Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.10.2010 23:48
Helpommalla pääset hakemalla motonetistä Boschin vesipumpun..
24.10.2010 0:18
Kuule Scaleo1, miten kehtaat väittää tuota artikkelia Piaggion kohdalta suppeaksi? Siinähän on kokonainen jakso koskien Piaggiota.
Mutta asiaan. Sun pitää saada se tappi pois. Sen jälkeen vain lyöt ne vesipumpun osat kuten artikkeli sanoo ja avot. Näkymähän on tämmöinen:
Jos olet ottanu jo laakereita pitävän sokan pois, pitäisi tapin lähteä irti laakereineen kun toisesta päästä avittaa esimerkiksi vasaralla.
24.10.2010 1:01
Pahoittelut! En tarkoittanut mitenkään suppeaa tai huonoa. Piti lähinnä tarkoittaa, että ohjeessa ei käsitelty aivan jokaista kohtaa. Todella hienoa, että olet jaksanut noinkin kattavan artikkelin väsätä!
Eli asiaan. Mulla ei näytä samalta kun sun kuvassasi. Kävin ottamassa kuvan:
Tämä kuva siis varikopan puolelta...
24.10.2010 1:07
Pyöriikö tuo tappi laisinkaan?
24.10.2010 1:09
Shape kirjoitti:Pyöriikö tuo tappi laisinkaan?
Ei pyöri. Ei liikahtanutkaan kun yritin lukkopihdeillä sitä saada liikkeelle...
24.10.2010 1:10
Haha ei voi olla totta, että se ratas pyörii sen päällä ilman mitään laakeria.
On taas insinöörit ollu järjissään..
Onko siellä lohkon sisäpuolella tämmöstä reikää?
24.10.2010 1:13
Shape kirjoitti:Haha ei voi olla totta, että se ratas pyörii sen päällä ilman mitään laakeria.
Niin se vaan on. Itteäkin ihmetytti...
Mitenköhän nyt sitten LC operaation? Tollanen sähkönen pumppu ei taida olla kovin luotettava jokapäiväsessä käytössä? Ja tohon ei varmaan kovin helpolla saa alkuperäis pumppuakaan?
Edit:
24.10.2010 17:01
Nyt tarvitsisi taas apua tuon keulan kanssa, elikkä kyseessä Gilera Stalker, johon jo aikaisemmin kysyin neuvoa. Nyt kun tuo pumpun tiiviste on pois niin siellä on tuo rengas, eli tuossa shapen linkittämässä kuvassa ''Lower circlip'' niin eihän sitä saa mitenkään irti ilman, että se täytyy hajottaa? Ja miten sitten uuden saisi paikalleen? Eli saako tuota keulaa mitenkään leviäksi niin, että kaikki osat saisi pois suosilla ilman hajottamista? Saako tuon harmaan osan kierrettyä pois tai jotenkin irrotettua?
24.10.2010 17:14
Sen alemman lukkosokan saa pois lukkosokkapihdeillä. Meinaatko harmaalla osalla sitä Nylon Bushia?
Scaleo1, homma on aika bueno, sähköisen vesipumpun joudut ostamaan. Näköjään Piaggion konesuunnittelijat halunneet tehdä kaiken hankalaksi..
24.10.2010 17:22
Mutta miten siitä lukkosokasta saa edes otteen pihdeillä? Kun se sokkahan on urissaan siellä ja eihän sitä saa mitenkään vinoon kun liukuputki estää sen?
24.10.2010 17:35
Vähän OT,mutta mistä shape oikeen oot saanu noita piaggion kaavoja sähköistä jne. Kiinnostais itseänikin saada noita kaavoja käsiin jos niitä löytyy vielä lisää?
24.10.2010 17:54
Siinä lukkosokassa on ne päät missä on reijät. Niihin tökkää ne pihdet. Sitten kun pihtejä puristaa, niin sokka tulee ulos sieltä urasta ja sen pystyy vetämään pois.
Jesmuli, googlettamalla voit löytää osan. Muuta en voi kertoa.
24.10.2010 18:05
Aaaa, en katsonut sitä sokkaa kauhean tarkasti, joten oletin, että se on ihan ''yhtenäinen'', kiitos Shape!
24.10.2010 18:20
Ei prkl. Yritin saada lohkoja nippuun ja onnistuihan se ihan hienosti, mutta kampiakseli ei pyörinyt yhtään. Otin lohkot takas auki ja hakkasin varinpuolelta kampuraa ja se taisi tullakkin vähän ulos. Lohkot taas nippuun ja pyörii silleen tahmeasti. Jos löysää lohkon pultit niin pyörii ihan ilosesti. Oon koittanut napautella kumpaankin päähän vasaralla tuloksetta.
Outoa, että magneeton puolelta laakeri irtoaa ihan helposti, kun avaa lohkon pultit j napauttaa vähän lohkoon, mutta varinpuolen lohkossa kampura on niin tiukassa ettei irronnut vaikka laitoin kampuran päähän boosterin T palan ja hakkasin siihen vasaralla
24.10.2010 22:53
Nostellaas tätä hieman ylös aivan loistasti maalatulla runnerilla! *Kuolaa*
Toivottavasti pieni projektoinnin kipinä syttyi jollakin.