Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.2.2010 13:00

On tietenkin, mutta sehän on lohkojen sisäpuolella eikä täten pitäisi olla edessä?

Avaa lohkot, sitten nähdään.

12.2.2010 21:16

perkele ku on tiukat jouset narakun kytkimessä.
Pitäs saada jouset vaihettua ku noissa on valmiina kiinni +2000rpm jouset,pitäs vaihtaa +1000rpm jouset tilalle.
Miten noi helpoiten lähtis?

13.2.2010 11:56

paska.kasa kirjoitti:perkele ku on tiukat jouset narakun kytkimessä.
Pitäs saada jouset vaihettua ku noissa on valmiina kiinni +2000rpm jouset,pitäs vaihtaa +1000rpm jouset tilalle.
Miten noi helpoiten lähtis?

Ite kampesin ruuvarilla pois. Yleesä ne kytkinjouset on maalattu "upottamalla" eli ne on liimautunut maalin takia kiini. Laita kumpaankin lenkkiin ruuvari ja taivuta sen verran että maali halkeaarakojen kohdalta...

13.2.2010 13:28

paska.kasa kirjoitti:perkele ku on tiukat jouset narakun kytkimessä.
Pitäs saada jouset vaihettua ku noissa on valmiina kiinni +2000rpm jouset,pitäs vaihtaa +1000rpm jouset tilalle.
Miten noi helpoiten lähtis?

Kytkimestä?

Minä sain sen sähköjohdon avulla paikoilleen (toinen puoli paikoilleen ja toinen puoli vedetään sähköjohdon avulla kolonsa). :D

13.2.2010 17:17

No sain jo vaihettua,otin ne kytkin palat irti,irrotin ne prikat ja koputelemalla irti.ei se ollukkaan niin vaikeata :D

14.2.2010 16:42

Minulla meni yksi narakun jousi (sininen) paskaksi kun vetäisin vähän liian lujaa. :lol:

Nyt solikka toimii taas, tosin suutin on vääränkokoinen. :)

15.2.2010 11:00

menin tässä irrottamaan venttiilit putsausta varten,ku pakovenasta loisti päivä pakoaukosta katottuna. Mut tuli sormi suuhun ku piti alkaa kokoomaan.miten sais helpoiten ton jousen ja ne 2 pikku liukupalasta kohille venan päähän?en omista jousen puristus työkalua :D

15.2.2010 17:58

paska.kasa kirjoitti:menin tässä irrottamaan venttiilit putsausta varten,ku pakovenasta loisti päivä pakoaukosta katottuna. Mut tuli sormi suuhun ku piti alkaa kokoomaan.miten sais helpoiten ton jousen ja ne 2 pikku liukupalasta kohille venan päähän?en omista jousen puristus työkalua :D

Klick. ;)

15.2.2010 22:58

Löysin laatikoitten pohjalta kovan muovi putkilon jossa oli sellanen kolo kyljessä,ruuvipuristimella pöytään kiinni, painoin sillä ja pinseteillä ne 2 liukupalaa kohilleen :D
Aina löytyy ratkasu sen jälkeen ku kirjottelen tänne :D

Niin semmosta huomasin.Kuuluuko ton pakovenan olla semmonen kiero? pistän pari kuvaa;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

15.2.2010 23:21

Aika karussa kunnossa. :D
Venojen täytyy olla täysin suorat, muuten ei kone rokkaa. Melkein lähtisin etsimään tuohon uutta kantta tai venoja, kyllä tuo rako on vain liikaa. Eihän tuo tiivistä kunnolla, luultavasti ottanut osumaa männän osista ja vääntyi silloin. Hyvä syy hankkia vaikka se virijavaran 72cc satsi. ;)

16.2.2010 9:48

Ei välttämättä ole edes osunut mihinkään tuo venttiili. 2kpl löytyy noita tallista ja toista ihmeteltiin että mikä helvetti siinä on ku ei oo oikeen uutenakaan lähteny kunnolla käyntiin. Pikkuhiljaa paheni siihen kuntoon ettei enää käynnistynyt ollenkaan. Uusittiin sähköjä ja kaasaria ku aina hörähteli ja pamahti putkessa :seko: . Sitte löyty syntymäkiero pakoventtiili ku tarpeeks pitkään etsittiin. Nyt on opvoerenilta tilattu 80cc sarja kiinni ja hyvin kulkee :lol: Makso jotai 150€ ja oli kyllä laadukkaan näkönen. Siihen kuulu siis sylinteri ja kansi.

16.2.2010 20:07

No tilasin tossa uudet venat,ne nyt ei oo ku 8e kpl.

tos on viel yks kuva männästä,tossa näkyy miten se on ottanu kanteen osumaa.en mäkään luule et mäntä on osunu venaan,koska se on vääntyny ulospäin.VOI tietysti olla et joku palanen on jääny venan väliin ja vääntäny sen ku se menee kiinni.näin uskoisin.no tulee ny kumminkin uus 63cc sylkkä,sen mukana tulee nykyään 1mm paksunen kannen tiiviste,ei peltinen,ja männän helmat on pinnotetut.pistän viel 2sylkän tiivistettä,ei ainakaan osu kanteen.toinen osasyy voi olla ton hajoamiseen,et mul ei ollu sylkän ja lohkojen välissä noita ohjuriholkkeja,et vois myös olla mäntä muuten vaan pettäny jos sylkkä on ollu vähä vinossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

17.2.2010 20:32

Nyt pitäs alkaa solikkaan tekemään änkkää, ja kammioilla meinasin ääntä vaimentaa, mutta mites tuo sitten pitäs tehdä? Nuo kammiot siis ja itte änkkä muutenki?

E:
Kuva
Tossa siis suunnitelmaa.. Meinasin tehä siis levyjä tohon änkän sisään ja putki änkän päästä päähän, kaasut joutuu sitten kiertämää siellä vähäsen, että ne pääsee ulos.. Vaimentaiskohan?

E2: Siis kuvassa kaksi vaihtoehtoa toteuttamiselle.. Ylemmässä meinasin että käyttäisin reikäputkea tuolla lopussa, alemmassa reikäputkea vaan tuossa viimesessä kammiossa.

18.2.2010 15:30

dodi.

Oli kone rempattavana Motorheavenissä.en jaksanu alkaa ite sitä availemaan.makso sen 50e,laakerit uudet,stefat,tiivisteet.toivottavasti taas kestää pitkään :D
Postissa uus 63cc sylkkä,viel pitäs odottaa venoja.pääsis taas kasailemaan.

22.2.2010 10:34

Mistä muuten huomaa että tuo öljypumppu toimii moitteitta?

Ajattelin ihan varman päälle ottaa ku noita uusia osia alkaa lykätä.ei tarvii sit koko ajan uutta ostaa.aloin miettiä et ton männän hajoamisen syy voi MYÖS olla puutteellinen voitelu tai vastaavaa...en tiiä.
Kyl se varmaan sit toimii ku käynnistää skoban ilman venakantta,ja jos öljy lentää sielt ketjun kautta,kaikki on varmaan kunnossa??