Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

23.2.2010 11:50

paska.kasa kirjoitti:Mistä muuten huomaa että tuo öljypumppu toimii moitteitta?

Ajattelin ihan varman päälle ottaa ku noita uusia osia alkaa lykätä.ei tarvii sit koko ajan uutta ostaa.aloin miettiä et ton männän hajoamisen syy voi MYÖS olla puutteellinen voitelu tai vastaavaa...en tiiä.
Kyl se varmaan sit toimii ku käynnistää skoban ilman venakantta,ja jos öljy lentää sielt ketjun kautta,kaikki on varmaan kunnossa??

Yläkerta saa roiskevoitelun ketjusta.
Saahan sen kai selville niin, että kuivaa öljyn kohdista joissa sitä ei tarvitse (jättää nokan ja vastaavat öljyiseksi), venankoppa kiinni, käyntiin hetkeksi, sammutus ja koppa auki. Jos öljyä on tullut, roiskevoitelu toimii. Se taasen ei liity öljypumpun toimintaan niinkään paljoa. :D

23.2.2010 23:22

Kuinkahan vaikeata olisi änkeä 110cc minicrossin pytty ja kansi kiinni? Ainakin lohkoja pitäis isoontaa että sylinteriputki mahtuisi, ja nokkaketjun kanssa tulisi ongelma, suottaapi olla liian pitkä. Jos löytäs jostain kaupasta sopivan mittaisen ketjun. Pitäs varmaa 110cc kampurakin laittaa? vai oisko iskunpituus sama? Kuis pitkä näissä on tuo iskunpituus?


Kauhee "änkytys" :D

24.2.2010 8:31

Jepex kirjoitti:Kuinkahan vaikeata olisi änkeä 110cc minicrossin pytty ja kansi kiinni? Ainakin lohkoja pitäis isoontaa että sylinteriputki mahtuisi, ja nokkaketjun kanssa tulisi ongelma, suottaapi olla liian pitkä. Jos löytäs jostain kaupasta sopivan mittaisen ketjun. Pitäs varmaa 110cc kampurakin laittaa? vai oisko iskunpituus sama? Kuis pitkä näissä on tuo iskunpituus?


Kauhee "änkytys" :D

Vaihteellisen mopon kampura skootteriin? :idea: :lol: :D

24.2.2010 13:21

Jaa a...en tiiä kyl miten onnistuu.

Eilen lähti ekan kerran uus sylkkä käyntiin :D, akku oli ihan sluutti,vaatii näköjään akulta ja startilta vähä enemmän,koska puristuksia on aivan sikana.viimeks ku asensin ton 60cc,niin puristuksia oli saman verran ku vakiolla,en tiiä miks siinä on nyt niin perkeleesti.
Kikki löi kerran jo kovaa jalkaan ku se palautu ku ohjus :D
Muutenki oli paljon timmimpi asentaa tuo uus mäntä,en tiiä vaikuttaako tuo että mäntä oli pinnotettu ympäriltä,männänhelmat.
no näkee sit miten toimii jos tänään tai huomen jaksas kokoo nuo loputki osat,pääsis testi rundille.kumminki menee taas rikki ku saa just sisäänajettua :lol:
ja voitelu toimi hyvin ainakin tuon ketjun kautta,oli kyl nokka,pukki ja muut osat hyvin öljyttynä :D

24.2.2010 17:27

ale\\ kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Kuinkahan vaikeata olisi änkeä 110cc minicrossin pytty ja kansi kiinni? Ainakin lohkoja pitäis isoontaa että sylinteriputki mahtuisi, ja nokkaketjun kanssa tulisi ongelma, suottaapi olla liian pitkä. Jos löytäs jostain kaupasta sopivan mittaisen ketjun. Pitäs varmaa 110cc kampurakin laittaa? vai oisko iskunpituus sama? Kuis pitkä näissä on tuo iskunpituus?


Kauhee "änkytys" :D

Vaihteellisen mopon kampura skootteriin? :idea: :lol: :D


No siis joku semmonen kampura mikä menee skodeen. Illalla taas ajattelukatkoksia :lol:

24.2.2010 21:36

Jepex kirjoitti:Kuinkahan vaikeata olisi änkeä 110cc minicrossin pytty ja kansi kiinni? Ainakin lohkoja pitäis isoontaa että sylinteriputki mahtuisi, ja nokkaketjun kanssa tulisi ongelma, suottaapi olla liian pitkä. Jos löytäs jostain kaupasta sopivan mittaisen ketjun. Pitäs varmaa 110cc kampurakin laittaa? vai oisko iskunpituus sama? Kuis pitkä näissä on tuo iskunpituus?

Älä elättele tuon haaveen siipiä, ei onnistui ainakaan ilman kalliita muokkauksia. Niin paljon eri muuttujia joten jättäisin tuon märäksi päiväuneksi.
Helpoimmalla pääseen kun iskee 157QM koko koneen kiinni, menee melkein suoraan (se on siis 125cc kinkin mottori). ;)


paska.kasa kirjoitti:Jaa a...en tiiä kyl miten onnistuu.


...

Hyvä, kyllä se kohta vähän notkistuu. Muistaa huoltaa useasti alussa, niin kestää.

25.2.2010 8:39

Eilen kokeilin ajaa ekan kerran.

Tuntu et ahistaa pikkasen,laiska.
Yks osasyy oli ainakin et takajarru laahas aika pahasti,pitää se fiksata.fiksaa toi ja kokeilla uudestaan.

Jos ei se tosta johu,niin epäilen et,ku pistin 2 sylinterin tiivistettä,se nyt ei varmaan paljoa vaikuta,ne ei oo niin paksuja.mut toi mukana tullu 1mm paksu kannen tiiviste vastaa ainakin 3-4;jää normaalia peltistä kannen tiivistettä.voiskohan sen takia vaikuttaa tehoihin?kattoo jos vaihtais normaalin peltisen tiivisteen sinne.

25.2.2010 14:41

Onko sinulla muovailuvahaa tms?
Sen avulla voisi katsoa minkälainen tila männän ja kannen väliin jää.

25.2.2010 20:28

No mä nyt vaihoin peltisen tiivisteen sinne,toimii paljon paremmin.

Oli näköjään se 1mm tiiviste sen verran paksu et,nokkaketju ahisti.oli todella kireä,ilman kiristintäkin,siks oli laiska ja ahisti.
Kaasari viel säätää,ja venat kohilleen.

Takajarru palat pitäs kans ostaa,ja jos ootte tutustunu tohon takajarruun,siel on palojen alla semmoset metalliliuskat,jotka joustaa,taitaa olla 1levy,menny puoliks poikki.toinen jarrupala kolisee siks.Tappelin tossa ku pistin jarrua paikalleen,aina ku kiristi pultit,rengas ei pyöriny,otti kokoajan kiinni.
Kuuluuko niitten jarrujen mäntien mennä kokonaan sisään? mulla jää männät näkyviin noin puol cm,ehkä vähä enemmän.
Kävin tos koe ajolla,rengas pyöri aika vapaasti,muutaman jarruttelun jälkeen,taas jumissa.vaivoin pyörii ku palat hankaa.

26.2.2010 1:15

paska.kasa kirjoitti:Kuuluuko niitten jarrujen mäntien mennä kokonaan sisään? mulla jää männät näkyviin noin puol cm,ehkä vähä enemmän.
Kävin tos koe ajolla,rengas pyöri aika vapaasti,muutaman jarruttelun jälkeen,taas jumissa.vaivoin pyörii ku palat hankaa.

Männän pitäisi mennä ihan siihen reunan tasolle, kertaakaan en ole solikan takajarrua avannut (itsellä rumpu), mutta autopuolen amiksena on muutama jarrusatula avattu ja purettu. :D
Meneekö mäntä sisäänpäin pyörittämällä sitä? Mm. Audi ja VW käyttävät mäntiä jotka uppoaa kiertämällä, niissä männissä on aina pari tietynlaista koloa.

Muista katsoa liukupintojen puhtaus/liukutappien herkkyys, ne vaikuttaa palautumiseen paljonkin.
Samanlaista vikaa ilmeni eräällä toisellakin solifer kuskilla tänään.

26.2.2010 14:46

liukupalat mitkä menee palojen läpi on ainakin ruosteessa :D, pitää putsata ja voidella.sekin varmasti vaikuttaa...
pitää noita mäntiä kattella tänään,jos ne menis kiertämällä-

26.2.2010 21:06

Putsasin liukupalat,hioin ja voitelin.
Autto se jonku verran.

Männät painoin sisälle.Pysyy sisällä,kunnes painaa,ne jää sen puol senttiä ulos eikä palaudu.
Varmaan tässä joku päivä avata ja putsata männät,vaihtaa nesteet ja ilmata..voihanse se olla et ilmaakin on pikkusesti.en tiiä.
Ku ajattelin uudet palat ostaa,niin eihän ne muute mahu sinne,jos mäntä sojottaa noin paljon ulkona.ottas kokoajan tiukasti kiinni :D
Mä en oo noita kauheesti purkaillu,eihän siel varmaan mitään muuta männän takana mee vaihtoon ku tiiviste/O rengas,mikä siel nyt onkaan, varmaankin?
2mäntänen zatula.

Saa pistää linkkiä,jos joku löytää räjäytyskuvia :D

27.2.2010 18:30

Dodi.

Nyt on TAAS skoba kasattu,sain ton jarrunki nyt jotenkuten pelaamaan,pyörii rengas vapaasti,kumminki joku päivä kattoo sitä.
Kaasarin säädin,venat,lähtee hyvin käyntiin,vetää suht hyvin,hihna vaan on kulunu ja kytkin luistaa,mut on jo Narakun kytkin tossa himas,ja tilasin viel sen Malossin Special hihnan,tulee ens viikolla,sais sit noilla ton tehonki takapyörälle.

Tyhjäkäynti vaan ei meinaa oikein pelaa.kylmänä kyllä ku ryyppy on pelissä,lämpimänä seilailee,pysyy vähän aikaa,ja sammuu.Mietin et ku tos on ny tota viriä ja sellast,tarvii bensaa enemmän,suutinhan on se 90,ihan hyvä,mietin vaan et pitäskö tyhjäkäynti suutin vaihtaa paria isommaks?
ne on kaikki putsattu ja jne,et ei siitä johu.

27.2.2010 20:51

Tuli sitten laiteltua omaakin skoboo,
kicksin maalasin mustaks (pensselillä, hyvä pinta ;) )
Penkin lyhensin, laittelin kiinni 90Asteen pellinpätkällä.

Tankin luultavasti modaan penkin alle.
Myykää mulle sisäkate, etunmainen sisäkate.
Kuva
Kuva

1.3.2010 15:14

Oliskos muuten noitten keulaputkien stefojen vaihto vaikeeta?

Katoin vaan et näissähän saa suht nopiasti keulan irti,(lokari,jarru,etukate,pultit auki,keula irti)...
Pitäs vaan stefat vaihtaa,ku vasemman puolimmainen vuotaa aika kovin.keula on sellanen lörtsö paska.