Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.5.2005 8:29
Ku katoin niin mulla oli joku ngk bp....
21.5.2005 8:48
Eilen kaverin kanssa, jolla on winneri kokeiltiin suoralla nopeuksia, saatiin prikattomalla winnerillä huiput 72km/h oikeaa nopeutta.
21.5.2005 17:57
Mulla menee vakiona suoralla joskus 60 km/h, oletteko koittanut säätää kaasaria siitä kaasukahvan alapuolelta, avasin sitä sillein ettei tyhjä käynti kasvanu, mutta tarpeeksi niin kaasukahvasta tuli 2-5mm pidempi ja kiihtyy sen jälkeen kovempaan.
21.5.2005 19:47
Noniin!
Alkoi homma sujua ku herra Winner saapui, kiitokset hänelle infosta!
Itselläni ottaa sen 72 maksimissaan, tosin tällä hetkellä 67....
Alkuperäisestä tulpasta sen verran että viskatkaa kuuseen ja Winnerin ehdottamaa Ngk kehiin, käynnistyvyys jonkun 100 kertaa parempi...
Ilamnputsari on kuristettu, mutta ilman isompaa suutinta sen kurinpoistaminen vain sotkee käytännöllisesti seokset.
Putkeen senverran, itse epäilen että siinä on jotain kuria, en oo selvää saanu, siinä on nslkukäyrässä ns. ohentava putki, joka ohentaa putken halkaisijaa n.1mm-1.5mm...
Muut heroinistit, onko samanlaista?
En ole jaksanut ottaa pois, ku ei oo varmaa miten vitun pitkälle sitä riittää..
Vielä kysymystä Winnerille ja muille, tietoa paljoko lykkäis eteenpäin jos pistäs ton semiteharin jota myy bikeservice+isompaa suutinta+putsarin kuri vittuun..
Sais siis enemmän soppaa, ja avara putki...
Winnerin osaset vaihtuu tossa 00, eli ennen 00 osat halvempia, ja vm00- ja eteenpäin osat kalliita, ja esim tuo pitkäkierre tulppa.
Löytyhän tuo syy miks vari on paska, se on derbi:)
23.5.2005 16:46
hmph, tänään tein scientific koe, 1mm pääsuutin ja ilman ilmanputsaria kävi jollain lailla, ilmanputsrin kans kuoli ilman puutteeseen..
ilmeisestikin putki on senverran tukkoinen, ja ehkä läpätkin heijaa, että tulee liikaa ainetta...
Noh mutta pitää kuitenkin nyt kokeilla sotkea rullia, pistää kolme kevyempää ja katsoa mitä sanoo....
BTW noob kysymys, millainen on derbin logo?
Tähän vielä, winner ottaa sen 72 tasasella nyt ja saa periaatteessa työntää isot mäet ylös...
Yks hyvä puoli tuossa intian ihmeessä on, mittari näyttää oikein tai liiian vähän:)
24.5.2005 22:17
Paljon pitää ajaa sisää Hero:a ku on uudet sisäkalut sisällä?
25.5.2005 11:35
noh vähä riippuu mitä kaikkee.. yleensähä se on siinä 500-1500km...
Tonni riittänee hyvin. vaihtelevaa kierrosta vaan...
25.5.2005 16:28
BossMan kirjoitti:noh vähä riippuu mitä kaikkee.. yleensähä se on siinä 500-1500km...
Tonni riittänee hyvin. vaihtelevaa kierrosta vaan...
Kiitos
26.5.2005 14:17
huoh. kirottu paska.
Eiliset testit: Puolet rullista rajusti kevennettyjä, puolet kevennettyjä
seuraukset: huiput n. 47-50kmh (mittari paskana noin. nopeuksia)
Noh kotia ajelin, ajattelin pistää raskaampaa kehiin, 20min ajon jälkeen vari tulikuuma.
Toinen testi:
puolet rullista vakioita, puolet kevyesti kevennettyjä
Seuraukset: sanmat ku viime kerralla. kiihtyy ja vääntää hyvin, aluksi, sitten vari ylikuumenee rajusti, ja rupee boyyaaamaaaaaaan...
Huohj... miksi hyvä mopo on pilattu derbin varilla miksi miksi miksi miksi!!!
lisää aiheesta myöhemmin, mm stefa ihmetyttää yms....
ja sisäänajoahan tällä ei ole ajettu:(
26.5.2005 20:17
Mistä ootte hankkinu osia Heroo, alkuperäisiä? Vai käykö siihe jonku muun skoban osat?
26.5.2005 21:52
Oletteko koskaan koittanut ottaa putkee vähän irti? Lähtee meinaa Puchista kauniit äänet! Putsasin putken ja en jaksanut pistää kunnolla kiinni niin Winneri kuulostaa enemmänkin Harrikalta.
Mikä tehari kävis Winneriin. Jos ottaa kurit pois pitääkö toi putki leikata auki ja sit hitsata
27.5.2005 13:38
Bikeservicestä saat uusia alkup osia, samoin kuin jotain viripalikkaa (enkö jo maininnut?)
Putkesta en tiedä... Ainakin servicestä saa semiteharin, eli 75cc käyvän putken (avarampi ainaki, sieltä varmaan lisätietoa)
edit:sitähän tässä yritetään metästää että mitkä osat kävisi:)
27.5.2005 13:55
Kaverin isä osti aikanaan Hero Puch Winnerin työmatka-ajoon. Enimmäkseen Hero seisoi tallissa, mitä kaverin kans käytiin varkain ajelemassa, ihan fiiliksissä oltiin
No sit kaveri tuli 15v, ajo viikon-pari herolla, ja tuli siihen tulokseen että se on täys paska ja osti Mbk Boosterin. Se oli tosiaan paska se hero. Ei lähteny koskaan käyntiin bensan laittoa tulpan reiästä. Söi hele*****i bensaa, kulki hitaasti, oli ruma, ym,ym.. Ja koulussa kiusattiin niin että ei mitään järkee. Ei mua ainakaan winneri vakuuttanu :/
28.5.2005 8:53
Ei lähteny koskaan käyntiin
Voi johtua siitä, että tulppa oli kulunut tai jotain koska mulla seiso tallissa PITKÄÄN ja lähti silti todella hyvin käyntiin.
Bensan laittoa tulpan reiästä
Tätä en oikein tajua, miten helvetissä sä ne sitä kautta tungit.
Söi hele*****i bensaa
Johtuu siitä, että joutuu lähtee aina hanat auki ku kiihtyy niin paskasti.
Kulki hitaasti
Mulla on vakio ja joskus menee suoral 40km/h, mutta aika usein 55-65km/h.
Oli ruma
No sitähän se on, JOS ei tee ulkonäölle mitään, mulla on vähän mustaa korjausteippiä koristeena, niin näyttää aika makeelta.
Ja, jos voin jotain neuvoa antaa, kun otin pakoputken pois ja putsasin sen, kun pistin putken takas jätin koneen ja putken väliin 0,5mm aukon. Nyt koko Riihimäki, kattoo pää vinossa, kun ajan Harrikka-äänisellä skodella hurua.
28.5.2005 19:07
Terve winneristit!
Vakio 50-kuutioinen kulkee ilman prikkaa 55 km/h, alamäessä voi päästä 75:ttäkin. Miten 50-kuutioinen kulkisi ”semiteharilla”, ei ole tiedossani. En kuitenkaan usko, että mitään mahdotonta voimanlisää tulisi. Selvästi tosin näyttäisi siltä, että alkuperäisen putken alkukäyrä ei ole ainakaan turhan avara.
75-kuutioinen kulkee 50-kuutioisen putkella 60…65 km/h, välitys ei riitä enempään. Kiihtyvyys on tietysti paljon parempi. ”Semitehari” antaa selvästi lisävoimaa 75-kuutioiselle, mutta välitys rajoittaa yhä huiput sinne 65:n hujakoille.
Täyden hyödyn 75-kuutioisesta saa vasta pidemmillä välityksillä.
***
Jos Winner ei käynnisty kunnolla, on jossain selvä vika. Normaalisti käynnistyvyys on erittäin hyvä. Aika ensimmäiseksi on syytä epäillä tulppaa, tulpanhattua ja tulpan johtoa. Enemmän ajetuissa yksilöissä saattaa sytytysyksiköltä virtalukolle menevä johdin olla hankautunut ja vuotaa maahan. Silloin käynnistyvyys ja teho ovat surkeita.
Tietysti puhdas ja kunnossa oleva kaasutin on käynnistyvyyden perusedellytys.
***
Varaosien sopivuudesta en oikein tiedä, kun olen omallani ajanut vasta noin 16.000 km, eikä mitään erityistä ole tarvinnut. Variaattorin rullia saa tietysti vähän joka paikasta ja hihnaksi käy sama kuin vaikkapa Yamaha Aeroxissa. Käynnistinpolkimeksi käy muuten sama kuin Peugeotissa (Mopo-Sportin nro 2460030, 13 euroa), jos alkuperäinen poljin sattuisi miljoonatta kertaa polkaistaessa rikkoutumaan
iloisin Voittaja-terveisin
winner