Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.9.2010 23:23

Joo tuota voisiko joku kertoa miksi mun nappirajoitin ei toimi? musta johto on akun - navassa, punainen johto on sytytspuolan punasessa johdossa.. cdi boksissa ei ollu kokopunaista joten etsin puolan ja kuorin sen johdon ja sinne meni 4 johtoo oisko ollu punane,sinine,vihree ja joku ja laitoin siihen punaiseen onko siinä tullu vika?

23.9.2010 13:48

Ei kukaa sattus löytää Easyparts.nl-sivustolta Piaggio NRG Power DD:seen sivujalkaa? En ole sattunut löytämään joten voisko joku linkittää?

23.9.2010 21:48

MacLumme kirjoitti:Ei kukaa sattus löytää Easyparts.nl-sivustolta Piaggio NRG Power DD:seen sivujalkaa? En ole sattunut löytämään joten voisko joku linkittää?


Easypartsilla ei ole piaggion sivujalkaa mut scatterilta löytyis -> http://www.mc-scatter.com/sivuseisontatuki-p-576.html

23.9.2010 21:58

On siellä kyllä, katso vaikka. Tuo MC-Scatterin sivujalka ei käy NRG Poweriin.

24.9.2010 16:00

Elikkäs olen ottamassa prikkaa pois omasta NRG Power DT:stä ja haluaisin tietää, että paljonko se menee tarkalleen ilman prikkaa mittariin ja GPS.

24.9.2010 16:59

70 mittarii.

24.9.2010 17:18

Mikäs o ku lähtee liikkeelle vast ku on kierrokset 7000? Vai onko normaalii?

24.9.2010 18:42

Oze kirjoitti:Elikkäs olen ottamassa prikkaa pois omasta NRG Power DT:stä ja haluaisin tietää, että paljonko se menee tarkalleen ilman prikkaa mittariin ja GPS.


riippuu vähä, joillaki menee mittarii 70 joillaki 60 mulla meni gps 60max ja mittariin 60-63

24.9.2010 19:53

sherlock kirjoitti:Mikäs o ku lähtee liikkeelle vast ku on kierrokset 7000? Vai onko normaalii?



Jos täysin vakio niin ei ole normaalia, pitäs siinä 4500-5000 lähtee. Kytkin luistaa?

24.9.2010 22:10

Moro kaikille! En ole mikkään asiantuntija näissä viritysasioissa, joten tulin pyytämään neuvoo viisaammiltani. Tällä hetkellä mulla on pelkkä variattorin prikka pois, hikisesti 70 menee, mutta kovempaa pitäis päästä ja lisää kiihtyvyyttäkin mielellään. Ideana olis ostaa teharia, Gianelli Nextiä oon ajatellu (on niin halpa :D ). Aion myös ottaa kaasuttimen messinkilevyn pois.
Tietysti aion vaihtaa suuttimen isompaan, ja siinä tarviinkin teidän neuvoo. Eli olisko joku 66-70 sopiva?

Siispä onko noi "järkevät" virit siinä mielessä ettei ala tuleen mitään häikkää (kiinni leikkaamista, röpöttämistä, booasta, yms). Ja paljonko suurin piirtein tulis kulkemaan?

Ja mitä tarkoittaa ilmanputsarin väliseinä ja "tutti"? Mitä toimenpiteitä sen pois ottaminen vaatii, ja miten se vaikuttaa tehoihin? Niin ja vielä olisko jotaki muita helposti tehtäviä viritystoimenpiteitä, koska mulla on rajalliset välineet.

EDIT: Eli jos teharin laittaa rullia pitäisi keventää. Mitä tapahtuu jos näin ei tee? Luulisin että vääntö alakierroksilla heikkenee(?) Niin ja samat asiat haluasin tietää vielä variaattorin vastapainejousista ja kytkinjousista. Luin tästä aiheesta että niiden vaihtaminen jäykempään ei olisi välttämätöntä. Onko siis näin? :D

24.9.2010 22:46

^ rullien ja jousien vaihto ei ole pakollista, mutta kyllä alkaa kyrsimään ku iha loivaki ylämäki ni ei jaksa kiertää ja joudut madella sen ylös. siis jos joudut paikallas lähtee :D

25.9.2010 22:53

Mikään ei ole pakollista, mutta on erittäin järkevää vaihtaa rullat ja jouset jos oikeasti haluaa sen mopon kiihtyvän.

26.9.2010 0:50

Ei sen mikään tykki tarvi olla, mut et huiput paranis ja kiihtyvyys edes vähän nykysestä.

26.9.2010 0:57

Voin sanoa, että se kone tuntuu kiihdyttäessä sairaan nuhaselta jossei niitä rullia ja jousia vaihda.

26.9.2010 1:06

No on se nykyäänki :D Onks se iso homma vaihtaa ne rullat ja mitä vehkeitä siihen tarvii?

EDIT: Otin vähän asioista selvää, eli siis minkäs kokosia rullia tähän peliin pitäis sitte laittaa?