Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.12.2011 22:42
Sattuisko kellään olemaan tietoa Aprilian secondary geareista? Primaryt ovat 13/46, mutta miten secondaryt?
28.12.2011 23:20
13/48 on primary. Sait YV:tä asiaan liittyen.
6.1.2012 17:17
mites ku ostin stagen 6 putken 50cc koneesee eikä jaksa mennä, mut putki vuotaa kyl pytyn ja alkukäyrän väliltä ku kiinnekkeet vähä heikot, mut jaksaako mennä korjauksen jälkeen kun ei vuoda enää? vai pitääkö ostaa multivaria jotta saa tehoa.
6.1.2012 17:49
Varmasti korjaaminen auttaa asiaa. Auttaisi, jos kertoisit vuosimallin ja moottorin. Eikö se siis jaksa vetää ollenkaan? Huonommin kuin vakio? Tuo putki ei ole mikään paras vaihtoehto suorasuihkutukseen, mutta kyllähän sen jollain tavalla pitäisi jaksaa tuollakin mennä. Variaattori tosin on säädettävä hyvin; millaiset säädöt sulla nyt on variaattorissa? Malossi Multivar 2000 kannattaa hankkia mikäli rahatilanne sen sallii.
6.1.2012 20:27
Joo, 2005 vuosmallia aprilia sr 50 r factory... huonommin joo vetää ku vakiona ja variaattorin säädöistä ei mitään hajua, ei ole säädetty. mistähän multivaren saisi?
6.1.2012 20:37
Multivarin saat esimerkiksi Scootzstoresta. Kauppaa käsittelevä viestiketju löytyy Mopokaupat-osiosta, mikäli haluat lisätietoa liikkeestä. Suosittelen! Multivar ei kuitenkaan poista ongelmaasi, jos et säädä sitä hyvin. Onko putkesi Pro vai Pro Replica? Uskoakseni noissa on tehoalue melko korkealla, joten tulet tarvitsemaan sopivasti kevyemmät rullat sekä ehkäpä hieman tiukemman vastapainejousen. Suosittelen myös tiukempia kytkinjousia (varmaan riippuen nyt putken tehoalueesta 6000-7000rpm nappaavat). En valitettavasti tiedä tuon putken tehoaluetta (joku varmaan osaa auttaa), mutta se on epäilemättä melko korkea DiTechille.
6.1.2012 22:38
Pro Replica, siinä tuli rullat mukana, mutta en yhtään tiedä onko kevyemmät rullat vai normaalit, ajattelin koittaa vaikuttaakos. Multivarin ostan jos tarpeen. ja vastapainejousen kyllä
6.1.2012 23:16
Kannattaa tosiaan yrittää nyt alkajaisiksi keventää rullia, jotta saat kierrokset putken tehoalueelle. Tällä hetkellä kiihdyttäessä kiertää noin 8000, eikö?
Kannattaa se Multivar ostaa, jos löytyy ylimääräistä.
Antaa hieman paremman ja tasaisemman kiihtyvyyden.
7.1.2012 13:43
7500 rpm ottaa piikin , mutta ei jaksa kiihdyttäessäkään mennä kuin 7000 ja siihen se jääkin. :/ mikä olisi muu hyvä multivari?
7.1.2012 13:47
Kannattaa nyt aluksi ainakin poistaa ECUn kuristus (eli hankkia "kisaohjelma"). Uskonpa, että sitten alkaa toimia hyvin, kun saat ensin skootterisi toimimaan oikein.
Malossin variaattori on ainakin hyvä ja siitä löytyy paljon käyttäjäkokemuksia. Vastaavia löytyy esimerkiksi valmistajilta Stage6 ja Polini.
7.1.2012 16:46
Stage 6 olisi varmaan toimiva ainakin tuon stagen putken kanssa. Mistähän sellassen sais tilattua ja paljonhan hintaluokka. kertoisitko vielä ecu kuristuksesta?
7.1.2012 22:22
Noista ECUn päivityksistä kannattaa kysellä ihan valtuutetuista Aprilia-huoltoliikkeistä. Variaattorin löytänet esimerkiksi Scootzstoresta.
14.1.2012 3:36
Jees eli mulla tuo oma apikka seissy elokuusta asti tallissa ku kampiakseli hajos. no vauhistahan se hajos ja jotain metallisiruja on nyt kampikammio täynnä. laakerit, kampura, mäntä, ja ehkä pytty siis menee vaihtoon. semmonen kysymys olis että kannattaako ostaa vakio kampiakseli vai malossi tms. (kestääkö malossin kampiakseli paremmin kiertämistä kuin vakio?) nii joo ja miten tämmönen ruiskuapikka toimii talvella? onko käyntiinlähtevyys huono vai lähteekö helposti käyntiin?
kiitos vastauksista jo etukäteen.
14.1.2012 3:39
Toki Malossin kampiakseli kestää kovempia kierroksia. Jos on suunnitteilla ostaa tulevaisuudessa 70cc, suosittelen tällöin Malossin kampiakselia. Jos ei, niin vakio on tarpeeksi hyvä.
Talvisin voi tietenkin olla jotain ongelmaa jos lämpötila innostuu kovinkin paljon laskemaan pakkaselle. Kyllä nämä ihan hyvin lähtee käyntiin talvisin.
14.1.2012 11:17
Tärkeintä talvella on, että akku on hyvässä kunnssa. Kunhan akussa riittää virta, niin kyllä käynnistys onnistuu hyvin automatiikan hoitaessa oikeat seokset..