Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.10.2010 23:14

Shape kirjoitti:Onhan monikin tehnyt tuohon Aprilia SR Factoryyn ruisku-->kaasarimodauksen kaasarin laittamalla, joten uskoisin sen toimivan ihan luotettavasti ja hyvin.

Kaasarimallin staattorin pitäisi sopia lohkoon, kuitenkin lohkot ovat molemmissa lähes identtiset lukuun ottamatta ainakin ilmakompressoria. Onhan sulla kaasarimallin staattori jo olemassa, jolla voit testata?

Mulla on typhoonin staattori, se on ainakin ihan liian iso ja kolmella pultila kiinni, kun purejetin staattori on kahdella pultilla ja paljon pienempi. Myöskään uuden typhoonin staattori ei sovi ainakaan easyn myyntikuvien perusteella. Tullut luettua kanssa koko tuo purejet topic noitten kaasarimodausten perässä ja kyllähän siellä pari oli moisen tehnyt, mutta joku ainakin sanoi, ettei toimisi välttämättä kovin hyvin ruiskun sähköillä...

Olisi ihan vaan sen takia kiva selvittää, että saako tohon tarvittaessa CDI:n kansa toimivaa staattoria, jos kallis ECU sattuisi jostain syystä hajoamaan tai takkuamaan toiminnan suhteen...

15.10.2010 23:16

Hmm, pitääpä tutkia tuossa huomenna tarkemmin tuota.

Olihan siitä lohkossa kuitenkin staattorin alla kolmelle ruuville reijät?

15.10.2010 23:24

Shape kirjoitti:Hmm, pitääpä tutkia tuossa huomenna tarkemmin tuota.

Olihan siitä lohkossa kuitenkin staattorin alla kolmelle ruuville reijät?

Typhoonissa on kolme reikää, mutta nrg:n lohkoissa on vain lohkossa kaksi reikää ja staattorissa myös kaksii reikää. Eikös sulla muuten Shape ole kaasaripeli ja olit tainnut vaihtaa siihen kampurankin? Satutko muistamaan, että monella pultilla staattori oli omassasi kiinni?

15.10.2010 23:31

Kaasarihan se ja sekin myös kolmella ruuvilla.

Männän vaihtoo

21.10.2010 12:44

Joo olis tarkotus vaihella mäntää jossain vaiheessa. Mites ku tossa on tuo ruisku eessä ni tarviiks sille tehdä mitää erikoista? vai saanks sen ottaa ihan ottamalla pois vaan? Kokemusta on jonkinverrran mutta haluan vaa varmistaa ku eka kertaa ruisku konees :P

21.10.2010 16:38

Ainiin piti kysyä, että tässähän on kurina alitehoinen ruisku. Ja jotkut puhuu siitä kisaruiskusta mistä tämän voisi saada ? (viedä liikkeeseen? mutta mihin?) ja paljon maksaa ? Mulle on sanottu että maksaa 500 euroo :seko: Ku jos miettii ni jos esim vaihtas tohon vaikka 50cc sportti pytyn ja miten vakio ruisku kestää semmosta joten sen ruiskun olis hyvä olla "tehostetumpi".

Typhoonista

22.10.2010 22:57

Minkä kokoinen kaasutin vm -98 typhoonissa on vakiona? En saanut mistään selville missä vuosimallissa vaihtuu 17.5mm?

22.10.2010 23:05

Pikkumyy007 kirjoitti:Minkä kokoinen kaasutin vm -98 typhoonissa on vakiona? En saanut mistään selville missä vuosimallissa vaihtuu 17.5mm?

12mm PHVA

22.10.2010 23:32

Scaleo1 kirjoitti:
Pikkumyy007 kirjoitti:Minkä kokoinen kaasutin vm -98 typhoonissa on vakiona? En saanut mistään selville missä vuosimallissa vaihtuu 17.5mm?

12mm PHVA


No voi kilin kellit! eihän semmosest kääpiöstä ole mihinkään! :D

22.10.2010 23:43

Pikkumyy007 kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:
Pikkumyy007 kirjoitti:Minkä kokoinen kaasutin vm -98 typhoonissa on vakiona? En saanut mistään selville missä vuosimallissa vaihtuu 17.5mm?

12mm PHVA


No voi kilin kellit! eihän semmosest kääpiöstä ole mihinkään! :D

Ei ole ei. Ei muutaku isompaa tilaukseen ;)

Muistaakseni tuo 17,5mm lortto tuli vasta johokin 04 jälkeisiin malleihin ellei vieläkin uudempiin...

23.10.2010 0:04

tota tuli tos vaihossa piaggio tyhphoon vm- 02 ja joku 16tkm ajettu ja ku ei oo skoottereita ollu nii mitä pitäis kattoo et on kunnossa et vaihatis ennenku lahois ku ois tarkotus ehkä virittää eikä oikee vittiis jos siel on osii iha loppuna :D ja muutenki kunnostaa ja myydä vuoden päästä eli mitä kannattais kattoo ja vaihtaa ? kiitos etukätee ja joo mulla on 02 ja siin on 17.5

23.10.2010 0:16

No mäntä pitäs vaihtaa 15tkm kohalla, että vaiha se jos ei ole vielä vaihettu.

-------------------------------------------

Mulla on tollanen vm95 typhooni niin mistä tohon vaihetaan peräöljyt? En löydä korkkia mistään :roll:
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.10.2010 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata

23.10.2010 14:27

Scaleo1 kirjoitti:Muistaakseni tuo 17,5mm lortto tuli vasta johokin 04 jälkeisiin malleihin ellei vieläkin uudempiin...


Okkeoke :) kiits :D Noo tänään tuli pihaan tuo -98 typhooni 10tkm ajett uyksilö... tuntuu liikkuvan kyllä kuitenkin kohtuu hyvin joten pysykööt vakiona tekniikaltaan, prikka kyllä on pois!
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.10.2010 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lainauksia vähemmäksi

23.10.2010 22:45

Scaleo1 kirjoitti:No mäntä pitäs vaihtaa 15tkm kohalla, että vaiha se jos ei ole vielä vaihettu.

-------------------------------------------

Mulla on tollanen vm95 typhooni niin mistä tohon vaihetaan peräöljyt? En löydä korkkia mistään :roll:

Ota takavanne pois nii öljyproput näkyy.

23.10.2010 22:50

Okkei kiitos.

Osaisko joku piaggio virittelijä kertoa tosta AC --> LC modauksesta. Pytty löytyy, syyläri on, säiliö on, pumpun osat on ja kansi tilattu.

Eli typhoonin lohkothan suuniteltu AC kokoonpanolle ja aattelin sitten modata noista LC käyttämällä tehtaan suunnittelemaa vesipumpun paikkaa. Otin lohkot auki ja porasin 14mm terällä magneeton puolen lohkosta vesilinjan auki ja siitä tuli hyvä. Mutta mites, kun varinpuolella on vaan tuo tappi, jonka ympärillä öljypumpun ratas pyörii. Se ei hievahdakkaan. Mitä muutoksia siis varipuolen lohkolle pitäisi tehdä, että sinne saa kaikki vesipumpun laakerit yms kiinni?

Tietopankin ac - lc artikkeli piaggiolle on sen verran suppea, ettei tarjoa ohjeita noin pitkälle :|