Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.8.2011 13:25
Itelläki oli päivän jogis reverse tollee. Kylmänä hyökkäs, hyyty 20 kohil iha totaalisesti, sit jossaki 50 kohil otti piikin ja veti sinne 75 kohille. Lussu ku mikä
Lämpimän sama mut ei kiihtyny paikaltaa mihikää ja otti piikin joskus 60 kohil. Kauheeta nykimistä koko ajo.
18.8.2011 20:40
Mitenkäs, pitääkö vakiovariaattorissa olla jotain vaseliinii tms rasvaa/öljyy rullissa (piaggio typhoon 1999) kun eikös toi multvariki oo kuivana toimiva niin mitenkäs, pitääkö se putsata? Ja saako mistään uusia piaggiolaisia (tai muten vaan vakioita) vp ja kytkinjousia vai laitetaanko sitten vaan vakioita korvaamaan +7% jouset? Entä minkä painoiset/kokoiset on typhoonissa vakio rullat, kun on kulunut kulmikkaiksi, niin ja vaikuttaako sitten kiihtyvyyteen tai muuten toimintaan kun laittaa ehjät rullat?? Voiko kuluneet rullat vaikuttaa jotenkin nykimisenä??
18.8.2011 20:55
Joo se etuvariaattori toimii täysin kuivana, eli sinne ei mitään vaseliinia tai rasvaa saa laittaa. Täysin vakiot jouset saa hommattua joko jälleenmyyjältä tai esimerkiksi Easypartsista. Kulmikkaat rullat kyllä vaikuttavat negatiivisesti variaattorin toimintaan, just tuota nykimistä voi esiintyä ja kierrosten heittelyä kiihdytettäessä.
18.8.2011 23:44
Nii tietääkö kukaan käykö
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=03145 mbk boosteriin? ja jos ei ni mikä tuolta moparista kävis?
19.8.2011 7:31
Yleensähän rullien mukana ei tule mitään, mutta S6 rullapaketeissa oli tuollainen pieni pussi jotain vaseliinin tapaista ainetta. En ole vielä jaksanu vaihtaa noita, niin mietin että kannattaakohan tuonne rullien sekaan laittaa tuota, vaikka tuskinpa tuolla mitään merkitystä on laittaako vai eikö laita.
19.8.2011 11:16
en muista noita mittoja enää mutta käy mittailee. kunhan tuo 24mm passaa nii menee, ja jos tuo 36mm on sama nii passaa vieä vakioputsariki
19.8.2011 14:18
Dementikko kirjoitti:Yleensähän rullien mukana ei tule mitään, mutta S6 rullapaketeissa oli tuollainen pieni pussi jotain vaseliinin tapaista ainetta. En ole vielä jaksanu vaihtaa noita, niin mietin että kannattaakohan tuonne rullien sekaan laittaa tuota, vaikka tuskinpa tuolla mitään merkitystä on laittaako vai eikö laita.
Ite aikoinaan kokeilin ja rullien käyttöikä piteni selvästi
Tosin oon nyt siirtyny malossin rulliin.
19.8.2011 15:02
Nojaa, itselläni ja pari kaverilla rasvan laittamisesta seurasi rullien huomattavasti lyhyempi käyttöikä, kuluivat kulmikkaiksi. Lisäksi variaattori takerteli ja kierrokset heittelivät, kun rasvaan tarttui hihnapölyä ja maantiepölyä ja teki siitä rasvasta semmosta paksua hiomatahnaa...
Jopa Piaggion ja Gileran work shop manuaalit kieltävät kaiken rasvan/öljyn/vaseliinin laittamisen etuvariaattoriin.
19.8.2011 15:15
ite kerran kokeilin sellasta notkeaa vaseliinia, semmosen 10minuuttia se kiihty paremmin ja tuntu pelaavan, mutta sen jälkeen laiskistu huomattavasti
19.8.2011 17:09
Kääntä kirjoitti:en muista noita mittoja enää mutta käy mittailee. kunhan tuo 24mm passaa nii menee, ja jos tuo 36mm on sama nii passaa vieä vakioputsariki
joo kiitti kyl siin luki et 23-3 jotai mm imukaulan liitos ja toista en muista mutta pitääpi kattella
22.8.2011 12:13
jooops mulla on tämmönen keeway fac-t 2008 johon entinen omistaja sanoi laittavansa kevyemmät rullat ja tehoputken.. no kaverin kaa pistettiin jotkut rullat, stage6 3x4.5 ja 3x3.5 rullat.. noh käytiin testailemassa nii vittu huippunopeus putos ainakin puolet mitä ennen meni (65kmh) eli meni jotain hikistä 40kmh.. vaihdettii takasi mitkä siellä oli ja sitten se ei menny enää sitä 65kmh, vaan varmaan jotai 50-55kmh.. ja se nyt nykii ja meinaa sammuilla kun kaasupohjassa.. sitten se piettää outoa ääntä varikopasta
missä vikaaaaa
22.8.2011 17:16
Katoppa ensimmäisenä, että variaattorissa on kaikki niinkuin pitää.
22.8.2011 19:13
Miten saa pakoputkesta pois männän palan joka on sinne joutunt kun leikkasi kinni?
22.8.2011 20:40
pitäs tulla ihan kallistelemalla. voi kans kokeilla koputella vasaralla hellästi jos tuntuu että on jossain jumisa
22.8.2011 22:09
CemBalo kirjoitti:Katoppa ensimmäisenä, että variaattorissa on kaikki niinkuin pitää.
No tottakai siellä on kun pitää? Monta kertaakin tarkistettiin et on... Mutta nyt tänä päivänä jotai värkättiin siinä, ja huomattiin et akku oli tyhjentyny. noh ladattiin se sitten ja nyt ei enää nyi eikä meinaa sammua.. mutta jotain outoa ääntä piettää varikopasta kun kaasuttaa ja sitten antaa huilata