Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.9.2007 18:33

BlueStorm kirjoitti:Se on aika hauskaa katottavaa, ajaa joku 30km kun kone on jo ylikuuma. Katsoo siihen putkeen hieman alkanu repeytyä, viel 1km katsoo viel niin jaktaa vaa repeitymistä kunnes tulee töyssy ja se katkeaa. Letkun sisäpinnalla on todellakin halkeilua, ett paska letku on, lidlistä varmaan.

Ja kivahan se on kun alakade ihan mustana ku pääsee pakokaasua sisälle.
Mulla ainakin on speedfightissa se letku kestänyt aivan moitteitta. Nouseeko sulla lämmöt punarajalle mittarissa? Jos ne lämmöt nousee niin paljon, niin kannattaa jo kiireesti kehitellä jotain, ettei käy vielä huonosti. Vika voi olla esim. termostaatissa.

6.9.2007 21:28

mullaki suli se letku ja oli ihan kivat äänet sen jälkeen ! katekki suli samalla mutta takuuseeen meni ja tuli jämerämpi letku tilalle (Y)

Ohjeet

7.9.2007 13:24

Eli tuossa ohjeet sen laakerin pois ottamiseen.

http://www.jet-force.de.gg/
Vasemmasta laidasta Werkstatt ja sieltä abgasruckfuhrungspumpe deaktivirien.

Tekstistähän sieltä ei mitään ymmärrä, mutta kuvista näkee hyvin :).

7.9.2007 13:27

nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi

7.9.2007 15:03

Se kattikaan ei tolla lisäilmalla mitään tee, se katalysoi typen oksideja, jotka ovat suomeksi palamattomia/heikosti palateita polttoainejämiä.

Lisäilmaa syötetään siksi, että se laimentaa pakokaasuseosta (luonnollisesti) jollo putken päästä tuleva kaasu on vähemmän myrkkypitosta. Eli ts. mopo saastuttakin ihan yhtälailla sen kanssa/ilman sitä, mutta menee tyyppikatsastuksen päästötesteistä läpi kun ilmapumppu puskee puhasta ilmaa putkeen.

Suosittelisin vaan tulkkin sen putken ja poistaan ilmapumpun, helpommalla selviää.

7.9.2007 16:28

Miten tällästä ruiskua JetForcea pystyy virittämään?

7.9.2007 16:29

FactoryRider kirjoitti:nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi


Koko on 16x13mm. Jos se serkkus jetti on suorasuihku niin jätä toki se tecnigas kauppaan ;)

7.9.2007 16:34

-Miikka- kirjoitti:Miten tällästä ruiskua JetForcea pystyy virittämään?


Lisää huippuja saat poistamalla variaattorista rullakupinrajoitinlevyn, ohjeet siihen tästä

Jos lisää kiihtyvyyttä haluat niin hanki 70cc(+hilppeet). Maksaa omaisuuden ja tehot on silti vielä aika laimeat(numeroiden mukaan). Teharista (ainakaan Next-r:stä) ei ole hyötyä, muista en tiedä. Jos kunnolla tehoa haluat niin kaasutin on avainsana onneen ;)

8.9.2007 0:00

|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi


Koko on 16x13mm. Jos se serkkus jetti on suorasuihku niin jätä toki se tecnigas kauppaan ;)

taitaa olla se teknikassi teiltä ostettu :d

8.9.2007 9:28

pezku^ kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Se on aika hauskaa katottavaa, ajaa joku 30km kun kone on jo ylikuuma. Katsoo siihen putkeen hieman alkanu repeytyä, viel 1km katsoo viel niin jaktaa vaa repeitymistä kunnes tulee töyssy ja se katkeaa. Letkun sisäpinnalla on todellakin halkeilua, ett paska letku on, lidlistä varmaan.

Ja kivahan se on kun alakade ihan mustana ku pääsee pakokaasua sisälle.
Mulla ainakin on speedfightissa se letku kestänyt aivan moitteitta. Nouseeko sulla lämmöt punarajalle mittarissa? Jos ne lämmöt nousee niin paljon, niin kannattaa jo kiireesti kehitellä jotain, ettei käy vielä huonosti. Vika voi olla esim. termostaatissa.


Taitaa olla näissä uusimmeissa malleissa, se säätöhän tuli joskus 2007 puolella?

8.9.2007 9:54

pezku^ kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Se on aika hauskaa katottavaa, ajaa joku 30km kun kone on jo ylikuuma. Katsoo siihen putkeen hieman alkanu repeytyä, viel 1km katsoo viel niin jaktaa vaa repeitymistä kunnes tulee töyssy ja se katkeaa. Letkun sisäpinnalla on todellakin halkeilua, ett paska letku on, lidlistä varmaan.

Ja kivahan se on kun alakade ihan mustana ku pääsee pakokaasua sisälle.
Mulla ainakin on speedfightissa se letku kestänyt aivan moitteitta. Nouseeko sulla lämmöt punarajalle mittarissa? Jos ne lämmöt nousee niin paljon, niin kannattaa jo kiireesti kehitellä jotain, ettei käy vielä huonosti. Vika voi olla esim. termostaatissa.


Termostaatissa, tai mittarissa. Noi pösön lämpötilamittareiden kalibroinnit on usein päin mäntyä ja kannattaa mitata ihan ulkoisella mittarilla miten paljon se kone ottaa lämpöä ihan oikeasti.

8.9.2007 11:01

FactoryRider kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi


Koko on 16x13mm. Jos se serkkus jetti on suorasuihku niin jätä toki se tecnigas kauppaan ;)

taitaa olla se teknikassi teiltä ostettu :d


:D Onnea vaan sen kanssa. Tosin en tiiä saisko sitä toimimaan jäykemmän vp:n kanssa (jetissäkin) sitä putkee :S Kun ei se esim. 7g rullilla liikkunu sen paremmin ku vakioputkella ja sitten sitä kevyemmillä huusi turhaan. Voihan se olla että on kytkin sen verran kulunut (tai hihna) että niistä tuli se tehohäviö...

8.9.2007 23:40

|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi


Koko on 16x13mm. Jos se serkkus jetti on suorasuihku niin jätä toki se tecnigas kauppaan ;)

taitaa olla se teknikassi teiltä ostettu :d


:D Onnea vaan sen kanssa. Tosin en tiiä saisko sitä toimimaan jäykemmän vp:n kanssa (jetissäkin) sitä putkee :S Kun ei se esim. 7g rullilla liikkunu sen paremmin ku vakioputkella ja sitten sitä kevyemmillä huusi turhaan. Voihan se olla että on kytkin sen verran kulunut (tai hihna) että niistä tuli se tehohäviö...
joo nyt on meiä vuoro yrittää päässä siit eroo :d tiedossa on jo yks ostaja :d kokeiltii ni suoralla teharinkaa meni 60 ja vakio putkella 75 :p (kyseessä siis muuten vakiorullilla kokeilu)

8.9.2007 23:57

FactoryRider kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
FactoryRider kirjoitti:nyt kiireellistä tietoa kaivataan serkunkanssa et minkäkokoset siis on noi jetin vakio rullat ja minkähä painost kannattas tilata teknigasssin kanssa yhteen sopiviksi


Koko on 16x13mm. Jos se serkkus jetti on suorasuihku niin jätä toki se tecnigas kauppaan ;)

taitaa olla se teknikassi teiltä ostettu :d


:D Onnea vaan sen kanssa. Tosin en tiiä saisko sitä toimimaan jäykemmän vp:n kanssa (jetissäkin) sitä putkee :S Kun ei se esim. 7g rullilla liikkunu sen paremmin ku vakioputkella ja sitten sitä kevyemmillä huusi turhaan. Voihan se olla että on kytkin sen verran kulunut (tai hihna) että niistä tuli se tehohäviö...
joo nyt on meiä vuoro yrittää päässä siit eroo :d tiedossa on jo yks ostaja :d kokeiltii ni suoralla teharinkaa meni 60 ja vakio putkella 75 :p (kyseessä siis muuten vakiorullilla kokeilu)


Ei se sit vissiin toimii suorasuihkussa kovin hyvin, itellä toimii kyllä ihan jees. Tuli vaan yllätyksenä kuin kevyet rullat siihen piti laittaa, siis ludixissa. Vakiothan on (kai) 9 grammaa ni vakio vastapainejousen kanssa 5,75 grammaset on sopivat :S

sivujalka

9.9.2007 18:51

mihin kohti toi sivujalka tulee kiinni? ku tuli semmonenki hommattuu !