Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: CPI-skootterit

24.6.2012 21:59

Eipäs wannabe-modeilla. Jos viestien välillä on useampi päivä ja asia sellainen että sitä ei ole järkevää muokata edelliseen viestiin, on uuden viestin postaaminen hyväksyttävää. Toivottavaa olisi toki että joku muukin välillä postailisi topikkiin, mutta tähän on ylläpidon suunnalta kovin vaikeaa vaikuttaa.

Re: CPI-skootterit

29.6.2012 18:19

Olisko jotain sähkökaaviota 05 oliveriin? Kun ostin mopon, edessä ei ollut vilkkuja, takana jotkut tuningvilkut jotka ei nekään kytketty. Kytkin liittimet etukatteen alta kiinni niin ensin vilkku molemmat takavilkut samaan aikaan, sitten vielä irrottelin johtoja ja laittelin takat niin lopputulos on se että oli vilkku kytketty vasemmalle taikka oikealle, vasen vilkkuu aina, oikea ei vilku ollenkaan. Edessä ei siis ole vilkkuja vielä. Muutenkin etukatteessa irtonaisia johtoja joillekka tarttis löytää oikeat kaverit et sais kaikki sähköt toimimaan.

Sitten osaako joku sanoa, käykö uudemman oliver cityn katteet tähän vanhempaan 05 oliveriin?

Re: CPI-skootterit

2.7.2012 18:36

Jatketaan yksinpuhelua, sähköihin sain yleismittarin kanssa jotain tolkkua.

Nyt tuli uus ongelma. Ajoin töyssystä aika vauhdikkaasti 2 päällä, takarengas lukkoon ja pysähdys tienvarteeen. Metalli mihin variaattori variaattorinkoppa yms tulee kiinni, KATKESI, onko tämä osa edes vaihdettavissa? Hitsata sitä ei ainakaan voi kun on jotain seosvalua. Kaikkea sitä näkee kun meni tälläiseen halvempaan mopoon sekaantumaan :lol:

Re: CPI-skootterit

2.7.2012 21:06

Moottorin lohkohan se siinä meni rikki. Hitsaamaan ei kannata lähteä, vaikka se onnistuisi, sillä variaattorilinja on tarkka suoruudesta. Uusi maksaa 306 euroa ja CPI:n maahantuojalla ei ole edes varastossa sitä, joten paras vaihtoehto olisi ostaa uusi käytetty moottori siihen. Niitä löytyy satasella-parilla.

Re: CPI-skootterit

2.7.2012 21:12

Eli tämä pitkä osa mihin takarengas ja iskarikin kiinnittyy on osa moottoria? Varaosamopo taitaa olla tosiaan fiksuin vaihtoehto

Re: CPI-skootterit

2.7.2012 21:14

Juurikin näin.

Re: CPI-skootterit

3.7.2012 23:03

Mikähän on popparissa. Kuluttaa kytkimen paloista vain alle puolta.. Entinen omistaja vaihtanu kytkimen säädettävään malliin (kytkinjousien jännityksen säätö). Tahtoo vähän luistaa kun tiukemmalle joutuu. Muuten kyllä suunnilleen kytkinkellon leveydeltä kuluttaa mutta tuntuu että nuo palat nousis liian "pystyyn". Onkohan väärän kokonen kello tuolle kytkimelle, miten helpoin tarkistaa? 8)

Re: CPI-skootterit

3.7.2012 23:39

Luultavasti liian pieni kytkin kytkinkellolle/liian iso kello kytkimelle, näissä kun on vähän erikoisempi se kytkimen koko niin on varmaan entinen omistaja erehtynyt hankkimaan vääränlaisen kytkimen. En kyllä osaa sanoa mistä se pitää mitata sillä mittausmenetelmää ei taida olla missään määritelty, sen kun voi mitata niin monesta paikkaa..

Re: CPI-skootterit

3.7.2012 23:42

Palezu kirjoitti:Luultavasti liian pieni kytkin kytkinkellolle/liian iso kello kytkimelle, näissä kun on vähän erikoisempi se kytkimen koko niin on varmaan entinen omistaja erehtynyt hankkimaan vääränlaisen kytkimen. En kyllä osaa sanoa mistä se pitää mitata sillä mittausmenetelmää ei taida olla missään määritelty, sen kun voi mitata niin monesta paikkaa..

http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... _NY6vXmc2w tuon näköinen kytkin keltasilla jousilla.

Re: CPI-skootterit

3.7.2012 23:59

Elikkäs, sain "järkevästi" mitattua, kytkin on max 107mm. kello 112mm sisämitalta. Minkäkokoisen kellon ostan, 110mm? PS. testasin fude 4t.n kelloa ja sopii pyörimään tos ihan hyvin ko kokeilee eli ostanko 107mm? :)

Re: CPI-skootterit

4.7.2012 16:04

Kytkimiet, kytkinkellot sun muut ilmoitetaan kytkinkellon sisähalkasijan mukaan. Esim mulla on 107mm kytkinkellon sisähalkasija, joten siinä on 107mm kytkinkello ja 107mm kytkin.

Re: CPI-skootterit

11.7.2012 23:25

Moro!

Mulla Cpissä vireinä malossin multivari, stage 6 pro replica (kuristus porattu pois) sekä keltainen vastapaine jousi.

Mikäs mulla vikana kun kylmällä koneella kun käynnistää ja lähtee liikkeelle niin röpöttää tosi pahasti. sitte kun on ajanut samaan tahtiin joku n.5km eli joku about 10min ? ni sitte alkaa toimimaa normaalisti. joku automaattiryyppy tai jotai ?

mulla kun ei mitään hajua kaasarin koosta tai suuttimesta. ajattelin joku päivä tässä katsoa kun kerkee.

tänään huomasin myös sellaisen seikan, että skoba tiputtaa bensaa letkusta (ylivuotoletku??) aika hyvään tahtiin kun mopon sammuttaa ja antaa olla paikallaan (käy kaupassa välillä tms. niin on lammikko siihen muodostunut). elikkä sellai lipluttaa sitä.

annan ongelmani teille guruille ratkottavaksi.

kiitos

EDIT: niin ja tukin (yli)vuotoletkun laittamalla siihen päähän ruuvin. tämä dangerous ?

Re: CPI-skootterit

11.7.2012 23:43

Laita Malossin punainen vp ja näistä vihreät tai näistä keltaiset kytkinjouset. Suutinta 10 nroa vakiota isommaks.

Re: CPI-skootterit

12.7.2012 2:38

Okei

Mitä kytkinjousien vaihto hyödyttää ? Ja täällä mototissa oli, että teharivirien kanssa keltainen jousi :o ei tosin heti lähde vetämään keltaisella, eli pitäisi punainen silloin??
Ja osaatteko gurut sanoa, että mistä vois johtua se bensan jatkuva tiputus ? Nyt siis ruuvi siellä tukkimassa sitä.

Dänkke

Re: CPI-skootterit

12.7.2012 14:27

MaKe_94 kirjoitti:Mitä kytkinjousien vaihto hyödyttää ?

Kytkin ottaa kiinni korkeammilla kierroksilla eli tarvitsee enemmän kierroksia että lähtee liikkeelle.

MaKe_94 kirjoitti:Ja osaatteko gurut sanoa, että mistä vois johtua se bensan jatkuva tiputus ?

Tyhjennysruuvi auki, bensanpinta liian korkealla tai neulaventtiili vuotaa/paskaa välissä.