Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.8.2008 16:26

Furry kirjoitti:En oo varma, mutta voi olla oman järkeilyni mukaan
a) Letkut tukossa
b) Starttimoottorissa vikaa
c) CDI:ssä vikaa

En osaa sanoa.

Antaa kipinän, saa bensaa ja starttimoottori pyörii.

16.8.2008 21:51

oiskos kukaan kiinnostunut malossin 70cc sylinteri sarjasta ja malossin multivarista? 200e lähtis yhteishintaan molemmat, mutta vielä en ole konetta avannut mihin kuntoon malossit menneet...ilmeisesti meni männänrenkaat koska enää ei kulje kun 30km/h ja röpeltelee.

17.8.2008 17:50

Minkä kokoiset ja painoiset rullat vm. -01 Di-techissä on vakiona? Jossain täällä oo lukenut et oli 17 * 12 mutta easyparts.nl lukee et olis 15 * 12...

18.8.2008 14:24

17*12 ja 7.7 grammaa. Näin ainakin omassa -03

18.8.2008 18:28

onko kukaan hionut prikkaa niin että jtn 60 menisi gps:ään vakiona ? ja paljonko hioi tai minkä kokoisen uuden prikan on sorvauttanut?

ajattelin että meneeköhän liian ohkaseksi jos sanon kaverille että sorvaa koulussa mulle puolta ohuemman prikan.

18.8.2008 20:29

Kuinka tehokkaat polttimot 01 diteciinn voi laittaa ? Paikallaan oli 2x15w

18.8.2008 22:50

-Risse- kirjoitti:Kuinka tehokkaat polttimot 01 diteciinn voi laittaa ? Paikallaan oli 2x15w

eihän ditekissä muuten halogeenejä ole? ajattelin et ois kyl xenonit aika käheet :P

20.8.2008 21:07

Mitä säätöjä pitää tehä ku ottaa prikan pois? Ja onko helppo laittaa takas. Pakko kysyy ku oon ostamas prikatonta apriliaa ja pitäs saada se prikka sinne ettei veroi tuu, ni sit tietää mitä säätöi teen etten koko mopoo tuhoo :lol:

20.8.2008 21:33

MYYNNISSÄ ! :

Malossi 70cc--------170e
-ajettu omassa käytössä 1000km
-männällä ajettu 1000km, pytystä ei tietoa.
-ei ole leikannut, ainakaan ei luulisi koska kone pyörii ja lähtee käyntiin, vikaa löytyi kampiakselista omalta kohdalta.

Malossi Multivar--- 35e
-kuin uusi, mukaan valkoinen vastapainejousi

YHTEISHINTAAN: 200e + postikulut !!
Viimeksi muokannut asmo_91 päivämäärä 1.9.2008 17:28, muokattu yhteensä 1 kerran

20.8.2008 21:35

minä1 kirjoitti:Mitä säätöjä pitää tehä ku ottaa prikan pois? Ja onko helppo laittaa takas. Pakko kysyy ku oon ostamas prikatonta apriliaa ja pitäs saada se prikka sinne ettei veroi tuu, ni sit tietää mitä säätöi teen etten koko mopoo tuhoo :lol:

mitään säätöjä ei tarvita, prikka melko helppo ottaa pois ja laittaa takaisin.

takaisin laittaessa muista kiristää variaattorin mutteri noin 50newtonin kireyteen.

TARVITTAISIIN NEUVOJA!!!

24.8.2008 20:23

Siis asiahan on näin. Vaihdoin uuden sylinterin jamännän mun aprilia ditech vuosimallia 2001. no sit sisään ajoin sen ja sit ku olin sisäänajanu sen niin se alko pätkii iskeen putkeen ja välillä vapaalle. no sitte huomattiii et siellä tulppahan on ihan mustana noesta ja iha vääntyny se tulpan pää sit hioin sen metallille ja vääänsin se n takas siihe normiaali kulmaan ja asetin takas sillä se sit meni vähän aikaa sit se alko taas ostin uuden tulpan ja nyt se alko silläkin ja sekin on ihan musta... siis haluisin nyt saada neuvoja/vaihtoehtoja/ehdotuksia viosta jotka ovat mahdollisia vikoja mitkä aiheuttaa tälläisen reaktion?? kun putki iskee jopa liekkiä ja alkaa sarjatuli perässä jo noin 20 km/h vauhdissa ja siitä se ei nouse enempään muutaku jossain tityissä kohdissa välillä. iskee siis niin raakasti putkeen. itse ajattelin et käykö liian kylmänä tai kuumana? saako tarpeeksi öljyä vaiko saako liikaa? onko ilmakanavat ok? sytytys onko ok? yms. mutta en oikeen oo perillä näistä ditecheist ja sitä sylineriikin mietin et onkohan iha ok?? tossa linkki -->http://cgi.ebay.de/50-ccm-Kolben-Zylinder-Aprilia-SR50-DITECH-Funmaster-LC_W0QQitemZ120297320631QQcmdZViewItem?hash=item120297320631&_trkparms=72%3A823|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14#ebayphotohosting. . AUTTAKAA! S-postiinkin voi lähettäää vastausta osoite Nolaiffi@luukku.com :nolo:

1.9.2008 17:01

Nyt aamulla tuli yllätyskenä ettei mopo käynnistynytkään, vilkut ja valot toimi ihan ok. Mopo sanoi vain "Tsk" kun yritti käynnistää. Tulpan vaihdoin, ei auttanut. Akku on tällä hetkellä latauksessa jos auttaisi. Mitäs sitten jossei vielä tämänkään jälkeen lähde käyntiin?

1.9.2008 17:29

Makkezi kirjoitti:Nyt aamulla tuli yllätyskenä ettei mopo käynnistynytkään, vilkut ja valot toimi ihan ok. Mopo sanoi vain "Tsk" kun yritti käynnistää. Tulpan vaihdoin, ei auttanut. Akku on tällä hetkellä latauksessa jos auttaisi. Mitäs sitten jossei vielä tämänkään jälkeen lähde käyntiin?

autotkin tekee akun ollessa tyhjä juuri tuollail, luulisin että vika on akun varauksen vajauksessa.

2.9.2008 18:09

Akkua tuli ladattua, mutta ei näyttänyt auttavan. Vilkut ja valot toimi ihan ok vieläkin. Eli pitäskö ostaa uus akku?

2.9.2008 19:21

Makkezi kirjoitti:Akkua tuli ladattua, mutta ei näyttänyt auttavan. Vilkut ja valot toimi ihan ok vieläkin. Eli pitäskö ostaa uus akku?

mitäs näyttää akun jännitteet? vika voi tietyst löytyä ihan startista itsestäänki... mut kannattaa koittaa auttaaks uus akku. ei akun vaihtaminen kuitenkaa pahitteeks ole kun sähkökäynnisteisestä moposta on kuitenki kyse.