Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.3.2006 9:22

yleensä takana alhaalla on semmonen ruuvi jonka avaamalla vanhat saat pois. ylempää löytyy ruuvi jonka avaat ja lorotat uudet sisään. Yleensä sinne kuuluu laittaa sen verran kunnes alkaa siitä täyttöaukosta tippua sitä öljyä.
Jos se on ihan korkeella se täyttöaukko ni määrä kannattaa kattoa ohjekirjasta.

29.3.2006 11:05

Terve, SankariVoittaja-kuskit!

Laitoin galleriaani kuvan Winnerin öljytulpista.

Täyttötulppa on ylhäällä, joten missään tapauksessa ei pidä laittaa niin paljon öljyä kuin mahtuu ;)

Öljynvaihto käy seuraavasti:

- aja moottori lämpimäksi
- puhdista täyttö- ja tyhjennystulppien ympäristö
- avaa tulpat ja valuta vanha öljy pois
- sulje tyhjennystulppa (ei älyttömän kireälle, muista tiiviste)
- täytä uutta öljyä 110 cm3, määrä ei ole kuutiosentin tarkka
- sulje täyttötulppa

Sopiva öljynvaihtoväli on 1 vuosi.
Öljyksi käy moottoriöljy 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30 tai 10w-40, eli käytännössä mikä tahansa nelitahtimoottoriöljy.

Myös vaihteisto- ja vetopyörästö-öljyt 75W-90 ovat sopivia.

winner
Viimeksi muokannut winner päivämäärä 29.3.2006 11:31, muokattu yhteensä 1 kerran

29.3.2006 11:28

mistä löytyis winneriin se ohjekirja?

29.3.2006 11:31

keijjjo kirjoitti:mistä löytyis winneriin se ohjekirja?

Maahantuojalta.

29.3.2006 11:34

ja sen maahan tuoja on?

29.3.2006 11:39

Maahantuojana on ollut

Bikeservice Ky

Vilhonkatu 22, 24240 Salo

Avoinna: Ark. 9:00 - 17:00 La 9:00 - 14:00

Puhelin: (02) 7212 600
Faksi: (02) 7212 620

http://www.sp-bikeservice.fi/

Ääniä voi kuulla

http://www.volny.cz/heropuch/zvuk.html

Klikkaa kuvaketta skutr.mp3

winner

29.3.2006 20:46

[quote="BossMan"]se on 75cc SE EI ole semi sportti, sportti tahi evo. Se vaan on tavallinen 75cc. ja uskon täysin että se syö sen...

Ja nyt päästään winnerin dilemmaan.

Winner ongelma: Prikka irti.

pian, ennemmin tai myöhemmin huomaat miten skodesi alkaa luumuilla.
mutta ku se luumuilee, huiput nousee samalla. Parhaimmillaan 72kmh tasaisella, ja mittari kusettaa korkeintaan alaspäin.

Kuitenkin ku se nyt kulkee tämän, se ei jaksa nousta mäkiä paskaakaan. isoissa joutuu prkl potkimaan melkein vauhtia:)

Noh, mikäs siinä, vari auki, putsis, öljyä liukuholkille ja rullakuppiin. Hyvin vähän, puhutaan tipoista. Noh vari kiinni ja tielle. Kiihtyy ku vitun rusakko, nousee mäet ku tyhjää, kulkee 52kmh!!!!

Noh, nyt 200km myöhemmin putsaamisesta, kulkee 62kmh, kiihtyy hyvin, ja luumuilee jo vähän mäissä.

VITUTTAA! Nyt epäilys. winneris oli liian pieni pääsuutin ku ostin. 47.5. vakio minimi 52.5. Nyt on vähä i wonder, ehkä tämä ks. skodu on tarkoitettu toimimaan 75cc näillä säädöillä, tai 49cc, prikan kanssa.
johtus kohan mun ogema tosta kulkee vaan 35km/h
ja välillä vaan 20km/h

ja mäkeen 5-10km/h

ois kiva ees päästä 45 mut ei apua mua vituttaa
jelpiä äkkiä pyörällä kin menee ohi vähän noloo :(

Winer ei kulje kun 30

29.3.2006 21:47

ps mitä bensaa pistätte tankiin kai toi 98 menee
mulla on tuore öljy voitelu malli 98 tai 89 en muista
apu ois tarpeen kun mommot menee pyörällä kin kovempaa :(

Re: Winer ei kulje kun 30

29.3.2006 21:51

pappa6 kirjoitti:ps mitä bensaa pistätte tankiin kai toi 98 menee
98 sopii ja 98 on

Re: Winer ei kulje kun 30

29.3.2006 21:53

Boom Driver kirjoitti:
pappa6 kirjoitti:ps mitä bensaa pistätte tankiin kai toi 98 menee
98 sopii ja 98 on

onko sulla sama vuosimalli kunn mulla aatelin et tiäkkö miks menee vaan 30 kohta ajettu 8000

hero winner 98

30.3.2006 12:28

onko kellää tälästä ogelmaa että sähkö startti temppuilee välillä startaa kun ei käy mutta startaa heti kun on käynnissä mikä vikana :O

30.3.2006 14:12

^bomber-90^ kirjoitti:onko näihin winnereihin minkä muotosia viriosia tai tuninkia...itse ostan tossa loppu viikosta winnerin paikoillaan vielä boss tarrat ja kaikki mutta muutosta tulee niin että varmaa tuntuu.
suunnittelin itse jotain tällästä:
-pytty
-tehari
-kaasari
-isompi tankki jonnekkin piiloon

tuli muuten mieleen että kalliiks tulee sulle toi virityshommeli. meinaan noi viri osat tulee maksamaan muistaakseni noin 300¤ ehkä vähän päällekkin.

30.3.2006 19:58

pappa6 kirjoitti:
BossMan kirjoitti:se on 75cc SE EI ole semi sportti, sportti tahi evo. Se vaan on tavallinen 75cc. ja uskon täysin että se syö sen...

Ja nyt päästään winnerin dilemmaan.

Winner ongelma: Prikka irti.

pian, ennemmin tai myöhemmin huomaat miten skodesi alkaa luumuilla.
mutta ku se luumuilee, huiput nousee samalla. Parhaimmillaan 72kmh tasaisella, ja mittari kusettaa korkeintaan alaspäin.

Kuitenkin ku se nyt kulkee tämän, se ei jaksa nousta mäkiä paskaakaan. isoissa joutuu prkl potkimaan melkein vauhtia:)

Noh, mikäs siinä, vari auki, putsis, öljyä liukuholkille ja rullakuppiin. Hyvin vähän, puhutaan tipoista. Noh vari kiinni ja tielle. Kiihtyy ku vitun rusakko, nousee mäet ku tyhjää, kulkee 52kmh!!!!

Noh, nyt 200km myöhemmin putsaamisesta, kulkee 62kmh, kiihtyy hyvin, ja luumuilee jo vähän mäissä.

VITUTTAA! Nyt epäilys. winneris oli liian pieni pääsuutin ku ostin. 47.5. vakio minimi 52.5. Nyt on vähä i wonder, ehkä tämä ks. skodu on tarkoitettu toimimaan 75cc näillä säädöillä, tai 49cc, prikan kanssa.
johtus kohan mun ogema tosta kulkee vaan 35km/h
ja välillä vaan 20km/h

ja mäkeen 5-10km/h

ois kiva ees päästä 45 mut ei apua mua vituttaa
jelpiä äkkiä pyörällä kin menee ohi vähän noloo :(

Siis kumpi suutin sulla nykyään on? Pistäs ryyppy päälle ja kokeile moottorin toimintaa, jos rupee kulkemaan paremmin niin pääsuutin on liian pieni joten vaihda se isompaan.

31.3.2006 9:52

Terve, Pappa6 ja muutkin!

Pari asiaa:

- 95 oktaaninen riittää hyvin Herolle, kuten lähes kaikille muillekin mopoille

- starttiongelmaasi en aivan ymmärtänyt, mutta olisiko yksinkertaisesti kyse huonosta akusta?

- 8.000 km ajettu Hero on tuskin väljä, ainakin jos öljyä on ollut ja ilmansuodatinta ei ole pidetty tallin hyllyssä

- "luumuilu" viittaa tapauksessasi variaattoriin

Vähän variaattorista; saattaa tulla itsestäänselvyyksiäkin, mistä ei pidä pahastua

"Takavariaattorissa" on jäykähkö "palautusjousi", joka painaa lautasia yhteen ja pakottaa hihnan takavarissa ulkokehälle ja samalla etuvarissa sisäkehälle, eli "vaihde on pieni".

Kun moottori ottaa kierroksia, etuvarin rullat pakottavat keskipakovoiman vuoksi etuvarin lautasia yhteen, takavarin jousi antaa perään ja "vaihde muuttuu isommaksi". (ja tietysti: mitä painavammat rullat, sen pienemmillä kierroksilla "vaihtuu isommalle")

Jos nyt jompikumpi, etu- tai takavari, jumittaa, homma ei toimi oikein.

Jumiin menee helpommin etuvari (hihnapöly yms.), suosittelen liukuholkin kevyttä kiillottamista vaikka krominpuhdistusaineella samoin kuin liikkuvan lautasen sisäholkin huolellista puhdistusta. Sitten hieman öljyä, aivan kuten Pappa6 kirjoitti.

Takavarin jousi ja liikkuvuus on myös syytä tarkistaa, sen voi tehdä käsin puristamalla ulompaa lautasta kohti kytkinrumpua ja tarkkailemalla, liikkuuko lautanen tasaisesti ja takertamatta.

Jos ei, takavari osiksi. Olen kirjoittanut asiasta aiemmin tässä topikissa.

Takavarissa on lisäksi "kuorman tunnistus". Takavari vaihtaa kovassa vedossa (ylämäki, kiihdytys) pienemmälle ja vastaavasti alamäessä, moottorijarrutuksessa jne. isommalle.

Tämä ominaisuus on tehty siten, että takavarin ulomman lautasen keskiholkissa on viistot urat ("kierteet"), joissa on ohjaintapit. Kun hihna on "tiukalla", kiertyy ulompi lautanen hihnan mukana ja "kierre" pakottaa sen kohti sisempää lautasta, joilloin "vaihde menee pienemmälle".

Jos tämä "kierresysteemi" jumittaa, seuraa taas vaikeuksia.

menestystä ja lopullista winnerismiä toivottaen

winner

P.S. Muistittehan muuten, että Mustanaamiokin ratsastaa Herolla. "Mustis" onkin idolimme!

P.P.S. Jos hihna on kovin kulunut, ei variaattori toimi järkevästi. Mittaa hihnan suurin leveys, jos alle 15 mm > vaihtoon.

31.3.2006 10:44

no niin elikkä on yhes Boss Hero winnerissä ongelma.

elikkä kylmänä jopa 2 päällä kiihtyy kuin ohjus (meinaa penkiltä pudota :P )

mutta kun kone lämpiää niin ei sitten millään enää kiihdy, eikä jaksa vääntää.

missä vika?