Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

10.4.2010 17:07

-mättu- kirjoitti:mistä sais halvinmalla fudee uuden rullakotelon? 8o

Minkä?

Tarkoitat etuvarin rullakuppia johon rullat tulee? :nörtti:

10.4.2010 17:25

sitä rullakopan ns. kantta joka tulee siihen päälle.

10.4.2010 17:40

Tästä tuo musta osa jossa on nuo kolme punaista palaa?

10.4.2010 17:43

karkulainen kirjoitti:Tästä tuo musta osa jossa on nuo kolme punaista palaa?


just se

10.4.2010 17:50

Todennäkösesti käytettyny nettimotosta tai nettivaraosasta. Uutena kaasalainen tai mc-scatter.

11.4.2010 13:38

mitä noi 2 letkuu bensaletkun lisäks on tos kaasarissa, se alin ohut letku varmaanki ylivuoto letku? mut mikä ihme se siin ylhäällä oleva 90 asteen kulmassa oleva jotai n.10cm pitkä katkastu letku on? onks seki joku ylivuotoletku tms. vuotaa nimittäi bensat ulos siitä :lol: Kuva siis tuo letku mikä ei mee mihinkään kiinni vaa se on tossa

11.4.2010 15:26

Alemmasta voi tyhjentää kaasarin kun avaa sen vieressä olevan ruuvin, jos vuotta vaikkei pitäisi, ruuvaa se ruuvi kiinni.
Tuo ylempi on se ylivuotoletku. Irroita, putsaa ja tarkista kaasari ja erityisesti koho.

11.4.2010 19:26

mikäköhän sutin olisi sopiva power filtterille ja 63cc pyttysarjalle+tehari?
mikä voisi skodessa olla vikana kun kulkee noin 20,ei kierrä ja pätkii hieman. kaasarin luisti nousee kyllä, mutta kaasarin säädöt saattavat olla pielessä. voisiko olla tulppa vikana, mopo tosin starttaa hyvin?

12.4.2010 22:01

No mikäs se tuossa romussa voisi olla tällä kertaa, kun ei enää halua edes lähteä käyntiin. Kun polkee niin pari työtahtia kiertää eikä sen kummemmin lupaile. Futukka on seisonu tossa pihalla siitä asti kun sain sen käyntiin viimeksi, eli helmikuussa. Tulpan tsekkasin, oli ihan musta, vaihdoin uuden vanhan :D tilalle joka oli kunnossa (iski kipinää). Mites nyt noitten seoksien laita, ilma/seosruuvia, you name it, on kokeiltu 2,5-4 kierrosta auki. Eli bensaa ja kipinää saa, voisko olla vika sit venttiilien välyksissä, koneella ajettu about 10km.

13.4.2010 0:17

Voi olla muutenvain kankea lähtemään jos on vielä uusi kone, eikä ole ajettu pitkään aikaan. Kesäksi pienempi suutin. Tietopankista löytyy ohjeet tuohon kaasarin säätämiseen, hoida ne kuntoon kun saat käyntiin.

13.4.2010 21:33

Nonni, pitikin mennä sanomaan aiemmin ettei skootterissa ole ollut suurempaa vikkaa.

Nyt kun tässä muutaman päivän olen ajellut ahkeraan tahtiin, on ilmennyt seuraavanlainen vika: Kerkeän ajaa n. 5 kilsan pätkän, ja sen jälkeen skootteri yks kaks heittää vedon pois, eli totaalisesti hyytyy muttei sammu. Pysähdyt (tai siis joutuu pysähtymään), löysäät kaasun ja samantien väännät uudestaan kaasua niin voit lähteä menemään. Sitten kun se kerran tekee sen niin se tekee toistekin sen samalla reissulla, n. 1-2km ajon jälkeen sama homma. Sitten kun jonku tunninki antaa olla niin voi huoletta ajaa sen 5 kilsaa ja sama toistuu. Venttiilit on säädöissä, ilmanputsari putsattu, tulppa ja tulpan hattu vaihettu, ei pitäs olla murtumia letkuissa, polttoaine virtaa, polttoainekalvo (vai mikä lie on?) on vaihettu, neula uusittu.
Veemäistä kun se yleensä on sattunut jonkun risteyksen kohdalla ja joku paikkari puuhaltaa persiissä kiinni :nolo: toki on tasaisellakin tehnyt tuon tempun.

Erillinen kyssäri: Mistä johtuu että kun lähtee kylmällä kelillä ajamaan skootterilla, niin kulkee paljon kovempaa kuin lämpimänä päivänä? nytkin kun päivemmällä oli se 5 astetta lämmintä, skode kulki sen 55km/h, mutta nyt illalla kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa niin kulkee jopa sen 75km/h?

13.4.2010 23:38

jarppa91 kirjoitti:Nonni, pitikin mennä sanomaan aiemmin ettei skootterissa ole ollut suurempaa vikkaa.

Nyt kun tässä muutaman päivän olen ajellut ahkeraan tahtiin, on ilmennyt seuraavanlainen vika: Kerkeän ajaa n. 5 kilsan pätkän, ja sen jälkeen skootteri yks kaks heittää vedon pois, eli totaalisesti hyytyy muttei sammu. Pysähdyt (tai siis joutuu pysähtymään), löysäät kaasun ja samantien väännät uudestaan kaasua niin voit lähteä menemään. Sitten kun se kerran tekee sen niin se tekee toistekin sen samalla reissulla, n. 1-2km ajon jälkeen sama homma. Sitten kun jonku tunninki antaa olla niin voi huoletta ajaa sen 5 kilsaa ja sama toistuu. Venttiilit on säädöissä, ilmanputsari putsattu, tulppa ja tulpan hattu vaihettu, ei pitäs olla murtumia letkuissa, polttoaine virtaa, polttoainekalvo (vai mikä lie on?) on vaihettu, neula uusittu.
Veemäistä kun se yleensä on sattunut jonkun risteyksen kohdalla ja joku paikkari puuhaltaa persiissä kiinni :nolo: toki on tasaisellakin tehnyt tuon tempun.

Erillinen kyssäri: Mistä johtuu että kun lähtee kylmällä kelillä ajamaan skootterilla, niin kulkee paljon kovempaa kuin lämpimänä päivänä? nytkin kun päivemmällä oli se 5 astetta lämmintä, skode kulki sen 55km/h, mutta nyt illalla kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa niin kulkee jopa sen 75km/h?


Kylmässä ilmassa on happea enemmän samassa määrässä. Toi vika kuulostais et kävis rikkaalla, onko minkä kokosta suutinta kiinni?

Itelläki toi romu tuol pihal oottelee et jaksaisin alkaa tekee jotain.. Ei vaa jaksa inspiroida oikein ku kestää taas sen muutaman sata kilsaa ja sit taas pitää olla jotain korjaamassa. Eli ongelma on viel sama, ei lähe käyntii, pari työtahtii käy, mut ei sen kummemmin lupaile. Olisko venttiilien säätö tarpeen, lueskelin tän topicin läpi ajantappamiseksi, ja kuulemma auttaa käynnistyvyyteen aika lailla.

14.4.2010 9:36

The HitcheR kirjoitti:Kylmässä ilmassa on happea enemmän samassa määrässä. Toi vika kuulostais et kävis rikkaalla, onko minkä kokosta suutinta kiinni?

Itelläki toi romu tuol pihal oottelee et jaksaisin alkaa tekee jotain.. Ei vaa jaksa inspiroida oikein ku kestää taas sen muutaman sata kilsaa ja sit taas pitää olla jotain korjaamassa. Eli ongelma on viel sama, ei lähe käyntii, pari työtahtii käy, mut ei sen kummemmin lupaile. Olisko venttiilien säätö tarpeen, lueskelin tän topicin läpi ajantappamiseksi, ja kuulemma auttaa käynnistyvyyteen aika lailla.


Siinä on vakio suutin kiinni, että mikäs siinä onkaan sitten :nolo: Meinaakko että sen kun vaihtaa isompaan/ pienempään (kumpi?), niin auttais? ja jos auttaa niin millä tavalla?

Kyllä, kannattaa säätää ne venttiilit. Itellä oli taannoin tosi huono lähtemään käyntiin, mut venttiilien säädöllä ja samalla tulpan kun vaihtoi uuteen niin alko tapahtumaan. Mulla on nykyvuodet joutunut seisomaan talvet skootteri tallissa ja keväisin on toisinaan ollut sitkas lähtemään käyntiin. Silloin olen yleensä nuo venttiilit säätänyt, tulpan vaihtanut tai ainakin harjannut ja ilmanputsarin käyttänyt auki. Ilmanputsarissa yleensä on ollut hieman vettä, johtunee lämpötilojen vaihtelusta ja välissä ehkä siitäkin, että joutuu suoraan säiden armolle.

Luulempa, että kun skootterin kuin skootterin huoltaa kerralla ja kunnolla aina kun se sitä vaatii ja vaikkei vaatisikaan niin kyllä se pelittää. Itellä tuolla on ajettu jo reippaat 10tkm eikä suuremmin ole mikkään vaivannut, kavereilla on sitten jotain MBK:ta, Hondaa, Yamahaa sun muita merkkikamppeita niin niiltä on koneet auottu moneen otteeseen, mulla ei oo ainakaan vielä tarttenut purkaa kaasaria enempää tuosta vehkeestä. On niin käyttäjästkin kiinni tuo kestävyys, en käy kuitenkaan väittämään etteikö nuo kiinalaiset ole laadultaan huonompia. Ihmettelen vain sitä että "Merkki"-kamppeiden omistajille kun sattuu jotain vikaa tulemaan tai jokin menee rikki, niin se on yleensä joku ominaisvika tai muuta, kiinalaisessa kun pamahtaa joku rikki niin se on sen kiinalaisuuden vika :roll:
Tiiä sitte onko nuokaan nyt niin kiinalaisia loppupeleissä, monissa osissa lukee Made In Taiwan, aivan kuten merkkipyörienkin osissa...
Tälläinen aamuvuodatus tähän väliin, kiitos ja anteeksi :)

14.4.2010 10:35

jarppa91 kirjoitti:Nonni, pitikin mennä sanomaan aiemmin ettei skootterissa ole ollut suurempaa vikkaa.

Nyt kun tässä muutaman päivän olen ajellut ahkeraan tahtiin, on ilmennyt seuraavanlainen vika: Kerkeän ajaa n. 5 kilsan pätkän, ja sen jälkeen skootteri yks kaks heittää vedon pois, eli totaalisesti hyytyy muttei sammu. Pysähdyt (tai siis joutuu pysähtymään), löysäät kaasun ja samantien väännät uudestaan kaasua niin voit lähteä menemään. Sitten kun se kerran tekee sen niin se tekee toistekin sen samalla reissulla, n. 1-2km ajon jälkeen sama homma. Sitten kun jonku tunninki antaa olla niin voi huoletta ajaa sen 5 kilsaa ja sama toistuu. Venttiilit on säädöissä, ilmanputsari putsattu, tulppa ja tulpan hattu vaihettu, ei pitäs olla murtumia letkuissa, polttoaine virtaa, polttoainekalvo (vai mikä lie on?) on vaihettu, neula uusittu.
Veemäistä kun se yleensä on sattunut jonkun risteyksen kohdalla ja joku paikkari puuhaltaa persiissä kiinni :nolo: toki on tasaisellakin tehnyt tuon tempun.

Erillinen kyssäri: Mistä johtuu että kun lähtee kylmällä kelillä ajamaan skootterilla, niin kulkee paljon kovempaa kuin lämpimänä päivänä? nytkin kun päivemmällä oli se 5 astetta lämmintä, skode kulki sen 55km/h, mutta nyt illalla kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa niin kulkee jopa sen 75km/h?


Mulla oli vähän samantyylistä vikaa aikoinaan.

LÄhti hyvin käyntiin,kävi hyvin ajossa sit pätki,ei kierroksia,ja aina välillä hyyty ihan totaalisesti.eikä se mullakaan sammunu,kaasutteli vähän aikaa paikallaan se taas meni.
Kokeiles ihan piruttas,avaat ilmanputsarin kotelon,ota elementti irti,ja meet ajamaan.jos on kauheen pölystä,pistä vielä koppa takas.mulla oli justiinsa vika tuossa putsarissa-vaikka se ei näyttäny paskaselta.

14.4.2010 13:41

Häätyy kokeilla tuota ilman elementtiä ajamista, kiitti vinkistä.

Kävin tuossa ostamassa uuden polttoainesuodattimen mopediin. Entisessä ei sinänsä ollut näkyvästi roskaa sun muuta, mut kaiken varalta. Yleensä pari kertaa kesässä tulee vaihdettua ihan muutoinkin. Noh, nakkasin uuden vain paikalleen ja lähin testilenkille - Polttoainettapa ei tullutkaan tankilta enää. otin suodattimen pois, pyöritin sähköstartilla konetta ja kohtahan sitä menovettä tulikin. letkut kiinni ja taas loppu pumppaaminen. Siinä hetken mietittyäni kokeilin asentaa suotimen mahdollisimman runkonmyötäisesti ja rungon alapuolelle, (ilmanputsarin yläpuolelle) niin alko toimii. Heitin sellaisen 10km testilenkin ja ainaki nyt tuntu toimivan ilman ongelmia. Oiskohan tuo katkonut polttoaineen saantia suotimen huonon sijoittelun takia vai mikä? Katsotaan ja kuulostellaan.