Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.9.2010 22:16

10Nm on hyvä, eli silleen sopivasti kädellä väännettynä. :)

Ilmaaminen hoituu sylinterin kannen ilmausruuvista. Laita siitä läpinäkyvä letku menemään johonkin astiaa. Avaa ruuvi ja anna nesteen valua letkua pitkin kunnes ilmakuplia ei enään näy. Heiluttele välillä mopoa. Lopuksi tee vielä sama kun kone on käynnissä.

12.10.2010 13:03

mist löytyis kisamäntä stage6 sport pro 70cc pyttyy?

13.10.2010 20:11

Mitenkäs tuo Gilera Stalkerin/Piaggio Typhoonin keula puretaan? Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että se vasemman pumpun (kuskin näkökulmasta) Mutteri on sieltä auki, mutta liukuputket eivät vieläkään lähde pois, joten ovatka ne liukuputket/muut osat siellä niiden Mustan osan ja liukuputkien välisen holkin avulla kiinni?

13.10.2010 21:17

Onks kellään erinlaisia mittariston pohjia??

14.10.2010 17:54

Olis tarkotus ottaa Gilera runnerin takarengas pois. Sain 3 6kulmaa pois mutta 2 en ole saanut "Todella tiukassa" ja kohta ovat muutenki pyöreät niin mikä olis avuksi??

14.10.2010 20:24

-Peteh kirjoitti:Olis tarkotus ottaa Gilera runnerin takarengas pois. Sain 3 6kulmaa pois mutta 2 en ole saanut "Todella tiukassa" ja kohta ovat muutenki pyöreät niin mikä olis avuksi??

Laadukas 6 kulma sarja, ohut kangas rätti pultin ja avaimen väliin, crc:tä voi ruiskutella kannan ympärille. Myös napautus auttaa vasaralla kuuskulma-avaimen reunaan.

14.10.2010 21:53

Ois pikku ongelma.

Oon tässä sovittamassa 95vm typhoonin ilmajäähytteistä kaasari tekniikkaa nrg:n suorasuihku lohkoihin. Vari yms on siis ihan nrg:n alkuperäisiä eli niiden kanssa ei ole ongelmia. Kaasari ja pyttykin menivät suoraan kiini.

Nyt tuli ongelmaksi sähköt. Vakiona typhoonin staattorilta lähtee 7 johtoa. 3 menee cdi boksille ja loput ilmeisesti ovat sähköjä varten.

Typhoonin staattori on aivan erilainen, kuin nrg:n eikä täten sovi kiinni. Nrg:n staattorilta lähtee 5 johtoa.

Miten saisin nrg:n staattorin pelaamaan typhoonin sähköjen/cdi boksin kanssa, kun johdot eivät täsmää?

Nrg:ssä impulssikäämille menee 2 johtoa= ruskea ja punainen, Typhoonissa menee vain yksi joka on punainen.

Vielä jää siis kaksi johtoa ratkottavaksi, jotta saisin sytytyksen pelaamaan. Loput kolme johtoa menee nrg:n staattorissa itse staattorille. Elikkä kolme menee staattorille ja kaksi impulssikäämille...

Onko kellään kokemuksia tai neuvoja? Asialla olisi hieman kiire...

14.10.2010 22:13

Odotas hetki, kaivelen sähkökaaviota.

15.10.2010 11:36

En usko oikein enään, että saan tuota toimimaan piaggion sähköillä ja suorasuihkun staattorilla. Tuli eilen purettua nrg:n sähköistä pelkkä sytytys erilleen ja kolme johtoa meni suoraan jännitteensäätäjälle ja loput 2 pick upilta tulevaa johtoa meni tähän isoon ruiskunohajus boksiin.

Typhoonin cdi boksille menee staattorilta 3 johtoa.

Eli ei taida onnistua, kun typhoonissa sytytyksen johtoja 3, mutta nrg:ssä vain 2...

Wiuh

15.10.2010 15:07

Nyt lähti rengas irti. Sain pistettyä siihem 1mm isomman kuusiokulman ja lähtipä sit sillä. Kiitos vielä noista vinkeistä :). Ajattelin talvitelojen ajan tutkia vähän runneria tossa on vähän kuvaa ;)
http://img844.imageshack.us/i/dsc00339og.jpg/ Tarkotus olis maalata myös nuo vanteet.

15.10.2010 15:32

Shape kirjoitti:Odotas hetki, kaivelen sähkökaaviota.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

15.10.2010 15:39

Jamppa^ kirjoitti:Mitenkäs tuo Gilera Stalkerin/Piaggio Typhoonin keula puretaan? Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että se vasemman pumpun (kuskin näkökulmasta) Mutteri on sieltä auki, mutta liukuputket eivät vieläkään lähde pois, joten ovatka ne liukuputket/muut osat siellä niiden Mustan osan ja liukuputkien välisen holkin avulla kiinni?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

15.10.2010 15:55

Kiitos todella paljon Shape, Vihdoinkin saan tuon keulan leviäksi :D

Muuten, voiko tuon tiivisteen hajotta ihan vain jollain terävällä jotts asen saa pois, kunhan varoo ettei pumppuihin osu? kun tuo on melko piukassa ja siihen ei saa kunnon otetta mitenkään.

15.10.2010 22:53

Kiitokset shapelle! Vakiosähköillä en saanut kipinää, mutta nrg:n ecu boksilla sain. Nyt siis mietin, että pitäisikö vaan heittää vakio cdi tilalle typhooniin ecu, jotta saisin nuo lohkot kiinni? Onko tollainen ecu miten luotettava? Toimiikohan hyvin kaasaripelissä?

Sopiikohan kaasarimallisen Piaggio Nrg Dt staattori noihin Purejetin lohkoihin?

15.10.2010 23:09

Onhan monikin tehnyt tuohon Aprilia SR Factoryyn ruisku-->kaasarimodauksen kaasarin laittamalla, joten uskoisin sen toimivan ihan luotettavasti ja hyvin.

Kaasarimallin staattorin pitäisi sopia lohkoon, kuitenkin lohkot ovat molemmissa lähes identtiset lukuun ottamatta ainakin ilmakompressoria. Onhan sulla kaasarimallin staattori jo olemassa, jolla voit testata?

Jamppa^ kirjoitti:Kiitos todella paljon Shape, Vihdoinkin saan tuon keulan leviäksi :D

Muuten, voiko tuon tiivisteen hajotta ihan vain jollain terävällä jotts asen saa pois, kunhan varoo ettei pumppuihin osu? kun tuo on melko piukassa ja siihen ei saa kunnon otetta mitenkään.
Ei tarvitse hajottaa, se kyllä lähtee, kun vaikkapa moran terällä kampeat sitä. Sitten kun olet saanut jonkun verran rakoa tehtyä, niin talttapääruuvimeisselillä voit avittaa enemmän.