Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.5.2008 23:03

mitkä on gilera dna -04 vakiorullat. jos ne vaihtaa kevyempiin, nii lähteekö paremmin? mtn hyvin kiihtyy kevyimmillä?

15.6.2008 2:48

_werty_ kirjoitti:
Zire kirjoitti:Onko muute M8-kierteet peileissä, ois kiva vaan tietää tilaanko adapteria vai en.. :P
juu ei mene noilla kierteillä! tartteet m10 kierteet, eli tilaat adapterin myös...


MENEE SUORAAN M8 kierteelliset! Katkaisinhässäköistä muovitulpat veks ja sieltä paljastuu M8:sit, toisella puolella vääränkätiset, niinku pitääki. Itellä oli normi TNT:n F1 peilit kiinni ja hyivn näki taakse eikä värissykään pahasti. Suosittelen.

Viritys

8.7.2008 16:52

Vaikuttaako nopeuteen kuin paljon jos tukkii hukkaputken gilerasta? Ja kertokaa jos on jotahi muita helpohkoja virityskeinoja. Prikkojen poiston kyllä tiedän.

9.7.2008 18:28

markuspi kirjoitti:Vaikuttaako nopeuteen kuin paljon jos tukkii hukkaputken gilerasta? Ja kertokaa jos on jotahi muita helpohkoja virityskeinoja. Prikkojen poiston kyllä tiedän.

ainakin huippuja lisää ehkä 5kmh tai enemmän.. jos et vakioputkea halua tärvellä niin vähän yli 100 eurolla saa tehareita, jolla kiihtyvyys,huiput (ja äänet!/%&/) paranee hukkaputken tukkimista enemmän. tietty variaattorinsäätöromuja joudut ostaa jos teharin laitat

8.8.2008 0:53

Tietääkö kukaa mistä sais dna:han takajalkatappeja tai onko missään muussa mopossa samanlaiset? :D

maskia

13.8.2008 16:02

Nii semmosta kysyisin, että saako gileraa laitettuu erilaista maskia? JA onko jotain tiettyjä maskeja mitä ei saa laitettua?

22.8.2008 18:11

DNA PROJECT VALMIS!laitoin nyt valmiista projektista kuvia käykää kattomassa ja kommentoikaa!!! ;)

4.9.2008 1:10

Onhan tuo nyt jumaliste hienoin DNA mitä oon Suomen maassa nähny. Perääkin muokkailtu mielenkiintoisemman näköiseksi. Maskin badboy ilme on tosi hieno. Umpiosta kosteudet vaan pois niin näyttäis hyvältä.

Mutta kun olen kriittinen kuin (tähän joku vertaus), niin noiden kuvien perusteella huonot puolet: (Ennen lukemisen aloittamista suosittelen että asennoidutte tähän puolueettomana ja pelkästään arvostelun kohdetta arvioivana tekstinä. Ei mitään henkilökohtaista, vain oma raaka yksipuolinen mielipiteeni. Olkaa hyvät ja jatkakaa:

Väristä sen verran että valkoisen olisi voinut venyttää variaattorikoppaan asti. Nyt se näyttää jotenkin toispuoleiselta. Toisaalta pakoputki toisella puolella, varikoppa toisella puolella. Kiiltävät objektit. Idea on hyvä mutta itse olisin ehkä jopa päätynyt maalaamaan moottorin lohkot valkoiseksi. Tai sitten mustaksi, jotain kuitenkin ettei huomio kiinnity siihen tosiasiaan että moottorilohko on vain rumaa röpelöistä paskaa keräävää alumiinipintaa. Tosi(hullu)jamppa olisi kiillottanut senkin.

Kuvan perusteella kopan kiillotus ei ole ihan viimeisen päälle (itse joskus aloitin kiillottamisen, hermot loppui samantien ja päädyin kiiltävään mustaan joten tiedän kuinka vaativaa se on, propsit kuitenkin että jaksoit hinkata).

Tosin tämä valkoiset muovit -syndrooma on nähty niin monta kertaa ettei siinä ole enää mitään uutta. Tässä tapauksessa toteutus kuitenkin näyttää todella hyvältä. Tuon katteiden värin kanssa näyttää tosin tuossa valoisimmassa kuvassa ihan syötävän hyvältä. Itse olisin ehkä jatkanut valkoisen kanssa myös jarrusatuloihin. Ja paisuntasäiliöihin myös. Ellen väärin näe niin tässä ne ovat katteiden väriset.

Peili? Miltei järkyttävä. Tarvitsisi tosin pari lisäkuvaa eri asennoista jotta voisin lynkata sen totaalisesti.

Gripit? Ei herranjestat. Ei ole joulu vielä eikä tuolla varmaan jouluna ajellakaan, joten ne kuusen koristeet veks ja jotain hillitympää pro asennetta omaavaa tuubia tilalle.

Korotuspala? Dna:n suurin ongelma on ajoasento, ja yksi osasyy siihen on mielestäni liian pitkä pomppukeppi, joka tässä on tosin vaihdettu asiallisempaan joustinmalliin. Sikäli jos tämä tarvikekepakko ei ole alkuperäistä lyhyempi, en näe mitään järkeä huonontaa ajo-ominaisuuksia entisestään. Muutenkaan tuo ei tuo mitään lisäarvoa ulkonäölle. Hyi, pois moiset.

Äänenvaimennin.... mm... no. Mitähän tähän nyt sanois. Nyt tiedän. Valkoista tännekin! Aika radikaalia mutta ehkäpä toimisi, osaava ernesti kokeilee asian photoshopilla etc hetkessä. Sitten palautetta näyttäisikö hyvältä.

Käännä se nopeusmittarin johdon metallipidike toisinpäin ja laita se johto kulkemaan iskarin sisäpuolelta niin ei herätä huomiota, nyt se on kuin käärme lakanoiden päällä (ei, ei mitään kaksimielistä tässä).

Epäkohta etumuksessa. BCD. Edellämainitulla yrityksellä ei ole mitään merkkikohtaista osaa DNA:han. Enkä tässä laitteessa ensimmäistäkään BCD osaa näe. Varmistusta kaivataan.

Ilmanputsari? Näyttää vanhalta hikiseltä sukalta, joka oli joskus vuosia sitten valkoinen, ennen hikistä beachfutis -matsia.

Käynnistyspoljin ei herätä mitään tunteita. Valkoista pedaaliin jos kiillotus jatkaa varikopan pinnassa. Jos ei, (valkoinen koppa?) saattaisi asiaan soveltua... Musta eeehkä mustan änärin vastapainoksi Mutta mutta. Tämä on hiukan hankala. Kiillotus vielä viimeisen päälle koppaan ja valkoinen potkurauta niin ehkä hommasta selviäis. Tai sitten se valkoinen änäri, kiillotus koppaan ja valkoinen poljin.

...aloin painia äsken itseni kanssa. Ja nyt lopetin. Olen pahoillani.

Omistajalle terveisiä, enää pientä pintaremonttia sinne tänne nii avot! Tuossa kunnossakin erittäin hieno saavutus tusinaDenareitten loputtomassa suossa.

Kiitän ja kuittaan. Pysykää kuitenkin valppaina. Tämän kirjoittajan housuntaskusta pamahtaa vielä jossain vaiheessa ulos "hiukan" rankempi DNA. Kuten sanottua, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Rahoitus vielä kusee mutta visioita on, vähän niinkuin Leepulla (virityspajan jantteri) :D

4.9.2008 1:28

jup33 kirjoitti:...niin vähän yli 100 eurolla saa tehareita, jolla kiihtyvyys,huiput (ja äänet!/%&/) paranee hukkaputken tukkimista enemmän...


Äänistä sen verran että. Omassa luuskassani joskus ammoisina aikoina oli vakioputki niin äänekäs että alkoi hävettää, hermot oli kiehumispisteessä samalla sekunnilla kun starttinappulaa painoit. Kun vaihdoin tilalle LeoVincen S:än, hermoni lepäsivät ja äänet oli... Mehukkaat. Muistan sen varmaan aina kun kaveri päästeli syksyn pimeässä lämpimässä illassa satanen lasissa ohi kun seisoin tien varressa. Mehukkaat...

Pointtini tässä se, ettei tehoputki välttämättä LISÄÄ ääntä vaan voi jopa VÄHENTÄÄ sitä.Tai muuttaa sen olemusta siedettävämmäksi. Materiaalin vahvuus vaikuttaa paljon. Leossa oli paisuntakammion takapäästä suurin osa vuorattu ohuella kerroksella villaa, ritilä päällä.

Kirjoittava tosin mainitsee "paranee" mutta nuo kiroilumerkeiksi määrittelemäni merkit sanan "äänet!" jälkeen tuovat sen johtopäätöksen ettei kyse ole positiivisesta muutoksesta.

4.9.2008 21:26

eli tuo nyt jäi vähän omalta kohalta avoimeks, niin kompatakseni edellistä; kunnossa olevassa teharissa on sopivat äänet, jonniin verran kovemmat kuin vakioputkessa, juurikin mehukkaat kuten sanoit :D omalla kohdalla kävi vähän niin, että änkän kiinnityskohta fuskas (syystä tai toisesta :s ) niin ääntä oli sen verran ,että varttuneemmat ihmiset meinas ehtoon puolelle säikähtää kun ohi ajeli... vakioputken kun vaihtoi, niin ei tiennyt pyörän käynnissä olemisesta paikallaan juuri muusta kuin kierroslukumittarista (hiljainenhan se vakioputki oli)

5.9.2008 22:17

Alkuperänen putki ei kuitenkaan ollut millään tapaa ulkoisesti viallinen, luulen että sisuskalut alkoivat irtoilemaan + äänenvaimentimen villat ehkä kärähtäneet. LeoVince oli sekä pienempiääninen, että miehekkäämmän kuuloinen. Desibelejä en mitannut mutta kyllä niitäki täytyi olla paljon vähemmän Leossa.

2.10.2008 13:51

juuu... hullujanne vähä jaksanu analysoida:DD mut vähän selvennä hänelle...
on tässä noi koneen lohkotki kiillotettu...:) röpelöisyys hiottu pois ja pinta tasainen..ei vaan näissä kuvissa näe ja kuvahan aina vääristää livenä mielestäni hienompi..seliseli..:DD
nämä kuvat siis otettu viime keväänä ja just oli valmistunu puuttuu noissa kuvissa osia...esim vilkut BCD spoikka ja s6 boostbottle
nykyään on vakio putsari paikoillaan koska toi heebo imi vettä ja kone sai liikaa ilmaa...ostin myös stage 6sin double layer putsarin koska en ollu silloin varma kumpi olisi hienompi..:DD lyhyen ja suoran imukaulan takia oli pakko pitää tuota ku vakio ei sovi...

jos katot kuvaa tsuumattuna näet että juuri pesty siksi maalipinta täynnä vesipisaroita..koppa ja koneen kiillotus näyttää sumealta...ja huurut umpiossa johtuu myös viileästä illasta kun pesin lämpimällä vedellä...;)
ehkä jonku silmää ei näytä niin hyvältä mutta oon itse laittanu mopoon kaikkeni viime talvena +noin2000e enää ei kiinnostus riitä muutoksiin... kaikki osat saksasta ja hollannista scooter-attack,scootercenter,ja easystä eli kovin ei massatuning mopo...ei tule vastaan toista samanlaista ja kaikkien mielipiteet jotka livenä nähny ollu positiivisia niin tuttujen ku tuntemattomien.. kiva ku kaupan pihaa ajo nii tulee monesti tuntemattomat juttelee:DD
ja väritys omaan silmään paras...olen tietty kokeillu värityksen muuttamista mutta päädyin lopuksi nuihin. ja 400e maalit turha enää vaihtaa...mopo maalattiin niin monesti ettei missään ole appelsiinia koska tarkoitus oli viedä keväällä näyttelyyn mutta ei valmistunut aivan kokonaan siihen...todellakin huolella laitettu kaikki yksityiskohdat ja ajan kanssa!

varin koppaan ei todellakaan olisi valkoinen maali sopinut koska olisi liikaa valkoista nyt väritys melkein sopivasti fifty-fifty ja mitä järkeä maalata hienoa s6 cnc-koneistettua käynnistys poljinta!..... muutaman polkasun jälkeen kuluisi maali pois...
-peili on scooter centeristä erikoissempi malli eikä niinku joku f11 kauhea massatuning..olihan mulla mahdollisuus valita peileista 10 erilaisia...sopii täydellisesti muotoihin
-koropala... näyttää helvetisti peremmalta kuin ilman koropalaa. . perä juuri sopivasti korkealla ei huono ajoasento koska ei ole kuitenkaan se täyskoro vaan mediumkoro pala....
-vaimennin. kuka maalaa hiilikuitu vaimentimen valkoisella?
joo siinä vähän selvennystä minun ajatuksista mutten täysin kuitenkaa tyrmää jannen hyviä ideoita..;D laitan lisää kuvia moposta kun taas kerkeän..myös takavalosta..ei yhestäkään moottoripyörästä tai moposta löydy samanlaista..;) Onnea hullujannen projektille :) muiden mielipiteet haluan myös kuulla..eli kommentoikaa!!

2.10.2008 13:57

ja muuten itelläki kokemusta kahesta kromiteharista: stage 6 ja hebo... hebossa oli uudesta asti kamalat äänet mutta piikin otti jotenkin räväkkäämmin ja korkealta...ärsyttävä ku kylällä ajeli nii kaikki valitti..stage 6 huomattavasti parempi vaimennin äänet on niinku vakiossa mutta piikin ottaa sekin suht korkealta mutta paljon tasaisemmin...:)

31.10.2008 20:43

Mitä pitäis tehä gilera dna:han jos haluaisi että se kulkisi noin 55km/h??

9.11.2008 20:43

us.marine kirjoitti:Mitä pitäis tehä gilera dna:han jos haluaisi että se kulkisi noin 55km/h??


Voisit ottaa yhden prikan pois variaattorista niin kulkee 55-60
Ohjeet: viewtopic.php?t=27200

-------------
Oisko kellää myytävänä tollast sivujalkaa?
Ja toimiihan tämä on/off rajoitin dna:ssa?
http://tmi-janikaasalainen.com/product_ ... ts_id=3353