Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.9.2008 20:50

asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:Akkua tuli ladattua, mutta ei näyttänyt auttavan. Vilkut ja valot toimi ihan ok vieläkin. Eli pitäskö ostaa uus akku?

mitäs näyttää akun jännitteet? vika voi tietyst löytyä ihan startista itsestäänki... mut kannattaa koittaa auttaaks uus akku. ei akun vaihtaminen kuitenkaa pahitteeks ole kun sähkökäynnisteisestä moposta on kuitenki kyse.


Jännitemittaria ei löydy, mutta akku on luultavasti 4 vuotta vanha.

2.9.2008 21:22

Makkezi kirjoitti:
asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:Akkua tuli ladattua, mutta ei näyttänyt auttavan. Vilkut ja valot toimi ihan ok vieläkin. Eli pitäskö ostaa uus akku?

mitäs näyttää akun jännitteet? vika voi tietyst löytyä ihan startista itsestäänki... mut kannattaa koittaa auttaaks uus akku. ei akun vaihtaminen kuitenkaa pahitteeks ole kun sähkökäynnisteisestä moposta on kuitenki kyse.


Jännitemittaria ei löydy, mutta akku on luultavasti 4 vuotta vanha.

no Siinä Vaiheessa on ERITTÄIN suotavaa vaihtaa tuo akku :D se ei luultavasti ota enää virtoja vastaankaan sitten...

2.9.2008 21:24

mutta ostakaas toki multivaria tai sitten 70cc ditekkiin. yhteishintaa lähtee 200e.
Edit: ja tuota ilmoitus niistä löytyypi mun ilmotuksista.

3.9.2008 22:31

Käykö NGK-BPR7HS sytytystulppa tommoseen ditekkiin vai pitääkö sen olla NGK-CPR8E? Itellä oli entinen tulppa toi NGK-CPR8E, mut toinen noist maksaa 10e ja toinen 4e ni ei sitä kalliimpaa viittis ostaa jos kummatkin käy...

3.9.2008 22:45

Fait kirjoitti:Käykö NGK-BPR7HS sytytystulppa tommoseen ditekkiin vai pitääkö sen olla NGK-CPR8E? Itellä oli entinen tulppa toi NGK-CPR8E, mut toinen noist maksaa 10e ja toinen 4e ni ei sitä kalliimpaa viittis ostaa jos kummatkin käy...

itse ainakin laittaisin samanlaisen tulpan mitä on ollutkin jos kerta on toiminut sillä hyvin.

3.9.2008 22:48

Fait kirjoitti:Käykö NGK-BPR7HS sytytystulppa tommoseen ditekkiin vai pitääkö sen olla NGK-CPR8E? Itellä oli entinen tulppa toi NGK-CPR8E, mut toinen noist maksaa 10e ja toinen 4e ni ei sitä kalliimpaa viittis ostaa jos kummatkin käy...



Käykö molemmat muka ? ruiskuihin menee juur tuommonen ohut kierteinen tulppa mikä toi CPR8E on... ja nuo kirjaimet määrää kierteen koon ja pituuden ja muuta että enpä usko että BPR7HS menee...

4.9.2008 14:59

Eipä lähteny mopo käyntiin vieläkään, eli tulppa ja akku on nyt vaihdettu. Missä on vika?

4.9.2008 17:40

Makkezi kirjoitti:Eipä lähteny mopo käyntiin vieläkään, eli tulppa ja akku on nyt vaihdettu. Missä on vika?

läppät ok ?

4.9.2008 18:01

asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:Eipä lähteny mopo käyntiin vieläkään, eli tulppa ja akku on nyt vaihdettu. Missä on vika?

läppät ok ?

Äwwä, Tiedän missä läpät on, mutta en osaa ottaa irti.

4.9.2008 18:13

Makkezi kirjoitti:
asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:Eipä lähteny mopo käyntiin vieläkään, eli tulppa ja akku on nyt vaihdettu. Missä on vika?

läppät ok ?

Äwwä, Tiedän missä läpät on, mutta en osaa ottaa irti.

äkkiäkös pari katetta otat irti... ja boksin niin helpottaa asiaa kummasti.

4.9.2008 19:20

asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:
asmo_91 kirjoitti:
Makkezi kirjoitti:Eipä lähteny mopo käyntiin vieläkään, eli tulppa ja akku on nyt vaihdettu. Missä on vika?

läppät ok ?

Äwwä, Tiedän missä läpät on, mutta en osaa ottaa irti.

äkkiäkös pari katetta otat irti... ja boksin niin helpottaa asiaa kummasti.

Eli nyt on otettu kasa ruuveja ja sivukatteet irti. Boksia yritän irrotella mutta, näyttää tulevan bensa ja öljysäiliö mukana. Vai saako sen boksin muuten vaan irti?

E: Noniin piti ottaa korkit ja tiivisteet säiliöistä. Onnistuin vielä samalla kaatamaan öljyt öljysäiliöstä... Eli taidan jatkaa huomenna säätämistä.
Viimeksi muokannut Makkezi päivämäärä 4.9.2008 19:39, muokattu yhteensä 1 kerran

vitun aprilia ei käynnisty...

4.9.2008 19:31

nyt on kyllä ideat loppu. ei käynnisty vitullakaan.
skootteri on aprilia sr 50cc ditech vuosimallia -00
tulppa uusi,mäntä uusi,pytty porattu.
koitettu ilman putsaria ja putsarin kanssa.johtoja tsekkailtu. kipinän antaa. yks johdon liikin on rikki mikä menee ruiskuun mutta tuskin se siitä kiinni on??? vaikka venkslaa kuinka sitä johtoo ei vaikuta mitn...
voi oll ajoku ruiskuvika? mutta ei vaan millään selviä vika. startista oli hiilet palanu mutta ne on vaihdettu.....

4.9.2008 19:46

mähäny kirjoitti:nyt on kyllä ideat loppu. ei käynnisty vitullakaan.
skootteri on aprilia sr 50cc ditech vuosimallia -00
tulppa uusi,mäntä uusi,pytty porattu.
koitettu ilman putsaria ja putsarin kanssa.johtoja tsekkailtu. kipinän antaa. yks johdon liikin on rikki mikä menee ruiskuun mutta tuskin se siitä kiinni on??? vaikka venkslaa kuinka sitä johtoo ei vaikuta mitn...
voi oll ajoku ruiskuvika? mutta ei vaan millään selviä vika. startista oli hiilet palanu mutta ne on vaihdettu.....

oiskohan sulla bensapumppu ihan ehjyt vielä?

4.9.2008 19:48

Makkezi kirjoitti:Eli nyt on otettu kasa ruuveja ja sivukatteet irti. Boksia yritän irrotella mutta, näyttää tulevan bensa ja öljysäiliö mukana. Vai saako sen boksin muuten vaan irti?

E: Noniin piti ottaa korkit ja tiivisteet säiliöistä. Onnistuin vielä samalla kaatamaan öljyt öljysäiliöstä... Eli taidan jatkaa huomenna säätämistä.

noniin eli voit ottaa säiliöt boksista irti ja kiinnittää nippusiteillä runkoon niin ei ole boksi edessä.

4.9.2008 20:12

mähäny kirjoitti:nyt on kyllä ideat loppu. ei käynnisty vitullakaan.
skootteri on aprilia sr 50cc ditech vuosimallia -00
tulppa uusi,mäntä uusi,pytty porattu.
koitettu ilman putsaria ja putsarin kanssa.johtoja tsekkailtu. kipinän antaa. yks johdon liikin on rikki mikä menee ruiskuun mutta tuskin se siitä kiinni on??? vaikka venkslaa kuinka sitä johtoo ei vaikuta mitn...
voi oll ajoku ruiskuvika? mutta ei vaan millään selviä vika. startista oli hiilet palanu mutta ne on vaihdettu.....


Entäs ilmakompressori? Ja laita se johto kuntoo varmuuden vuoksi...