Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Hei ihmiset!!

8.9.2006 19:13

haluaisin tietää noista suuttimista kun niitä on erilaisia esim. pääsuutin-90,-80,-70.... mitäs eroja noissa eri kokoisissa on?? käynnistyykö skootteri paremmin talvella jos on isompi?

Re: Hei ihmiset!!

8.9.2006 22:27

SuperFever-poika kirjoitti:haluaisin tietää noista suuttimista kun niitä on erilaisia esim. pääsuutin-90,-80,-70.... mitäs eroja noissa eri kokoisissa on?? käynnistyykö skootteri paremmin talvella jos on isompi?
Mitä isompi suutin, sitä enemmän kone saa bensaa. Vakiosuutin on jotain 50-60 kokoluokkaa, ja vakioon ei taida olla hyötyö laittaa isompaa suutinta. Jos on liian iso suutin --> seokset menee liian rikkaalle ja ei meinaa toimia. Talvella voi lähtee hieman paremmin käyntiin pikkusen isommalla suuttimella, ja toimiakkin paremmin. Bensan kulutus tietysti kasvaa hieman isommalla suuttimella mutta ei merkittävästi.

10.9.2006 13:34

onko vivacitys sama juttu ku spedes että ku laittaa koropalan nii ei enää pysy keskijalustimella pystys??

10.9.2006 20:00

Turbo Peugeot kirjoitti:onko vivacitys sama juttu ku spedes että ku laittaa koropalan nii ei enää pysy keskijalustimella pystys??
Mulla pysyy ainakin pystys, hieman keinuu mut sehän ei haittaa, saa käyttää voimaa et kaatuis. Ja koropala on tuo normi 4cm.

10.9.2006 20:03

Hjiivatti kirjoitti:
Turbo Peugeot kirjoitti:onko vivacitys sama juttu ku spedes että ku laittaa koropalan nii ei enää pysy keskijalustimella pystys??
Mulla pysyy ainakin pystys, hieman keinuu mut sehän ei haittaa, saa käyttää voimaa et kaatuis. Ja koropala on tuo normi 4cm.
Mulla ei ainakaan mennyt koko koropala kiinni keskijalan kanssa, kun perää yritti nostaa niin se keskituen metalli juttu otti siihen mopon johonki moottorin suoja rautaan kiinni ja ei liikkunut senttiäkään ylöspäin. Sitten vaan keskijalka pois ja sivuseisontatuki kiinni niin meni ;)

10.9.2006 22:07

meneekö tuo koropala muuten helposti jos tuon tukijalan kans joutuu vaan säätää vähä?

10.9.2006 22:47

Turbo Peugeot kirjoitti:meneekö tuo koropala muuten helposti jos tuon tukijalan kans joutuu vaan säätää vähä?
Siis JOS sulla ei oo samaa ongelmaa kun mulla, niin otat vaan jousen alapäästä irti ja laitat koropalan kiinni ja jousen koropalaan. Siinä se ;) Kaveri kannattaa olla perää pitelemässä ylhäällä sillä aikaa kun ruuvaat koropalaa kiinni.

10.9.2006 22:50

joo ei muuta ku laittamaan vaan kun se koropala tuloo

14.9.2006 14:57

Turbo Peugeot kirjoitti:joo ei muuta ku laittamaan vaan kun se koropala tuloo
Millos se tulee ja mistä tilaat?

14.9.2006 14:58

se riippuu vähä,easypartsilta tilasin...

14.9.2006 15:11

Mikä olisi hyvä tehari Sportline -03:seen? suht. halpa, tehokas ja sellainen jonka ääni eikä ulkonäkö hirveästi vetäisi poliiseja puoleensa? Kuristukset olen poistanut. Tarviiko vielä jotain muuta tehdä että saa teharista kaikki tehot irti?

14.9.2006 15:12

Maaster kirjoitti:Mikä olisi hyvä tehari Sportline -03:seen? suht. halpa, tehokas ja sellainen jonka ääni eikä ulkonäkö hirveästi vetäisi poliiseja puoleensa? Kuristukset olen poistanut. Tarviiko vielä jotain muuta tehdä että saa teharista kaikki tehot irti?


leovince zx

14.9.2006 15:32

Maaster kirjoitti:Mikä olisi hyvä tehari Sportline -03:seen? suht. halpa, tehokas ja sellainen jonka ääni eikä ulkonäkö hirveästi vetäisi poliiseja puoleensa? Kuristukset olen poistanut. Tarviiko vielä jotain muuta tehdä että saa teharista kaikki tehot irti?
Tecnigas Next-R on myös ihan ok.

14.9.2006 15:53

Maaster kirjoitti:. Tarviiko vielä jotain muuta tehdä että saa teharista kaikki tehot irti?
Suuttimen vaihto 10 numeroa isommaksi.

14.9.2006 18:02

Mc3` kirjoitti:
Maaster kirjoitti:. Tarviiko vielä jotain muuta tehdä että saa teharista kaikki tehot irti?
Suuttimen vaihto 10 numeroa isommaksi.


Nojaa, tuo on vain sellainen ohjearvo, monesti on hieman pienempikin käynyt. Mutta kun heittää aluksi sen 10 numeroa vakiota isomman suuttimen kiinni, niin siitä on sitten hyvä lähtee säätämään tarvittaessa.

Lisäksi tarviit vaihtaa variaattoriin kevyemmät rullat, kytkimeen jäykemmät kytkinjouset ja mahdollisesti jäykemmän vastapainejousen sinne "takavariin", eli kytkinpakettiin. Tämä ei ole aina tarpeellista, mutta aika usein kuitenkin. Jos tulet sen tarvitsemaan, niin sellainen 15-25% jäykempi jousi on abuut passeli. Kytkinjousissa sen ostamasi kytkinjousisarjan löysimmät tai toiseksi löysimmät jouset on lähes aina hyvät teharin kanssa. Rullia taas kevennät sen n.0,5-1 grammaa aluksi ja sitten katot miten toimii ja säädät lisää.

Ja nuo em. teharit on tosiaan ihan hyviä vakiopytylle, Next-R mielestäni parempi noista. Kaikki vaatimuksesi täyttyy siinä putkessa, varsin erinomainen tuote kaikinpuolin :P