Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.4.2009 22:08

Hei tämmönen kysymys..

Onko ketään viilannut nrg:tä? Purjettia siis.. Itse Tuossa pikkusiskolle laittelen mopedia ja lapsenmieli vaikka isomies jo on niin viilailin hiukan pakoa.. Taisi 1-2mm lähteä leveyttä. Eipä juuri tunnu missään. Kanttakin 1-2mm laskettu..

Onko jollain kokemusta millanen sylinterin virittäminen tuntuis renkaissa? 8)

Tuntuu että tällä puren vakio pytyllä ei saa olleenkaan piikin tuntua. Aikoinani kun mopoiässä olin sain polinin 70cc, malossin eculla ja polinin teharilla piikin tuntua. Sillon tuntu ihan paskalta kun oli muutaman kilsan ollu mut vakioon verrattuna jälkeen päin oli ihan tehokas versio.

ongelma

1.5.2009 11:56

Joo, elikkäs tossa pari päivää sitten alkoi kesken ajon kuulua outoa ääntä variaattorista(?), ja vähitellen ääni voimistui ja mopo alkoi sammua pysähtyessä ja käynnistäminen oli aina vaan hankalampaa. Lisäksi kiihtyminen hidastui ja huiput alkoi jäädä siihen 35 km/h. Ajoin sitten mopon kotiin ja avasin varin, katsoin onko mikä ongelmana. Variaattorin laippa oli sitten vääntynyt (miten on mahdollista?). Uuden ostin ja vaihdoin tilalle, nyt on kaikki kunnossa variaattorissa mutta ei lähde käyntiin.

Ongelma siis, että mopo alkaa starttaamaan normaalisti, mutta "starttaaminen" jatkuu vaan eikä mitään halua käynnistyä. :s Voiko vika ollakkin vain tulpassa, vai liekö jotain vakavampaa tapahtunut? (käyn kohta katsomassa tulpan kunnon, vastatkaas! :) )

E: niin ja tosiaan mopo on NRG mc3 Purejet (05)

2.5.2009 11:36

weeko kirjoitti:Joo, elikkäs tossa pari päivää sitten alkoi kesken ajon kuulua outoa ääntä variaattorista(?), ja vähitellen ääni voimistui ja mopo alkoi sammua pysähtyessä ja käynnistäminen oli aina vaan hankalampaa. Lisäksi kiihtyminen hidastui ja huiput alkoi jäädä siihen 35 km/h. Ajoin sitten mopon kotiin ja avasin varin, katsoin onko mikä ongelmana. Variaattorin laippa oli sitten vääntynyt (miten on mahdollista?). Uuden ostin ja vaihdoin tilalle, nyt on kaikki kunnossa variaattorissa mutta ei lähde käyntiin.

Ongelma siis, että mopo alkaa starttaamaan normaalisti, mutta "starttaaminen" jatkuu vaan eikä mitään halua käynnistyä. :s Voiko vika ollakkin vain tulpassa, vai liekö jotain vakavampaa tapahtunut? (käyn kohta katsomassa tulpan kunnon, vastatkaas! :) )

E: niin ja tosiaan mopo on NRG mc3 Purejet (05)


Tulppa varmaankin. Tiivisteetkin jostain on voinut pettää, mutta erittäin epätodennäköstä.

2.5.2009 14:34

minkä niminen pittää olla gameboy laitteen tarkalleen että sais laitettua sen kisaohjelman? :s
Niitäki vissiin useampi malli

E: Niin ja mistä löytyy se kasetti sinne gameboyn sisään joka ois tarkotettu purejetille ja sitten pitäs olla johtoki?

2.5.2009 17:52

IXS kirjoitti:Tulppa varmaankin. Tiivisteetkin jostain on voinut pettää, mutta erittäin epätodennäköstä.



Tänään vaihdoin tulpan, ei auttanut. Nyt on selvinnyt, että ongelma ei ole tulpassa, kipinän annossa, sähköissä, variaattorissa yms. vaan todennäköisemmin ruiskussa/polttoainejärjestelmässä sillä mopo ei saa bensaa.

Mitäs tiivisteitä meinaat? : )

3.5.2009 20:38

weeko kirjoitti:
IXS kirjoitti:Tulppa varmaankin. Tiivisteetkin jostain on voinut pettää, mutta erittäin epätodennäköstä.



Tänään vaihdoin tulpan, ei auttanut. Nyt on selvinnyt, että ongelma ei ole tulpassa, kipinän annossa, sähköissä, variaattorissa yms. vaan todennäköisemmin ruiskussa/polttoainejärjestelmässä sillä mopo ei saa bensaa.

Mitäs tiivisteitä meinaat? : )


Suriseeko pumppu normaalisti? Ei osaa muuta ohjetta antaa, kun että kuuntele jos jostain käynnistyksen yhteydessä suhisis. Jos jossain vika olis niin kannen ja ruisku suutin hökkelin kohdalla ehkä. Tarkista myös läpät olisko paskaa välissä? tai poikki tai koko ajan auki..

5.5.2009 10:40

IXS kirjoitti:Suriseeko pumppu normaalisti? Ei osaa muuta ohjetta antaa, kun että kuuntele jos jostain käynnistyksen yhteydessä suhisis. Jos jossain vika olis niin kannen ja ruisku suutin hökkelin kohdalla ehkä. Tarkista myös läpät olisko paskaa välissä? tai poikki tai koko ajan auki..


Ruiskusta löytyi yksi tiiviste joka oli hajonnut, mut uuden vaihto ei auttanut. Kaikki toimii normaalisti, ei kuulu mitään haittaääntä mutta ei vain lähde käyntiin, ei saa jostain syystä bensaa. Nyt alkaa loppua iteltä keinot mitä tossa vois olla, huoltoon pakko viedä ens viikoksi. :s

5.5.2009 16:11

weeko kirjoitti:
IXS kirjoitti:Suriseeko pumppu normaalisti? Ei osaa muuta ohjetta antaa, kun että kuuntele jos jostain käynnistyksen yhteydessä suhisis. Jos jossain vika olis niin kannen ja ruisku suutin hökkelin kohdalla ehkä. Tarkista myös läpät olisko paskaa välissä? tai poikki tai koko ajan auki..


Ruiskusta löytyi yksi tiiviste joka oli hajonnut, mut uuden vaihto ei auttanut. Kaikki toimii normaalisti, ei kuulu mitään haittaääntä mutta ei vain lähde käyntiin, ei saa jostain syystä bensaa. Nyt alkaa loppua iteltä keinot mitä tossa vois olla, huoltoon pakko viedä ens viikoksi. :s


Ei oikein muuta jää vaihtoehdoks kun että joku tukos tai pumppu paskana

6.5.2009 11:11

Löytyiskö joltain myytäväksi variaattorin prikkaa, että sais ton mun puren kilpiin? Voin jonkun euron maksaa.
Jälleenmyyjä lupailee kuukauden tai parin toimitusajalla. Tai toinen vaihtoehto on tilata easypartsista reilun euron prikka 12 euron postikuluilla. :(

7.5.2009 13:20

Onkos tähä millanen homma vaihtaa kaasuvaijeri? Pitääkö paljonkin purkaa?

7.5.2009 18:04

FaiberGlass^ kirjoitti:Löytyiskö joltain myytäväksi variaattorin prikkaa, että sais ton mun puren kilpiin? Voin jonkun euron maksaa.
Jälleenmyyjä lupailee kuukauden tai parin toimitusajalla. Tai toinen vaihtoehto on tilata easypartsista reilun euron prikka 12 euron postikuluilla. :(


Tee itse? Tai kurista vaikka kaasukahvasta?

13.5.2009 12:33

Joo tosiaan mulla oli sitten tuo PureJet leiponu kiinni. Tänään todennäköisesti saan tuon Hirvoselta ja sitten alkaakin sisäänajo.

Paljos tossa olis suositus sisäänajokilometreiksi? :)

E: joo sisäänajo ohjeet löytyi itseltänikin.

Ja tosiaan, nyt sitten Hirvoselta soittelivat että ruiskusta on joku osa sulanut sylinterikanteen(?) kiinni ja se osa piti laittaa tilaukseen. Pari päivää meneekin viel stna.

Hmmm...

17.5.2009 14:45

Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)

17.5.2009 19:43

thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)


Mulla meni tuo ilman prikkaa mittariin 82 tasasella, tuollaiseen isoon alamäkeen luonnollisesti menee enemmän.

Mitään huonoa sanottavaa mulla ei muuten moposta ole, tehokas ja toimii muuten hyvin. Tosin ruisku hajosi ja kone leipoi kiinni... :lol: Mutta oikeasti hyvä mopo niin toiminnaltaan kuin ulkonäöltään. Joko sulla on joku maanantaiyksilö itselläs tai sitten sinä tai joku muu on laittanut sen vain tuohon kuntoon.

Lieneeköhän sulla ruiskussa joku ongelma tai polttoaineensyötössä joku muu häiriö, niistä tuo pätkiminen saattaa johtua.

Lisänopeuden saamisesta en osaa sanoa, yleensä kun tuo prikan poisto riittää... Ootko varma että sun mopo on tosiaan ruisku eikä kaasari? :eek:

Ja olis vielä omaakin asiaa, antakaas vähän hyviä ohjeita sisäänajoon kun itellä nyt se edessä uuden koneen takia...

18.5.2009 8:27

thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)


Imukanavan imulevy kiinni siksi pätkii. Haluis mennä muttei saa ilmaa.