoon, kun se pitää sellaista vähän nuhaista ääntä, ja muutenki ne äänet on perseestä, semmonen ihme "tuhina".. ties vaikka oiski tukossa ja ylikuumenee sen takia.. Voi että tekis mieli laittaa tehari takas kun siinä oli sentään semmoset pärinät niinku moottorissa kuuluukin olla ja tehojakin on ikävä.. :D


No jo on mukamas bensasyöppö vekotin :o Itselläni f-act 08 vm, varusteltuna 90 suuttimella, lazer x-pro chrome teharilla, ja pipercrossin vaahtomuovisuodattimella. Neulan asento keskellä.

Vitosen kun lyö tankkiin, niin ajelee n. 90-100km, täydellä tankilla noin 150km :D Suosittelen muillekin ajotyylin muutosta, sillä itse ennen tyhmänä väänsin kokoajan kaasupohjassa, kunnes tajusin, että eihän se sen kovempaa kulje vaikka siltä kuulostaisikin. Kaasu pohjassa kiihdytys, ja kun huiput saavutetaan niin vähentää n. puoleen kaasuun ja hyvin liikkuu vieläkin :D

Re: Keeway-skootterit

26.7.2012 4:09

Joo tänään tankkasin ja laskin kulutuksen, 5,8l satasella.. Ei se normaalisti noin juoppo ole, tuo johtui vain siitä kun koitin taas vaihteeksi poistaa hyytymisongelmaa säätelemällä kaasaria ja lyhyitä testilenkkejä tuli ajettua miljoonittain niin siitä tuo kulutus. Joskus aiemmilla säädöillä ennätys oli 3,4l satasella vakioputkella, ja joskus aikoinaan jopa teharilla se oli vain 3,5l satasella vaikka kiihtyi paljon nopeammin. Ja juuri noin ajoinkin sillä teharilla että kaasu pohjassa kiihdytys ja alle puolikaasulla 55 matkavauhtia niin ei se paljon ryystänyt, ja ois kuluttanut varmaan vielä vähemmänkin jos oisin ehtiny säätää sitä paremmin kunnes setä sininen otti kilvet.. :D

Meinaa vaan vituttaa, kaverin täysin vakio roksi josta vain prikkaa viilattu että menee 60, kuluttaa tuppi nurin ajossa joku vähän päälle 3l satasella, ja n. 53kmh matka ajossa oli vienyt 2,8l satasella.. ite käyttänyt kauheena vaivaa tähän ettei kuluttaisi hirveitä, merkkimopon omistajan ei sitä vastoin tarvitse näköjään tehdä sen eteen juuri mitään :D Siitä käytettiin kone auki yhdessä välissä ja tutkin eroavaisuuksia, siinä oli paljon korkeapuristeisemman näköinen kansi ja melkein kolmiomainen pakoaukko(laajempi vääntöalue), nuo varmaan vaikuttaa aika paljon kulutukseen..

Mutta nyt päivän(yön) aiheeseen:

JIHUU onnistuin tekemään kampiakseliin uudet kierteet!!!!!! Ihmetyttää kyllä vähän, alkuperäinen kierre on vissiin M12 joku, mutta onnistuin tekemään siihen suoraan päälle M12x1,75 kierteen ja tuli vieläpä hyvä? Keeway tehtaalla vissiin omanlaiset M12 kierteet tehty kun on kerran paksummat mitä normaali, no hyvä näin :D

Re: Keeway-skootterit

27.7.2012 12:29

itellä factissa -07: 85 suutin, vaahtomuovi ilmanputsari, malossi multivar 7.5gr rullat, pro replica putki, malossin punane vp ja keltaset kytkinjouset niin kuluttaa 2.8l/100km :DD ja kulkee reippaasti yli 75 ja kiihtyy perkeleesti! Että toi Palzun sköötteri on melekone syöppö jos yli 4l satasellaki mennee :D

Re: Keeway-skootterit

27.7.2012 15:47

Ei se yleensä vie yli 4l satasella. Riippuen kaasukädestä ja kaasarin mielentilasta, kulutus pyörii 3,5-3,8l satasella nykyään. Teharillahan se viekin vähemmän koska tehari parantaa 2 tahtimoottorin hyötysuhdetta ratkaisevasti, tuo kuristettu vakioputki sen sijaan tiputtaa hyötysuhteen olemattomiin.

Re: Keeway-skootterit

29.7.2012 1:27

Äsken tuossa muokkasin sytytystä aikaisemmaksi. En tiiä paljonko sytytyskohta siirtyi asteissa mutta porasin uudet reijät ihan vanhojen viereen eli sen ei pitäisi olla siirtynyt paljoa. Samalla tuli huomattua että mulla vissiin vuotaa magneetonpuolen stefa, kun otin aluslevyn tiivisteen pois niin takaa valui bensalle haisevaa öljymömmöä. Oiskohan siinä syy ajoittain huonoon käynnistymiseen ja bensankulutukseen :D

No kasasin sitten mopon ja ei kun testaamaan. Tuntui ottavan äkäisemmin kierroksia ja kiihtyi vähän paremmin mutta mikään maata mullistava ero ei ollut. Nakutusta en ainakaan kuullut mutta vähän sillä kuumotteli ajaa kun varma ei voi olla :D Huippunopeutta ei tullut yhtään lisää mikä on vain hyvä asia.. Pitää vielä huomenna kokeilla paremmin mutta kyllä se jonkin verran auttoi. Ja pitää katsoa pienenikö kulutus, luulisin ainakin.

Re: Keeway-skootterit

30.7.2012 23:12

Keeway Matrix -08, ajaessa sytyts alko pätkimää ja lopulta hyyty ja sammu, eikä lähteny käyntii. En varma, saako kipinää. Onko puola mahd. rikki. Mikä vois olla todennäkönen syy?

Re: Keeway-skootterit

31.7.2012 0:02

Oisko tulppa sanonu sopimuksensa irti. Ota tulppa irti, laita tulpanhattuun kiinni ja pidä kierreosaa jotain rungon metalliosaa varten, starttaa ja katso tuleeko kipinää. Tai voit suoraan ostaa uuden tulpan koska se testaaminen on näissä melko vaikeaa, ja oikea tulppa on BR7ES.

Re: Keeway-skootterit

31.7.2012 15:50

Nonii eli pitäs tommonen ry6:nen huoltaa, tuli vaan mieleen että mites noi peräöljyt otetaan pihalle? Ja mitä öljyä sinne kuuluis laittaa ja kuinka paljon?

Re: Keeway-skootterit

31.7.2012 15:54

Avataan tyhjennysruuvi ja valutetaan pihalle. Siinä perässä korkin vieressä lukee paljonko sinne laitetaan, ja 80-90W öljyä.