Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.8.2011 17:10
Medium jouset on kaiiki on kiinni kunnolla kun lähtee liikkelle ja prikka oli kiinni kun ottaa prikan irti antaa enmmän kierroksia mutta ei kuiten kaa haluais veroja. Niin siis 7g rullilla ja s6 vari kone huutaa meinas leipoo jo kerran mutta 10g rulllilla ei huua enää
eli siis mitä säätöjä pitäs laitella. pitääkö ruiskua säätää täällä päin ei ilmeisesti kukaan enää laita kisa asetuksia
Viimeksi muokannut Hookkuup päivämäärä 25.8.2011 20:28, muokattu yhteensä 1 kerran
25.8.2011 19:58
Pikku vinkki: panosta tekstisi luettavuuteen, niin saat ongelmaasi vastauksia. Nyt tuosta on hyvin vaikeaa saada mitään tolkkua.
25.8.2011 20:29
Anteeksi kirjotin nopeesti ja en kerrenyt katsoa kirjotus virheitä
25.8.2011 20:44
Sulla on aika monta asiaa pielessä:
- Liian painavat rullat, laita 4,5-4,7g
- Heitä tolla ilmanputsarilla vesilintua, vakio on paras vakio-ohjelmalla.
- Väärä VP-jousi. Tähän koneeseen Malossilta on vain valkoinen, vihreä, violetti ja sininen jousi
- Pidä se vakio rullakuppi kiinni, se on paras.
25.8.2011 22:09
Lisäyksenä vielä Malossin vastapainejousista, että en suosittele henk. koht. noita Piaggioon tarkoitettuja Malossin jousia.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 20.6.2013 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran
28.8.2011 12:14
Onko tämä Aprilia ohjekirjassa se IE50, vaiko IE 361? Molemmille suositellaan eri tulppaa, mutta onko sillä väliä laitanko Championin vaiko NGK:n?
28.8.2011 13:02
Tämä on IE361. Ei sillä mitään väliä ole, laitatko Championin vai NGK:n.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 20.6.2013 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran
31.8.2011 13:22
Jr-- kirjoitti:Öljypumpusta asiaa. Eli ostin Aprilian joka oli purettu osiksi mutta entinen omistaja ei sitten osannut enempää tehdäkkään. Olen tuossa porauttanyt pytyn ja laittanut uuden männän paikoillee sekä kasaillut laitetta pikkuhiljaa. Öljyä lisätessä huomasin että entinen omistaja oli irroittanut öljypumpusta ruuvin jonka jälkeen öljy on päässyt valumaan pois järjestelmästä.
Nyt tuo kyseinen ruuvi on hukassa. Kyse on tuosta tähtikantaisesta ruuvista joka on noiden tulo ja lähtöputkien välissä kierre on m4.
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/uplo ... fcec29.jpgKun tarkemmin katsoo niin siellä kierreosassa siis pumpussa on ura ja kierteen lopussa on joku kolo. Vähän vaikuttaa että siihen ei mikään tavallinen m4 pultti kävisi tilalle? Pumpun räjäytyskuvista en löytänyt koko ruuvin tietoja. Osaisko joku neuvoa tai ottaa mahdollisesti omastaan ko. ruuvin veke ja vaikka kuvata sen.
Kiitos!
-juuso
Itse itselleni vastaten, kyseessä oli/on öljypumpun ilmausruuvi.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 31.8.2011 22:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Muokattu kuva linkiksi, ei lainata suoraan kuvia.
31.8.2011 13:27
Eli juu. Homma on mun osalta miltei kunnossa. Yks pikku vika tossa on, ei lähde käyntiin
Taustaa: Lainasin tästä yksilöstä bensapumpun toiseen särään jonka myin. Se pätki ja kerran hyytyi jonka jälkeen ei käynnistynyt. Vaihdoin siihen tulpan ja bensapumpun tästä kyseisestä yksilöstä joka on mulla nyt kasauksen alla.
Eli starttaa hienosti ja kone pyörii mutta ei lähde käyntiin. Bensapumppukin "sirisee" sen 5sek jonka jälkeen lopettaa moisen toiminnan paitsi sitten startatessa taas pitää ääntä. Mistä voin varmistua että onko vika pumpussa vai missä? Mistä kannattaa metsästää uutta pumppua?
4.9.2011 1:52
Kyllähän tuon pitäisi passata.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 20.6.2013 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran
8.9.2011 14:01
Paljon tähän maksaa mäntäsarja halvimmillaan sekä mitä 10k:n huollossa tehdään ja paljon se suurin piirtein maksaa?
23.9.2011 18:46
Mistä sais lohkojen tivisteet tuohon apikkaan? Joka paikasta loppunu... ei haittaa vaikka pitäs tilata ulkomailta.
23.9.2011 19:25
Lohkojen väliin ei tule tiivistettä, vaan tiivistemassa. Loctite 5910 on loistava siihen tarkoitukseen.
9.10.2011 15:47
Olisiko ideaa mistä johtuu satunnainen vajaan sekunnin kestävä 'pätkäisy' kierroslukumittarin osoittaessa noin 7800 rpm?
Ilmiötä voisi kuvata ihan kuin sytytys tai polttoaineen syöttö katkeaisi.
Moottorissa ei muita ongelmia, on vakio, ja tulppa juuri vaihdettu.
-J-