Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.5.2009 17:40

IXS kirjoitti:
thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)


Imukanavan imulevy kiinni siksi pätkii. Haluis mennä muttei saa ilmaa.


Jos voisit vielä kertoa, mistä mahdollisesti löydän tämän imulevyn ja mitä pitäisi käytännösä tehdä? :roll:

20.5.2009 9:06

Otat imukaulan irti. Otat kuristelevyn pois. Imukaula on torxilla kiinni jossa on tappi keskellä. Lyöt tapin vasaralla, ruvarilla pois ja avaat torxilla, jos ei tappi torxi sarjaa löydy.

Jos et tie missä imukaula on selvitä googlella

21.5.2009 11:59

terve vaan.. onko kellää tietoo mite toho piaggioo sais asennettua polkustartin ku aika vitun riski aina tuon pelkän homostartin kanssa olla liikkeellä kun kylmänä ei lähe käyntii ja sit loppuu akusta virta...

21.5.2009 12:09

mazai kirjoitti:terve vaan.. onko kellää tietoo mite toho piaggioo sais asennettua polkustartin ku aika vitun riski aina tuon pelkän homostartin kanssa olla liikkeellä kun kylmänä ei lähe käyntii ja sit loppuu akusta virta...

Ei pahemmin taida ruiskuun saada asennettua?

21.5.2009 14:06

mazai kirjoitti:terve vaan.. onko kellää tietoo mite toho piaggioo sais asennettua polkustartin ku aika vitun riski aina tuon pelkän homostartin kanssa olla liikkeellä kun kylmänä ei lähe käyntii ja sit loppuu akusta virta...


Ei tuo poljinkäynnistys taida kuule toimia ruiskussa... Sun pitää nyt vaan selvitä tuolla "homostartilla".

21.5.2009 18:28

toi suorasuihkutus tarivii aina sähköö käynnistyksee sen takii siin ei oo poljinta. ja jos ois nii ei lähe polkimel käyntii jos akku tyhjä

21.5.2009 21:49

mulla on -06 vuoden ruisku nrg. paikalla on champion tulppa joka on tosi kulunu, mikähän on kun kolmessa liikkeessä on sanottu että se championin tulppa on sama kuin ngk:n CPR8E mutta kun laittaa paikalleen ei lähde kunnolla käyntiin ja kohta sammuu??

21.5.2009 22:26

jjokkke kirjoitti:mulla on -06 vuoden ruisku nrg. paikalla on champion tulppa joka on tosi kulunu, mikähän on kun kolmessa liikkeessä on sanottu että se championin tulppa on sama kuin ngk:n CPR8E mutta kun laittaa paikalleen ei lähde kunnolla käyntiin ja kohta sammuu??

Aika tuttua, mulla toimii jotenkuten tuolla NGK:lla.. Championia olen metsästänyt, paikalliset liikkeet voivat tilata maahantuojalta tms mutta hinta taitaa olla sen mukainen. Easypartskin näitä myy, mutta 12e postikuluilla => ei kannattavaa ellei tilaa muuta.

Toki näitä pieniä verkkokauppoja on saksassa ym jotka myyvät Championa.. Hinnat kilpailukykyisiä. Postikuluista ei tietoa

22.5.2009 14:16

paljon ruisku nrg kulkee ilman prikkaa ja kiihtyykö sen jälkeen paljo huonommin??

22.5.2009 17:01

jjokkke kirjoitti:paljon ruisku nrg kulkee ilman prikkaa ja kiihtyykö sen jälkeen paljo huonommin??


Yleensähän nuista on sanottu että menee sen 70-75 km/h, ehkä jopa 80 km/h? En ole omaa testannut mihinkään gps:sään/tutkaan mutta mittariin meni ilman prikkaa 84 km/h.

Ja ei ollut kiihtyyvyydessä mainittavaa eroa.

23.5.2009 10:16

mitä kureja ruiskussa on muitaku prikka?

24.5.2009 23:30

weeko kirjoitti:Ei tuo poljinkäynnistys taida kuule toimia ruiskussa... Sun pitää nyt vaan selvitä tuolla "homostartilla".
Kyllä muuten taitaa. Tiedän tapauksia, jossa on laitettu ruiskuskopaan kiksi ja ihan hyvin se toimii sillä. Onhan suorasuihkutus kelkoissakin pelkkä käsikäynnistys. :eek:

2.6.2009 2:39

minkä painoset ja kokoset rullat näis nrgs oli vakioina?

4.6.2009 12:57

Mistä saisi ostettua otsikon skootteriin (04) Hebon viritys sylinteriä ( Revolution) ja kampiakseli+kytkin+variaattori mitkä sopivat sille? Tarvitseeko jotain muuta vaihtaa? Sitten vielä että mistä saisi kunnon rajoittimen kaupungilla ajeluun , sellainen että ottaa kiihhtyvyyttäkin pois. (on/off kytkimellä)

4.6.2009 17:27

isoo-jii kirjoitti:minkä painoset ja kokoset rullat näis nrgs oli vakioina?

19x15,5mm ja 5,2g.