30.4.2009 22:08
1.5.2009 11:56
2.5.2009 11:36
weeko kirjoitti:Joo, elikkäs tossa pari päivää sitten alkoi kesken ajon kuulua outoa ääntä variaattorista(?), ja vähitellen ääni voimistui ja mopo alkoi sammua pysähtyessä ja käynnistäminen oli aina vaan hankalampaa. Lisäksi kiihtyminen hidastui ja huiput alkoi jäädä siihen 35 km/h. Ajoin sitten mopon kotiin ja avasin varin, katsoin onko mikä ongelmana. Variaattorin laippa oli sitten vääntynyt (miten on mahdollista?). Uuden ostin ja vaihdoin tilalle, nyt on kaikki kunnossa variaattorissa mutta ei lähde käyntiin.
Ongelma siis, että mopo alkaa starttaamaan normaalisti, mutta "starttaaminen" jatkuu vaan eikä mitään halua käynnistyä. Voiko vika ollakkin vain tulpassa, vai liekö jotain vakavampaa tapahtunut? (käyn kohta katsomassa tulpan kunnon, vastatkaas! )
E: niin ja tosiaan mopo on NRG mc3 Purejet (05)
2.5.2009 14:34
2.5.2009 17:52
IXS kirjoitti:Tulppa varmaankin. Tiivisteetkin jostain on voinut pettää, mutta erittäin epätodennäköstä.
3.5.2009 20:38
weeko kirjoitti:IXS kirjoitti:Tulppa varmaankin. Tiivisteetkin jostain on voinut pettää, mutta erittäin epätodennäköstä.
Tänään vaihdoin tulpan, ei auttanut. Nyt on selvinnyt, että ongelma ei ole tulpassa, kipinän annossa, sähköissä, variaattorissa yms. vaan todennäköisemmin ruiskussa/polttoainejärjestelmässä sillä mopo ei saa bensaa.
Mitäs tiivisteitä meinaat? : )
5.5.2009 10:40
IXS kirjoitti:Suriseeko pumppu normaalisti? Ei osaa muuta ohjetta antaa, kun että kuuntele jos jostain käynnistyksen yhteydessä suhisis. Jos jossain vika olis niin kannen ja ruisku suutin hökkelin kohdalla ehkä. Tarkista myös läpät olisko paskaa välissä? tai poikki tai koko ajan auki..
5.5.2009 16:11
weeko kirjoitti:IXS kirjoitti:Suriseeko pumppu normaalisti? Ei osaa muuta ohjetta antaa, kun että kuuntele jos jostain käynnistyksen yhteydessä suhisis. Jos jossain vika olis niin kannen ja ruisku suutin hökkelin kohdalla ehkä. Tarkista myös läpät olisko paskaa välissä? tai poikki tai koko ajan auki..
Ruiskusta löytyi yksi tiiviste joka oli hajonnut, mut uuden vaihto ei auttanut. Kaikki toimii normaalisti, ei kuulu mitään haittaääntä mutta ei vain lähde käyntiin, ei saa jostain syystä bensaa. Nyt alkaa loppua iteltä keinot mitä tossa vois olla, huoltoon pakko viedä ens viikoksi.
6.5.2009 11:11
7.5.2009 13:20
7.5.2009 18:04
FaiberGlass^ kirjoitti:Löytyiskö joltain myytäväksi variaattorin prikkaa, että sais ton mun puren kilpiin? Voin jonkun euron maksaa.
Jälleenmyyjä lupailee kuukauden tai parin toimitusajalla. Tai toinen vaihtoehto on tilata easypartsista reilun euron prikka 12 euron postikuluilla.
13.5.2009 12:33
17.5.2009 14:45
17.5.2009 19:43
thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)
18.5.2009 8:27
thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)