Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.5.2008 18:23

arppaz kirjoitti:Mulla on vielä talvelta jäljellä jotain moottorikelkka racinki öljyä.Käytin yhessä vaiheessa jotain prisman puoli syntettistä kun se oli niin halpaa mutta kaikki vaatteet haisi ihan paskalle ja savutti niin paljon että piti alkaa ostaan jotain laatuöljyjä.
Jälleen ilmeni pieni onkelma eli kun painan startti nappulaa niin variaattorin kopasta kuuluu vain kolinaa,starttia pitää painaa yleensä n.5 kertaa että vingahtaa ja skootteri lähtee käyntiin.Onko kellään ollu vastaavan laista vikaa ja miten korjattu?
Tuo on pikku hiljaa lisääntyny eli alussa toimi ilman mitään ongelmaa sitten alkoi josku kolisemaan ja koko ajan lisääntynyt.


Itselle tulee ensimmäiseksi mieleen, että se variaattorin etupultti on irronnut. Sekun on vaikea kiinnittää kun ottaa prikan pois. Toinen on tietysti että takapäässä eli kytkimessä on jotain. Paljon muuta siellä variaattorin kopassa ei sitten olekkaan. Hihna poikki tietysti voi olla myös, mutta ei sen kolinaa pitäisi aiheuttaa.. Jäi hieman epäselväksi lähteekö pyöräsi ollenkaan käyntiin. Kolinaa kuuluu, mutta lähteekö sitten kuitenkin?

Itse käytän Derbin suosittelemaa täys-synt 2-t öljyä. Merkille en pistä niin painoa, mutta täyssynteettistä 2-t:tä pitää olla.

29.5.2008 21:41

Itelläkin silloin tällöin ilmenee samaa vikaa, mutta en koe sitä haitaksi kun sen jälkeen jo lähtee hyvin käyntiin :)

30.5.2008 8:27

No kestihän tää tätä riemuu nyt noin 3000km. Eilen hävisi sähköt johonkin, akku ok, sulake ok, tänään mopoa osiksi ja tarkastamaan johdot. eli kaikki on ihan pimeenä, mittari ja kaikki muu mikä tangossa on kiinni, eli joko virtalukko paskana tai sitten kiikastaa jostain muualta, mutta vitun kiva kun tähän aikaan vuodesta mopolle aika paljon käyttöä.. :D onko kellään muulla sattunut samantapaista?

31.5.2008 12:44

600km täynnä, ei muita ongelmia kuin se penkin lukitus joka kuitenkin korjaantui. :) Mahtaa kyllä itseltä jäädä ajot tällä vehkeellä kun vaihtuu mopon käyttövoima sähköön pikapuoliin..

Hyvää kesäloman alkua kaikille!

31.5.2008 14:13

Vähän samantyylistä tarinaa mulla, yhtä käytettyä Apriliaa olen katsellut ;)

Variaattorin menevä paksuhko letku on hapertunut ja menee varmaan pian poikki. Eli takuuhuoltoon täytyy viedä (tottakai tulee vikaa juuri kun työt on alkamassa :D)

31.5.2008 15:39

Itellä viime kesänä vaihettiin kaikki sähköosat. Mopo oli huollossa 8kk :D,

31.5.2008 17:24

Eli nää on jotai iha paskaa nää derbin sähköosat... :D noh, jos nyt tämän kesän saisi pidettyä ehjänä ja sitten autoa alle ;)

31.5.2008 18:51

Gp1 Revolution kirjoitti:Eli nää on jotai iha paskaa nää derbin sähköosat... :D noh, jos nyt tämän kesän saisi pidettyä ehjänä ja sitten autoa alle ;)

Hmm eiks tässä oo Ducatin sähköt?? :D No kumminkin jtn paskaa

Kumpi

31.5.2008 22:05

kumpi kannattais ostaa kaverilta derbi gp1 racing 7000 km ajettu vai uuten derbi gp1 open? kaveri myis 2000 e racingin

Re: Kumpi

31.5.2008 22:28

Aapuuva kirjoitti:kumpi kannattais ostaa kaverilta derbi gp1 racing 7000 km ajettu vai uuten derbi gp1 open? kaveri myis 2000 e racingin

Uusi tottakai, saat hinnasta varmasti 100-200¤ tingittyä pois :)

1.6.2008 14:02

Oletteko vertailleet mittaristoja kavereiden kanssa (jos jollain edes on samanlaista mallia)? Meinaan tätä on viime vuonna saanut kahdella erillaisella mittaristolla. Pistän kohta kuvia motot.netin galleriaan.
Onhan noissa mittaristoissa vähän eroja tuossa pienempi näyttöisessä on vähemmän toimintojakin..

1.6.2008 15:27

54M1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:Eli nää on jotai iha paskaa nää derbin sähköosat... :D noh, jos nyt tämän kesän saisi pidettyä ehjänä ja sitten autoa alle ;)

Hmm eiks tässä oo Ducatin sähköt?? :D No kumminkin jtn paskaa
Ducatin sähköt, mut jos ne oo kiinni derbissä ni ne on sillon derbin sähköosat :D nojoo paskoja ne on kummiski, 3018 km ajettu ja mopo ei lähde edes käyntiin, taidan upottaa saimaaseen koko paskan norppien suruksi...

1.6.2008 23:26

Minkä kokoset rullat ja miten painavat kannattaa vaihtaa ko on putsarista kuri pois, 65 suutin ja prikka pois? Kuis painavat o vakiorullat?

3.6.2008 11:42

Mistä löytyis tehari/tehareita gp1 Racinkiin ?

3.6.2008 22:21

JZE kirjoitti:Mistä löytyis tehari/tehareita gp1 Racinkiin ?
vaikka www.opvoeren.com