15.5.2006 9:50
15.5.2006 9:50
Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?
15.5.2006 9:52
Jollain hiomapaperilla eka hinkkaa ja sitte maalaamaan?sasu` kirjoitti:Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?
Hionta kuuluu aina maalaamiseen.
15.5.2006 10:15
Pösötin kirjoitti:Jollain hiomapaperilla eka hinkkaa ja sitte maalaamaan?sasu` kirjoitti:Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?
Hionta kuuluu aina maalaamiseen.
15.5.2006 17:37
mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.paperbox kirjoitti:kaverin putsari putsattiin siten, että kastettiin nelariöljyyn, puristettiin, kastettiin uudestaan, puristettiin, kastettiin, puristettiin kevyesti ja laitettiin takas.
periaatteessa se ja sama millä peset, mutta öljytä pitää pesun jälkeen. Ehkä ennemmin suosittelen vettä kuin bensaa pesuun.
15.5.2006 17:59
15.5.2006 18:32
ensinnäkin se öljy kyllä likaantu ihan kunnolla, että kyllä se varmaan ihan hyvin puhdistu. Tossa oot kyl oikeessa, että öljyä ei saa jäädä paljoa, eikä me sitä hirveästi siihen jätettykkään. Ja vesiasiassakin oot oikeessa, ei vaan tullu mieleen ajatella sitä tarkemmin.springer kirjoitti:mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.
Putsarin kuuluu kastaa öljyyn vasta pesun jälkeen mutta öljyä ei paljoakaan saisi putsariin jäädä joten se puristetaan öljyämisen jälkeen, ja käytännössä on aivan sama millä oljyllä sen öljyy.pesuun "kuuluisi" käyttää palamatonta liuotinta mutta bensalla ne nyt koti oloissa kannattaa putsata, kunhan ei myt sillä lotraamaan ala, niin ja vettä ei kannata vaahtomuovi suodattimeen laittaa, koska sitä on hankala saada pois ja ennen veden kuivumista sitä ei saisi öljytä ja lisäksi vesi ei liuota mitään.
15.5.2006 18:46
15.5.2006 19:08
Asia selvä Jos joku vois vielä antaa vähän tietoo tuosta muutoskatsastamisesta eli pitääkö olla joku lappu tai jotain vastaavaa?tumppiii kirjoitti:kannattaa käyttää ihan vain siihen tarkoitettua öljyä.
15.5.2006 19:15
no juu varmasti lähtee öljylläki suuremmat paskat, mutta kyllähän se nyt on aivan selvä että mitä ohkasempi liuotin/huuhtelu aine sitä syvemmältä se puhdistaa, se oljy on vain hieman liian paksua tollasen huokosen aineen putsaukseen.paperbox kirjoitti:ensinnäkin se öljy kyllä likaantu ihan kunnolla, että kyllä se varmaan ihan hyvin puhdistu. Tossa oot kyl oikeessa, että öljyä ei saa jäädä paljoa, eikä me sitä hirveästi siihen jätettykkään. Ja vesiasiassakin oot oikeessa, ei vaan tullu mieleen ajatella sitä tarkemmin.springer kirjoitti:mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.
Putsarin kuuluu kastaa öljyyn vasta pesun jälkeen mutta öljyä ei paljoakaan saisi putsariin jäädä joten se puristetaan öljyämisen jälkeen, ja käytännössä on aivan sama millä oljyllä sen öljyy.pesuun "kuuluisi" käyttää palamatonta liuotinta mutta bensalla ne nyt koti oloissa kannattaa putsata, kunhan ei myt sillä lotraamaan ala, niin ja vettä ei kannata vaahtomuovi suodattimeen laittaa, koska sitä on hankala saada pois ja ennen veden kuivumista sitä ei saisi öljytä ja lisäksi vesi ei liuota mitään.
16.5.2006 21:20
17.5.2006 8:06
Pösötin kirjoitti:Voiskohan tuossa Pösössä olla etujarrulevy kiero tai jotain kun jarrupala tai joku hankaa levyä kun rengasta pyörittää? Se ei pyöri kunnolla ja koko ajan kuuluu pientä kahinaa ja tietyissä kohissa kovemmin aina jarruttaa (joka kierroksella tietyssä kohassa).
Pösötin kirjoitti:Sitten toinen outo juttu kun mulla on toinen peili silleen löysästi kiinni (pyörii ympyrää jos pyörittää), kun yritin kiristää sitä niin huomasin että peili pyörii siinä silti vaikka kierrettä pitää alta paikoillaan mutta peili ei silti lähde irti...?)
17.5.2006 8:12
17.5.2006 8:30
17.5.2006 11:32
No onhan siellä mutta kun se koko kierre höskä pyörii tyhjää... Kävin tossa illalla uuelleen tsiikaa sitä jarrua niin se taitaa vaan vähäsen tasasesti "kahista" siinä, että onko tommonen normaalia? Mitenköhän tosta saa sit ton peilin irti? Ja se rengas ei rullaa paljon mitään kun pyörittää mutta ei se oikeen jumitakkaan...viltsu- kirjoitti:kato onko sielä peilin kannassa kiristys mutteri.