Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.4.2011 20:47
Milläs voisi parantaa näkkärin käynnistyvyyttä? Muuten vakio, paitsi 60 suutin kiinni ja messinkilevy pois. Ei meinaa käynnistyä oikeen ja röpötteleekin vähäsen
Seosruuvi auki pari kiekkaa, jos sillä nyt merkitystä on...
Oli muuten irronnut se kumiletku mikä menee kaasarin puolelta siihen mikälie ilmankierrätysjärjestelmään. Voisikohan toi vaikuttaa käynnistymiseenkin vähän?
12.4.2011 9:32
Suosittelisin pitämään tuon SAS-putken kiinni, vaikuttaa kuitenkin jonkin verran seoksiin. Itsellä lähtee kesällä ensimmäisellä polkaisulla ja talvellakin melko helposti. Kurit otettu pois ja suutin 60. Onko tulppa hyvässä kunnossa? Entä toimiiko ryyppy?
12.4.2011 13:19
Niin siis tuo putki oli irronnut SAS:n kaasuttimen puolelta ja nyt on taas kiinni. Tulppa on talvella vaihdettu ihan uusi NGK BR10ES. Mutta kyllähän toi nyt lähtee pikkasen paremmin käyntiin, mutta röpöttää aika pahasti, ainakin kylmänä, vaikka suuttimen ei pitäis liian iso ainakaan olla... Ja kai toi ryyppy kestää enemmän ku 2000km. -10 vuosimallinenki vielä
12.4.2011 14:24
Itselläni on käytössä NGK BR9ES, koita starttaako sillä paremmin. Ei montaa euroa kuitenkaan maksa.
12.4.2011 15:30
Täytyypä koittaa. Voisihan toi nyt johtua kylmästäkin, mutta kyllähän varmaan pitäis silti varmaan toisella tai kolmannella potkulla käynnistyä. Mistäköhän toi röpötys mahtaa johtua?
13.4.2011 8:41
Kyllä tuo minullakin erityisesti kylmällä röpöttää, mutta jonkun ajan lämmityksen jälkeen toimii hyvin. Kesällä ei röpötä lähes ollenkaan, mutta talvella sitten enemmän.
13.4.2011 21:00
Mikä ois kaikein helppin tapa vaihtaa suutin,että mitä kaikkia katteita pitäs irrotella? Mikä on noist tyhjäkäynti ja seosruuvi? ja onks se automaattinen rikastin missä?
14.4.2011 11:24
Otat penkin sisällä olevan katteen pois, irroitat ilmanputsarinkaulan ja löysäät imukaulaa, jotta saat kaasarin käännettyä ylöspäin. Sen jälkeen otat sen mustan muovikipon pois ja suutin on edessäsi. Sähköryyppy on kaasarin päällä se musta mötikkä.
14.4.2011 20:47
Onko täs niinku kaasarinkuri ja ilmanputsarinkuri,vai vaan kaasarikuri?vähä epäselvää..
14.4.2011 20:53
Lukaseppa tietopankin artikkeli tästä moposta, voi auttaa aika suuresti.
15.4.2011 8:32
Variaattorinkopan kannen pulttejen määrä?
16.4.2011 17:27
mitä 2007 nrg dd kulkee jos ottaa prikan, ''tutin'' ja messinki levyn pois ja vaihtaa Dellorton 68 suuttimen? ja onko tarvetta ottaa hukkikset pois tai vaihtaa tehari?
16.4.2011 17:58
Huomattiin ettei tulppa anna kipinää, ostettiin uus tulppa mutta ei mitään vaikutusta? On meijän eka mopo eikä olla oikeen näihin perehdytty sen kummemmin kun ihan puun takaa tä kuitenkin tuli. Ostettaessa toimi hyvin, kulki kyllä __hitaasti__ mutta se saatiin korjattua (ongelmien kautta sekin) ilmanputsarin vaihdolla ja sitten ei enää lähtenytkään käyntiin. Kyseessä vakio NRG power dd '07, ~3500 km. Voisko vika olla CDIssä?
Ja kun tä ongelma saadaan hoidettua niin tarkotus ois kesällä kattoa vähän nopeutta tohon lisää, mites tässä prikan hiominen? Onnistuuko, vai tarviiko ottaa kokonaan pois?
16.4.2011 18:56
ssjjj kirjoitti:Huomattiin ettei tulppa anna kipinää, ostettiin uus tulppa mutta ei mitään vaikutusta? On meijän eka mopo eikä olla oikeen näihin perehdytty sen kummemmin kun ihan puun takaa tä kuitenkin tuli. Ostettaessa toimi hyvin, kulki kyllä __hitaasti__ mutta se saatiin korjattua (ongelmien kautta sekin) ilmanputsarin vaihdolla ja sitten ei enää lähtenytkään käyntiin. Kyseessä vakio NRG power dd '07, ~3500 km. Voisko vika olla CDIssä?
Ja kun tä ongelma saadaan hoidettua niin tarkotus ois kesällä kattoa vähän nopeutta tohon lisää, mites tässä prikan hiominen? Onnistuuko, vai tarviiko ottaa kokonaan pois?
ota kokonaan pois vaa prikka