Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

7.10.2013 21:57

Onko normaalia kun ottaa roksin variaatttorin "tuuletuslautasesta" kiinni ja yrittää pyörittää oikealle (eli väärään suuntaan, niin kone ei pyöri. pyörii kyllä normaalisti oikeaan suuntaan.

Myöskään käynnistyspoljin ei palaudu

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

8.10.2013 22:15

Onko kuinka vaikeeta laittaa kiksin palautinjousi paikalleen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.10.2013 19:15

Mikä vois roksissa olla ku kylmänä ottaa kerran hyvän piikin mutta sitten lämpimänä ei ota ollenkaan variaattorissa vika ei voi olla ku se on katottu läpi, kaasarin sääjöt on kohillaan. Tekniikkana : stage6 proreplica, dellorto 17,5 phva kaasari 70 suutin, variaattorissa +50 vp jousi ja +50 kytkinjouset ja 3,5gr rullat. Piikin ottaa lämpimänä jos joku pukkaa hieman vauhtia lisää.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.10.2013 20:18

Vp kuollut.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.10.2013 21:08

Minkä kokoinen on vm 2004 tk suutin vakiona?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.10.2013 22:29

kultsi0 kirjoitti:Onko normaalia kun ottaa roksin variaatttorin "tuuletuslautasesta" kiinni ja yrittää pyörittää oikealle (eli väärään suuntaan, niin kone ei pyöri. pyörii kyllä normaalisti oikeaan suuntaan.

Myöskään käynnistyspoljin ei palaudu



Joku varmaan tietää tuosta koneen pyörimisestä??

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

15.10.2013 16:32

No ostettii veljen kanssa avk:lta aeroxi, ajettu vaan 850 km.
mitäs noissa sisäänajohuolloissa yleensä on?
Ja jos on tarjota alempaa etukatetta niin voisin ostaa

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

15.10.2013 17:48

Pööki kirjoitti:Startti se siellä haraa vastaan jos myötäpäivään kääntelet



no tarviiko asialle tehdä jotain vai voiko ajaa? ei nimittäin pyöri yhtään myötäpäivään

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

15.10.2013 20:38

Tänään on tota nitroo käännelty ja säädelty ja väännelty. Ei se vaan toimi millään. Neulan sokkaa muutettu laihasta rikkaaseen, suuttimia kokeiltu joka kokoa. Se vaan jossain vaiheessa kierrokset tökkää eikä kierrä enempää. Sekä savuttaa kun kaasu pohjassa ajelee. Täytyy käynnistää kaasu pohjassa ja kun saa käymään ekat 20m menee ihan hyvin nousee kierrokset mutta sitten hyytyy heti ja rupee puskeen savua putkesta niin pirkuleesti. Mitä tosta vois nyt vielä kattoo. Tosiaa ryyppyy ei oo käytössä ollenkaan. Tuntuu et kävis rikkaalla aina.

E: Ja tuossa on kaulan päässä vaahtomuovia putsarina ja sieltä tulee bensaa? Ei liene ihan normaalia?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

16.10.2013 18:24

neulaventtiili näytti aika hyvältä mikäli se on kiini siinä kelluvassa esineessä :D
Mites tuo bensapinta tarkistetaan ja säädetään.. Kyllä tuo tuntuisi tulvivan koko ajan.

Eihän tuossa 12mm dellun phbn:ssä vissiin pysty ees säätään bensanpintaa vai? :eek:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

17.10.2013 22:26

neulaventtiili näytti aika hyvältä mikäli se on kiini siinä kelluvassa esineessä
Kelluva esine on uimuri tai koho. Se neulaventtiilin ulkonäöstä ei pysty päättelemään oikeen mitään.
En tiiä kannattaako mopossa alkaa sen kummemmin pähkäämään tai tuskailemaan ton kanssa että vuotaako vai ei, kun uusi korjaussarja maksaa jotain 10-20 euron luokkaa.

Tietty voit laittaa sen venttiilin kiinni asentoon ja puhaltaa bensaletkusta sinne kaasariin ja jos sieltä ilma menee läpi, se kusee. Näin ainakin auton kaasareissa tota testataan.

Kaikissa kaasareissa missä on koho, pystyy säätämään bensapintaa. Yleensä se tehdään vaan sitä kohoa johonkin suuntaan taivuttamalla, joissain kaasareissa sitä kohtaa mihin se neulavena tulee/ottaa kiinni, joissain taisi olla sellanen peltilevy mitä väänneltiin. Ei kannata mennä säätelemään jollei ole ihan varma mitä tekee. Tolla väärällä säädöllä saa tuhannesti ongelmia, joko kaasari käy aina liian laihalla tai rikkaalla. Itse jos olisin rahoissani, ehkä hankkisin ensiksi sen korjaussarjan jotta voidaan olla varmoja siitä ,että se kaasuttaja on kunnossa. Jos taas on tiukkaa, kannattanee ehkä tarkistella kaikki mitä ilmaseksi on tarkistettavissa, eli bensapinta yms. ja tuskailla niitten mahdollisesti huonojen osien kanssa.

Eikä se bensapinta mene yllättäen huonoksi, sitä on jonkun täytynyt säätää, että se menee vikasäätöihin. Ei ainakaan itelle ol koskaan tullut vastaan niin kulunutta mopon kaasaria vielä.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

17.10.2013 22:30

vuoden 98 että kaasarikin varmaan sen ikänen.. Eli nyt rupeisin katteleen jotain neulaventtiiliä ja uimuria ensiksi.
Vika ilmeni suuttimen tiputtua :eek:
Katson huomenna tuon neulaventtiilin ja sitten koitetaan taas keksiä jotain :lol:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.10.2013 23:14

Kertokaa mikä roxia vaivaa kun tehtiin täyd.koneremppa ja laitettiin airsal 50 Sport pytty paikalleen ja ei toimi kyl alkuunkaan. Ei ole alavääntöä ja booaa! Kaasarina 17.5mm joka toimi vakiossa loistavasti 90 suutin. Stage6 Pro vari ja rullat 5g.kytkimes malossi vp pun.jousi ja jäykemmät kytkinjouset. Kuriton tehari myös. Kaikki muut osat olleet paikallaan ennen koneremonttia paitsi toi pyttysarja ja toimi todella hyvin. Suuttimia on kokeiltu 80-100 väliltä ja ei vaikutusta.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

23.10.2013 13:22

Kevyempää rullaa kokeiluun.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

23.10.2013 19:53

100-> suutin ja sit imukaulasta kato imuvuodot.