Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.5.2006 9:50

Meinasin tossa kesällä käydä muutoskatsastamassa Vivan kahelle, niin pitääkö siinä olla joku lappu maahantuojalta tai jotain että pystyy rekisteröimään kahelle?
Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?

15.5.2006 9:50

Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?


Hionta kuuluu aina maalaamiseen.

15.5.2006 9:52

sasu` kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?


Hionta kuuluu aina maalaamiseen.
Jollain hiomapaperilla eka hinkkaa ja sitte maalaamaan?

15.5.2006 10:15

Pösötin kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:Sitten meinasin maalata tuon pakoputken uuelleen niin tarviiko siinä ottaa mitään ihmeellistä huomioon ennen kun maalaa? Hiontaa tai jotain...?


Hionta kuuluu aina maalaamiseen.
Jollain hiomapaperilla eka hinkkaa ja sitte maalaamaan?

Vaikka jollain 320 paperilla ja sit putsaat mahdolliset pölyt, rasvat ja muut ylimääräset siitä pinnalta. Sen jälkeen putkea voi lämmittää vähän niin kuumankestomaali tarttuu paremmin siihen pintaan ja pinnasta tulee parempi.. Maalia kannattaa laittaa sitten kunnolla, ohut kerros palaa nopeasti pois (ainakin omasta putkesta)..

15.5.2006 17:37

paperbox kirjoitti:kaverin putsari putsattiin siten, että kastettiin nelariöljyyn, puristettiin, kastettiin uudestaan, puristettiin, kastettiin, puristettiin kevyesti ja laitettiin takas.

periaatteessa se ja sama millä peset, mutta öljytä pitää pesun jälkeen. Ehkä ennemmin suosittelen vettä kuin bensaa pesuun.
mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.
Putsarin kuuluu kastaa öljyyn vasta pesun jälkeen mutta öljyä ei paljoakaan saisi putsariin jäädä joten se puristetaan öljyämisen jälkeen, ja käytännössä on aivan sama millä oljyllä sen öljyy.pesuun "kuuluisi" käyttää palamatonta liuotinta mutta bensalla ne nyt koti oloissa kannattaa putsata, kunhan ei myt sillä lotraamaan ala, niin ja vettä ei kannata vaahtomuovi suodattimeen laittaa, koska sitä on hankala saada pois ja ennen veden kuivumista sitä ei saisi öljytä ja lisäksi vesi ei liuota mitään.

15.5.2006 17:59

Selvä... Tarviikos tohon kahelle rekisteröintiin joku lappu valmistajalta tai joku missä lukee että voi rekisteröidä kahelle tai jotain?

15.5.2006 18:32

springer kirjoitti:mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.
Putsarin kuuluu kastaa öljyyn vasta pesun jälkeen mutta öljyä ei paljoakaan saisi putsariin jäädä joten se puristetaan öljyämisen jälkeen, ja käytännössä on aivan sama millä oljyllä sen öljyy.pesuun "kuuluisi" käyttää palamatonta liuotinta mutta bensalla ne nyt koti oloissa kannattaa putsata, kunhan ei myt sillä lotraamaan ala, niin ja vettä ei kannata vaahtomuovi suodattimeen laittaa, koska sitä on hankala saada pois ja ennen veden kuivumista sitä ei saisi öljytä ja lisäksi vesi ei liuota mitään.
ensinnäkin se öljy kyllä likaantu ihan kunnolla, että kyllä se varmaan ihan hyvin puhdistu. Tossa oot kyl oikeessa, että öljyä ei saa jäädä paljoa, eikä me sitä hirveästi siihen jätettykkään. Ja vesiasiassakin oot oikeessa, ei vaan tullu mieleen ajatella sitä tarkemmin.

15.5.2006 18:46

kannattaa käyttää ihan vain siihen tarkoitettua öljyä.

15.5.2006 19:08

tumppiii kirjoitti:kannattaa käyttää ihan vain siihen tarkoitettua öljyä.
Asia selvä ;) Jos joku vois vielä antaa vähän tietoo tuosta muutoskatsastamisesta eli pitääkö olla joku lappu tai jotain vastaavaa?

15.5.2006 19:15

paperbox kirjoitti:
springer kirjoitti:mahtaakos toi olla nyt niin järkevää kastaa huokonen ilman putsari paksuun öljyyn, ei taida täten kovin hyvin tulla putsatuksi.
Putsarin kuuluu kastaa öljyyn vasta pesun jälkeen mutta öljyä ei paljoakaan saisi putsariin jäädä joten se puristetaan öljyämisen jälkeen, ja käytännössä on aivan sama millä oljyllä sen öljyy.pesuun "kuuluisi" käyttää palamatonta liuotinta mutta bensalla ne nyt koti oloissa kannattaa putsata, kunhan ei myt sillä lotraamaan ala, niin ja vettä ei kannata vaahtomuovi suodattimeen laittaa, koska sitä on hankala saada pois ja ennen veden kuivumista sitä ei saisi öljytä ja lisäksi vesi ei liuota mitään.
ensinnäkin se öljy kyllä likaantu ihan kunnolla, että kyllä se varmaan ihan hyvin puhdistu. Tossa oot kyl oikeessa, että öljyä ei saa jäädä paljoa, eikä me sitä hirveästi siihen jätettykkään. Ja vesiasiassakin oot oikeessa, ei vaan tullu mieleen ajatella sitä tarkemmin.
no juu varmasti lähtee öljylläki suuremmat paskat, mutta kyllähän se nyt on aivan selvä että mitä ohkasempi liuotin/huuhtelu aine sitä syvemmältä se puhdistaa, se oljy on vain hieman liian paksua tollasen huokosen aineen putsaukseen.

16.5.2006 21:20

Voiskohan tuossa Pösössä olla etujarrulevy kiero tai jotain kun jarrupala tai joku hankaa levyä kun rengasta pyörittää? Se ei pyöri kunnolla ja koko ajan kuuluu pientä kahinaa ja tietyissä kohissa kovemmin aina jarruttaa (joka kierroksella tietyssä kohassa).

Sitten toinen outo juttu kun mulla on toinen peili silleen löysästi kiinni (pyörii ympyrää jos pyörittää), kun yritin kiristää sitä niin huomasin että peili pyörii siinä silti vaikka kierrettä pitää alta paikoillaan mutta peili ei silti lähde irti...?

17.5.2006 8:06

Pösötin kirjoitti:Voiskohan tuossa Pösössä olla etujarrulevy kiero tai jotain kun jarrupala tai joku hankaa levyä kun rengasta pyörittää? Se ei pyöri kunnolla ja koko ajan kuuluu pientä kahinaa ja tietyissä kohissa kovemmin aina jarruttaa (joka kierroksella tietyssä kohassa).

Levysin on todennäköisesti kiero, jos jumittaa/rahisee tietyssä kohdassa.

Pösötin kirjoitti:Sitten toinen outo juttu kun mulla on toinen peili silleen löysästi kiinni (pyörii ympyrää jos pyörittää), kun yritin kiristää sitä niin huomasin että peili pyörii siinä silti vaikka kierrettä pitää alta paikoillaan mutta peili ei silti lähde irti...?)

Peilistä on todennäköisesti mennyt kierteet, joten se on rikki.

17.5.2006 8:12

Sen levyn kai kuuluukin hangata hieman, mutta todella vähän eli se ei saa olla mikään rasite renkaan pyörimiselle. Mullakin hankaa ihan pikkusen, mutta hankaus on tasaista eli levy ei ole kiero ja todella vähäistä hankausta.

17.5.2006 8:30

kato onko sielä peilin kannassa kiristys mutteri.

17.5.2006 11:32

viltsu- kirjoitti:kato onko sielä peilin kannassa kiristys mutteri.
No onhan siellä mutta kun se koko kierre höskä pyörii tyhjää... Kävin tossa illalla uuelleen tsiikaa sitä jarrua niin se taitaa vaan vähäsen tasasesti "kahista" siinä, että onko tommonen normaalia? Mitenköhän tosta saa sit ton peilin irti? Ja se rengas ei rullaa paljon mitään kun pyörittää mutta ei se oikeen jumitakkaan...

Pezku: Rullaako sulla rengas miten pitkään kun laitat pyörimään?
Viimeksi muokannut Pösötin päivämäärä 17.5.2006 11:36, muokattu yhteensä 1 kerran