Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.10.2009 17:45
JKallio kirjoitti:No nyt se pirulainen alkoi toimimaan itsestään
missäköhän siellä sitä vettä/kosteutta on oikein ollut?
ei missään... kiinalaisilla vaan on huonja ja hyviä päiviä
9.10.2009 17:46
[/quote]
Ja sitte oma kysymys. Eli ku on ajanu koneen lämpimäks ja sammuttaa, ja sit ku koittaa käynnistää 5min päästä uudelleen nii ei enää millään käyntiin.
Vielä minuutin päästä lähtee helposti ja jos on seissy puol tuntii nii lähtee taas hyvin...
Kaasari putsattu/tarkistettu, venttiilit säädetty useampaan otteeseen jne. Koitan vielä joskus ku jaksaa kokonaan toisella kaasarilla.
Mikä vois olla, joku sähköpuolen ongelma?[/quote]
11.10.2009 13:23
Elikkäs olen vaihtamassa baotianiin sylinteri sarjaa niin miten pystyy ottaa ton nokkaketjun pois siten ettei mee venttiilien ajoitukset sekaisin? joku vois myös laittaa linkin mistä saa isompaa sylinteri sarjaa ja mm race nokka akselia jne...
11.10.2009 13:43
Furious kirjoitti:Elikkäs olen vaihtamassa baotianiin sylinteri sarjaa niin miten pystyy ottaa ton nokkaketjun pois siten ettei mee venttiilien ajoitukset sekaisin? joku vois myös laittaa linkin mistä saa isompaa sylinteri sarjaa ja mm race nokka akselia jne...
Ei sillä ketjun kohdalla oo välii et missä rattaan kolossa se on, mut se on tärkeet et mäntä ykk sylinterin avauksen aikana. nokkarattaan merkit osoittaa et millon se on ykk.
http://www.mc-scatter.com/baotian-zhong ... _1352.htmlhttp://www.tmi-janikaasalainen.fi/merkk ... =5&sort=5ahttp://www.wandamotor.fi/index.php?cPat ... eacaa9f029http://www.virijavara.fi/shop/https://sparewheel.net:4432/?p=p_info&i=2773http://www.duell.fi/index.php?cPath=336_1023_893Siinä on nyt joitakin sivuja mist löytää noihin kinkkeihin viriosia
11.10.2009 13:55
Mangneetolla on merkki, samoten nokan pyörässä. Tarkista ne, ennenku revit osia irti.
Jos et jaksa tarkistaa, elä edes ala siihe rojektiin.
4T-Kinukkiin lisää jerkkua.
Vakionokka riittää pitkälle, samoin kansi. Suurin ongelma siinä kannessa on ne kanavat, koska ne on viimeistelyltään samaa luokkaa jos ne olis veistetty kirveellä.
Putsaa niistä valuskraidut yms. pois ja tarkista venttiilin tiivistyspinta. Jos on tummaa pistettä, hio se venttiili sopivaksi seetin kanssa... (läppäys).
Kanavat siivoot vaikka sorapaprulla joka on tikun nokassa tai dreemelillä tms...
Suuremmin älä kuitenkaan innostu materiaalia poistamaan, koska silloin virtausnopeus häriintyy ja laite ei todellakaan toimi.
Samaten tarkista kaasarin kurkun ja pytyn liitoskohta, sieltä löytyy monesti hirveitä pykäliä, mitkä haittaavat... Ne siloseksi kans, samoten pakoputken lähtö.
Ilmanputsaria joutuu vähä modaamaan, mutta tuo vakiputsari on ihan toimiva.
Siä putsarin sisällä olevaa putkea älä revi kokonaan pois, vaan lyhennä sitä vähän kerrallaan. Samoten se ilmanottoputken päässä oleva sihti heitä naapurin tontille.
Pakokaasujen kierrätys pois käytöstä!
Ja sen suodatinelementin voi vaihtaa hieman ohkaisemmasta materiaalista tehtyyn, muistat kuitenkin öljytä tämänkin...
Kaasari olis hyvä olla kunnossa, samoiten säädöissään...
Änäristä kaiverra se pieni ulostulopilli lepikkoon ja laita siihen noin puolet paksumpaa putkea...
Pikku askartelulla saat tälläisen kiinanruoskan kulkemaan sen 60-70km/h, ja kiihtymäänkin aika kiukkusesti...
Yleisimmät käynnistysongelmat puolilämpösenä tai lyhyen ajon jälkeen johtuvat siitä sähköryypystä. Ei, ei se ole p*ska keksintö. Kattokaa jotta sinne tulee virta, ryyppy toimii ja neula liikkuu...
Ja putsakkaa se kaasari. PA-tankin sijainnista johtuen sinne saattaa päästä vettä, joka voi jäädä kohokammion pohjalle...
11.10.2009 18:24
Vikana on se kun akku tyhjenee tyystin eikä lähde millään konstilla käyntiin , paitsi jos ottaa autosta virtaa sen jälkeen Skootteri käynnisttyy startilla , mutta kun lähtee ajelemaan pysyy käynnisä sen aikaa kun virrat on päällä , mutta jos erehdyt sammuttammaan mopo ei lähde käyntiin polkemalla eikä startista tule ääntäkään missä voisi olla vika ?
28.10.2009 23:16
skootteri ei lähe milllään käyntiin ja sitten huohottaa käydessä ihan sikana. mikä vikana olen juuri vaihtamassa mäntää.. olisko venttiilin varren kumit rikki vai missä vika?
31.10.2009 14:43
Itelläki huohottaa hirveesti,mut siltiki lähtee hyvin käyntiin... mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?
3.11.2009 22:34
Noniin ihmiset! Olis paljon kiinanskoottereihin osia myynnis. Rohkeesti vaa kysymää mitä osaa tarttet ni katson onko osaa tallella.
http://www.motot.net/talli/osat/id3842/
3.11.2009 22:47
dööbi13 kirjoitti:mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?
Venttiilinvarren kumit.
Niiden läpi pääsee öljyä valumaan joka ilmenee käynnistäessä savutuksena. Vaihtoon, ei maksa paljoa, mutta vaihto on vittumainen,
4.11.2009 12:53
karkulainen kirjoitti:dööbi13 kirjoitti:mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?
Venttiilinvarren kumit.
Niiden läpi pääsee öljyä valumaan joka ilmenee käynnistäessä savutuksena. Vaihtoon, ei maksa paljoa, mutta vaihto on vittumainen,
Itekkin mietin että oiskohan ne vikana,mut mistähän mahtais saaha uusia kumeja?
4.11.2009 20:29
Suomessa vajaa 10e/kpl, mutta esim saksassa alle 3e/kpl. Ulkomailta tulee kyllä kovemmat postikulut, että se tasoittaa. Usassa joku möi noita kumeja halvalla ja postit oli kirjeen verran.
8.11.2009 18:30
Mulla huohotuksen yksi syyllinen on että joku oli käytänyt konetta vähillä öljyillä ja männän renkaat oli kulunu noin2mm ja siel männän renkaiden koloissa oli millin verran karstaa. Mut nyt on uus sylinteri ja mäntä.
12.11.2009 22:29
Mikäs tos skobos on vikan ku kääntää kaasuu ni se sammuu, ellei käännä semmoi iha vähä kerrallaa.
12.11.2009 23:42
Mikähä tossa kaverin futessa vois olla, ku starttaa ja pyörii hyvin, mutta ei vaan käynnisty.
Kone uusittu jonku aikaa sit, ajettu nyt jotain 1000km sillä. Pitäsköhän venttiilit säätää ja tulppa uusia? Tarvisko talvisuutinta, eli jotain pari numeroa isompaa?