Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.7.2011 15:51
Mitens tuohon Agilityyn vaihetaan öljyt, tarviiks koneen pohjalta avata joku öljyproppu josta valuttaa öljyt ja uutta vaa tilalle? Pitääkö olla erityistä öljyä (esim. kytkinlisäaineellista?) Ja mikä ois polkasukammessa ku yrittää polkea nii se rysähtää "metallimetallia vasten" eteenpäi ja kuuluu aina kauhee rasahdus
comanche888 kirjoitti:Sudee kirjoitti:Ostakaa kuriton holkki tai viilatkaa vanhaa.
Pelkkä kuriton holkki ei vaikuttanut yhtään nopeuteen koska kierrostenrajotin ottaa vastaan.
Ite poistin cdi rajottimen sahaamalla boksia boksin alareunasta, suunnilleen keskeltä puoli senttiä - sentin syvysen loven / uran. päälle pistin vielä kuumaliimaa uran päälle niin ei ainakaan kosteus pääse sisälle. Nyt menee ilman sitä rajotinta noin 55 kunnes rupee sitten hätärajotin hakkaamaa vastaa
.. Hyvin on kestäny, en tiiä miten hätärajotin poistetaan ja sitä ei kannatakkaa ellei haluu et menee sähköt (Huom! Ilman CDI yksikön rajotinta kiertää jo päälle 9 000, mieti paljon kiertää ilman hätärajotinta..)
E: Eli tuon sahauksen ideana on että kun sahaa keskeltä, menee musta johto poikki jolloin rajotin menee pois päältä.
13.7.2011 16:31
kymco4life kirjoitti:Mitens tuohon Agilityyn vaihetaan öljyt, tarviiks koneen pohjalta avata joku öljyproppu josta valuttaa öljyt ja uutta vaa tilalle? Pitääkö olla erityistä öljyä (esim. kytkinlisäaineellista?) Ja mikä ois polkasukammessa ku yrittää polkea nii se rysähtää "metallimetallia vasten" eteenpäi ja kuuluu aina kauhee rasahdus
avaat koneen pohjalta ruuvin ja valutat pois vanhat öljyt ja sitten lisäät uudet sisään öljyllä ei niin ole väliä, kunhan katsot että se on 4t. Itelläni kuului sama ääni kun polkas mutta avasin varin, otin polkimen irti ja öljysin vähäsen niin ääni loppu siihen..
Sitten osaisko joku sanoo, että muuttuuko nopeus jos vaihtaa rajottamattomaan cdi boxiin? Vanha pöllittiin ja uus pitäs hommata mutta on vähä liian kallis mun budjetille joten ajattelin ostaa rajottamattoman.
13.7.2011 19:48
Kuten ylempänä olevassa viestissä todetaan, CDI-boksin rajoittimen poistolla nopeus kasvaa. Loogisesti päätellen voidaan todeta että sama tapahtuu myös rajoittamattoman boksin vaihdon yhteydessä.
Öljynvaihtoon vielä muutama kommentti. Ennen vaihtoa kannattaa ajaa pieni lenkki, jotta öljy lämpenee ja kaikki epäpuhtaudet sekoittuvat siihen. Täyttötulpan avaaminen öljyjä tyhjennettäessä on suositeltavaa, jotta sisälle ei muodostu alipainetta ja vanha öljy poistuu tehokkaammin. Skoottereissa on keskipakokytkin ja alennusvaihteistolle on omat öljynsä, joten tavallinen moottoriöljy riittää. Synteettiset öljyt ovat suositeltavia, oikea viskositeetti selviää esimerkiksi käyttöohjekirjasta.
14.7.2011 16:15
onko muita keinoja tarkistaa onko cdi vaihto- vai tasavirta kuin magneetilla. Toki voi kertoa kumpi se on
16.7.2011 13:17
ja oisko kellään mieles jotai vikaa ku skootteriin tullu täs 3 päivän aikan pikkuhiljaa vikoja. ekaks se ei käynnistyny kunnolla muuten toimi, sitte se rupes pätkii tyhjäkäynnil, nykysin se pätkii ajossakin. kaasutin puhdistettu ei ollu hirveest roskaa. ilmanputsari ei voi olla tukossa kokeilin ilman sitä suodatinta ja sama vika.
16.7.2011 18:31
Vaihda uusi tulppa ja kiristä tulpanhattu.
19.7.2011 15:44
Sudee kirjoitti:Vaihda uusi tulppa ja kiristä tulpanhattu.
uus tulppa ja tulpanhattu kunnolla. oisko cdi meny katottiin antaako kipinää nii tulppa antaa uudella sekä vanhalla kipinän aika kun painaa starttia ja irrottaa startista. eli kun painaa starttia pohjassa ei tule kipinää, mutta kun naksauttaa starttia nopeasti tulee kipinä.
22.7.2011 21:22
milläs ihmiset on saanu agin jarrulevyn pois? pitää melkeen poraa kannat paskaksi koska kun kuuskulma avaimella vääntää niin pulteista hajoo vaan reunat
edit onko näissä putken alussa jotain kuria? ja kumpaan suuntaan takarenkaan pultti lähtee auki?
23.7.2011 22:36
Mikähän kaverin Kymcossa mahtais olla vikana? Eli lähtee välillä käyntiin kun polkee tai starttaa kaasu pohjassa, mutta sammuu hetken päästä ja koneesta kuuluu jotain sirinää tai jotain vastaavaa... Sitten kun on polkenu jonku aikaa niin lähtee taas käyntiin ja sammuu muutamassa sekunnissa. Ilmanputsari putsattu, bensansuodatin tarkistettu, kaasaria puhisteltu ja tulppa vaihettu.
25.7.2011 21:21
ompas noi narakun cdi:t paskoja.. itse tilasin agilityyn cdi boksin ja lähtee käyntiin mut ei anna kierroksia.. vanhalla boxilla millä ei käynnisty kunnolla toimii käynnissä ollessa kunnolla ottaa kaasua jne!!
E: ja jos irrottaa kaasun paska sammuu tuolla narakun paskimmalla cdi:llä jossa ei ole rajoitinta
P
E2:
Mikähän kaverin Kymcossa mahtais olla vikana? Eli lähtee välillä käyntiin kun polkee tai starttaa kaasu pohjassa, mutta sammuu hetken päästä ja koneesta kuuluu jotain sirinää tai jotain vastaavaa... Sitten kun on polkenu jonku aikaa niin lähtee taas käyntiin ja sammuu muutamassa sekunnissa. Ilmanputsari putsattu, bensansuodatin tarkistettu, kaasaria puhisteltu ja tulppa vaihettu.
vaihrappas CDI boksi. se on kans yks. itelläkin cdi paskana ja tilasin juuri narakun cdi:n mutta se ei toiminut edes niin hyvin kuin vanha cdi.. mut suosittelen tilaamaan cdi boksin uuden nii taitaapi ongelma lievittyä.
26.7.2011 19:15
Minkä kokonen on agilityn kaasuttimen puhdistimen aukon koko? tarvis tilaa vaahtomuovi suodatin
KIIRE!!
edit onko se kaasuttimen koko 17mm??
28.7.2011 3:48
Pitäisi asennella kymcoon crossistonga niin minkälainen adapteri siihen pitäisi hankkia?
28.7.2011 8:57
Bw's:n adapteri, sitä sitten viilaat, että menee.
28.7.2011 9:24
Voiko ton cdin rajottimen ohittaakkin jotenkin? Ja sitten pystyykö sitä varin holkkia itte modaan jotenkin? Mitä eroo siis "kurittomassa" ja vakio holkissa on?
28.7.2011 9:40
Voi ohittaa.
Voit itse viilata siitä holkista sen nypyn tasaiseksi jolloin se on "kuriton". Eli kurillisen ja kurittoman ero on se, että kurillisessa on se koroke siinä holkissa ja kurittomassa se on täysin tasainen.