Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

22.7.2011 22:40

Mistähän näihin sais 70cc sportti pyttyjä halavalla? Scooter-attacista sais ainaki polinin ja malossin pyttyjä, kenelläkään kokemuksia?

Ja minkähänlainen putki ois paras sportti pytyn kans, polinin tai malossin oma? Vaa onko muita hyviä vaihtoehtoja?

E: Ja onko tämä kaasari vaa ruiskukonneelle ja passaako edes tuohon? http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... ts_id=2655

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

22.7.2011 22:51

Tuo Metrakitin pytty on kaasarikoneelle.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

22.7.2011 23:55

Oliskohan kuinka iso homma vaihtaa ruiskun tilalle kaasari? Onko alakerta samanlainen? Entä sähköt?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

23.7.2011 0:18

Olisko ideaa mikä vikana ku mittariin ei tuu kilsoja ja nopeus kokoajan 0.
Onko mittari vai mittarinpyörittäjä paskana? kuinka iso operaatio vaihtaa?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

24.7.2011 18:09

Mittarinpyörittäjä tod. näk. Eturengas irti ja uusi tilalle.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

30.7.2011 19:37

Onko kellään kokemuksia tuosta STR8:n 6,5cm koropalasta? Jos ostaisin sivujalan sen kanssa niin onko tuohon helppo tehdä sivujalalle reikä alakatteeseen? Shalloalta ainakin kuullut positiivista palautetta, mutta ajattelin kysyä jos muillakin on kokemuksia koropalasta tässä skootterissa. :)

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

31.7.2011 8:46

Kyllähän koropala tuo ulkonäköä aika paljon, ja ainakin itselläni paranti ajettavuuttakin. Sivujalalle ei ole kuin tehdä reikä, tilaat Buzzetin sivujalan niin siinä tulee sapluuna mukana minkä pohjalta saat tehtyä reiän oikeaan paikkaa siististi.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

3.8.2011 21:58

Laitetaanpa tännekkin vielä jos joku osaisi neuvoa. Eli mikäs voisi olla Aprilia SR50 R Factoryssä vikana kun kaasua annettaessa kuulostaa siltä kuin yrittäisi lähteä liian suurella vaihteella liikkenteeseen eli ei kiihdy oikein ja vauhti pysyy 30-40 km/h tietämillä. Eli ikään kuin olisi tehot hävinneet. Tätä tekee kun on alle 7000 kierrosta, kun yli 7000 lähtee normaalisti kiihtymään ja huippunopeus on normaali. Epäilin että varihihna luistaa mutta sen vaihto ei auttanut. Skode on vuosimallia 2006 ja kilometrejä takana noin 14500 km. Missä voisi olla vika? Olen myös vaihtanut jäykemmän vp-jousen mutta ei auttanut. Voisiko ilmamäärämittarissa tai CDI:ssä olla vikaa?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

3.8.2011 22:05

Avasitko rullakupin hihnan vaihdon yhteydessä? Rullakupin ja/tai rullien kuluminen voi joskus aiheuttaa mainittua ilmiötä. Millaisissa säädöissä vari on muuten, vakiorullat ja vakio vp-jousiko kiinni?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

4.8.2011 21:53

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Avasitko rullakupin hihnan vaihdon yhteydessä? Rullakupin ja/tai rullien kuluminen voi joskus aiheuttaa mainittua ilmiötä. Millaisissa säädöissä vari on muuten, vakiorullat ja vakio vp-jousiko kiinni?

Vakiorullat ja vp on juu. Tarkistin rullat ja päällisin puolin kaikki näytti olevan kunnossa, ei mitään vekkejä tai muita ollut havaittavissa. Vika ilmenee ainoastaan lämpimällä koneella, kylmällä koneella toimii normaalisti. Voisiko moottorissa tai sähköissä olla jotain mikä kyseisen vian aiheuttaisi?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

6.8.2011 12:50

Mikä vois ollla Apriliassa vikana, kun se lähtee käyntiin tosi nihkeesti. Ennen se lähti melkein heti, mutta nykyään joutuu yrittämään käynnistsytä pari-kolme kertaa ennen kuin käynnistyy? Vai onko tämä normaalia?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

6.8.2011 12:52

Katsoppas tulppa. ;)

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

6.8.2011 22:35

Mä vaihoin tulpan tossa alkukesästä, ehkä ekan kerran käynnisty hyvin ja seuraavalla kerralla taas huonosti :(

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

7.8.2011 11:06

Öljypumpusta asiaa. Eli ostin Aprilian joka oli purettu osiksi mutta entinen omistaja ei sitten osannut enempää tehdäkkään. Olen tuossa porauttanyt pytyn ja laittanut uuden männän paikoillee sekä kasaillut laitetta pikkuhiljaa. Öljyä lisätessä huomasin että entinen omistaja oli irroittanut öljypumpusta ruuvin jonka jälkeen öljy on päässyt valumaan pois järjestelmästä. Nyt tuo kyseinen ruuvi on hukassa. Kyse on tuosta tähtikantaisesta ruuvista joka on noiden tulo ja lähtöputkien välissä kierre on m4.

Kuva

Kun tarkemmin katsoo niin siellä kierreosassa siis pumpussa on ura ja kierteen lopussa on joku kolo. Vähän vaikuttaa että siihen ei mikään tavallinen m4 pultti kävisi tilalle? Pumpun räjäytyskuvista en löytänyt koko ruuvin tietoja. Osaisko joku neuvoa tai ottaa mahdollisesti omastaan ko. ruuvin veke ja vaikka kuvata sen.

Kiitos!

-juuso

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

9.8.2011 23:20

Saisiko tähän vehkeeseen tehtyä napilla toimivaa kierrosten rajoitinta?