Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.7.2008 21:32
Donppa kirjoitti:Ezzee kirjoitti:Jos prikattomana ajat keskinopeudella 85-90km/h(mittariin) niin ne todennäköisesti kuumenee pitemmän päälle ja jumittaa eli enemmän ominaisuus..(kokemusta!) Mut auttaa että vaihda aluksi aivan uudet nesteet letkuihin ja osta mahdollisimman paksut jarrupalat:D
nuilla häviää ongelma vähän pidemmäksi aikaa..
No toi on kyllä ihan vakio, mutta pitää kokeilla. Paljonko sitä nestettä tarvii? Mitä maksaa palat suunnilleen?
Jos sulla vakiolla hirttää niin joko sulla on rankka jarrutustyyli tai sit sun nesteet on paskanjäykkää... Nesteet kannattee vaihtaa kerralla kaikki että otat satulan päästä letkun irti ja vuodatat tyhjäksi ja sit alat valuttaan nestettä letkujen läpi niin pitkään että ulos tulee uuden kirkasta nestettä.. tuohon mene joku puoli pulloa.. Jos tarvikepalat ostat niin saat alle kympin mut jos ostat alkuperäset Ferodo palat niin menee pitkästi päälle 20€/pari.
13.7.2008 20:21
Osaisko kukaan neuvoa ditechin sähköjen kans? on semmonen ongelma että ei löydy starttinappulalle johtoa. Hieman selittelyä: Johdot tulevat sinne tangon lähelle sellaisessa paksussa paketissa jossa on paljon johtoja, niistä johdoista 2 mustaa liitintä, joista yksi on pienenpi ja toinen vähän isompi ja ne tulevat mittaristoon, sitten sieltä tulee vielä yksi valkoinen liitin johon menee 2 eriväristä johtoa ja ne ovat vastakappale mittaristosta tulevalle samanlaiselle liittimelle josta myös tulee 2 johtoa siihen liittimeen kiinnitettyinä, sitten se ongelma: näiden edellämainittujen johtojen seassa on myös samannäköinen valkoinen liitin johon meneekin 3 johtoa: vihreä, sininen ja oranssi ja sille liittimelle en löydä vastakappaletta. Joten mietin että olisiko se juusri se johto joka pitäisi liittää töötinnappiin ja käynnistysnappiin? Sitten kun kokeiltiin niin entinen omistaja oli laittanut mopoon erillisen napin siihen muoviin joka suojaa esim. itse äänimerkkin "kaijutinta" ja siihen nappiin hän on liittänyt kelta/oranssin ja vihreä/keltaisen johdon: kelta/oranssi johto menee sinne skoden vasemmallepuolen (takaa katsottuna) sellaiseen boksiin jossa on myös 2 paksumpaa punaistajohtoa ja yksi ohut sininen johto (boksi sijaitsee hieman oikealla puolen penkkiä alempana. Sitten kokeiltiin että laitettiin pieni sähköjohdon pätkän toinen pää siihen liittimeen jossa oli se vihreä johto (se liitin johon meni 3 johtoa)
ja toinen pää sitten sen omistajan laittaman napin kelta/oranssin kohdalle ja se skode lähti käyntiin, mutta heti jos otit toisen johdonpätkän irti joko kelta/oranssin tai vihreän johdon kohdalta se sammui. Eli olisin kiitollinen jos joku neuvoisi tässä asiassa. Kuvia löytyy minulta jos joku ei ymmärtänyt
. Skootteri siis Aprilia SR50 DiTech.
17.7.2008 16:42
Ostakaas joku hyvä aprlia ditech.
<--- Kattokaa ilmotukset, hintaa laskettu 150e
20.7.2008 19:15
Nyt on sitten käsistä lähtenyt projekti saatu siihen vaiheeseen että pitäisi vain kasata. Nyt olen muutamaa kysymystä vailla.
*Mikä tuo hebo-:n mainitsema liitin on? Sille en löydä itsekkään paikaa.
*Mistä kaikista paikoista teillä menee runkoon maajohdot? Itseltä on katkennut mustajohto jostakin kummallisesta paikasta. Neuvoja?
23.7.2008 3:03
Nyt tarvis mielellään etukäteis inffoa, eli mulla on kiinni malossin 70cc pyttysatsi, malossin ecu, malossin multivari ja valkoinen vastapainejousi. Pyttyä en ole vielä oikean tulpan puutteen vuoksi pässyt kokeilemaan (hakusessa siis, NGK CR10EK), mutta kun tulpan saan niin minkä painoiset rullat, minkälainen vastapainejousi, kytkimen jouset...ja millainen tehoputki passais parhaiten malossin kanssa? ... huomioidaan kuitenkin ettei ole kuitenkaan "alakertaa" vahvistettu ja toivottavasti ei leviä heti.
23.7.2008 12:08
mitä pitää vaihtaa, jos tälläsee laittaa teharin?
23.7.2008 14:02
Casanova69^^ kirjoitti:mitä pitää vaihtaa, jos tälläsee laittaa teharin?
ei varsinaisesti ole pakko vaihtaa yhtään mitään, mutta jos haluaa niin noin 1g kevyemmät rullat vois olla jees.
ennemmin kannattaa prikattoman jälkeen ostaa pelkkä multivari
prikattomaan verrattuna kiihtyy tasaisemmin, eikä ns. tehokuoppia huomaakkaan.
23.7.2008 23:52
Tänään sain projektin jopa käyntiin. Ostin skootterin moottori vikaisena ja 70cc yms. muut hilppeet paikoillaan. Mikä on tämän skootterin vakio tulppa ja minkälaista öljyä tuonna perään uskaltaisi laittaa?
E:
hebo- kirjoitti:sitten se ongelma: näiden edellämainittujen johtojen seassa on myös samannäköinen valkoinen liitin johon meneekin 3 johtoa: vihreä, sininen ja oranssi ja sille liittimelle en löydä vastakappaletta. Joten mietin että olisiko se juusri se johto joka pitäisi liittää töötinnappiin ja käynnistysnappiin?
Liitin taitaa olla mahdollisesti joku ruiskunpäivityksen yms. liitin. Sille ei löydy itsellekkään paikkaa ja Tubessa muutamassa videossa laitetaan GameBoylla uutta ohjelmaa.
24.7.2008 1:23
Tässä tänään "leipo" kiinni kone. No, kyllä sillä sen 40kmh mittariin pääsi (prikka irti), mutta silloin tällöin (1-2km välein) hyytyy ja paukkuu. Normaalisti kulkee mittariin yli 100kmh (eli oikeeta sen 70-80), mutta tänään rupes papattamaan kone vähän ja käynnistyksessä variaattorin kopassa kolisee. Noh, käytiin kattomaan mikä vikana, niin joku osa nimeltään variaattorin hela (liittyy vaihteistoon, sijaitsee jossain hihnan läheisyydessä) oli kuulemma poikki. Noh, en tiedä millainen osa mahtaa olla, mutta veikkaan, että uusi kevlarihihna on sen muussannut. No, ajoin pari kilometriä enolle korjautettavaksi, niin ylämäessä hiljeni ja sammutin koneen ja vein levähdyspaikalle. Savu nousee kuin ois moottori palanut, mutta se olikin pakoputken muovinen suoja, joka paloi kiinni pakoputkeen. Pakoputken suusta heitti jo sen verran kuumaa ilmaa (hyvä ettei liekkiä) että sain kämmensyrjään pienet jäljet. Mikä on kun variaattorinkopassa kilisee ja kone kuumenee?
Niin, -01 vuoden ditech. Sitten lämmöstä. Minulla on lämpömittari aina puolessa välissä, ja muutamien kilometrien jälkeen näyttää punaista. Onkohan anturi jotenkin vinossa vai onko koneessa vikaa/lämpöä? (Tätä tapahtui jo ennen tuota variaattorin kolinaa + sirinää)
Paljon tuollaiset "helat" sitten maksaa? Eno voisi korjata mikäli tarvittavat osat tuodaan...
24.7.2008 3:18
tuohon lämpö seikkaan, onhan sulla vielä jäähynesteet tallella ?
25.7.2008 15:09
Käynnistyykö teillä vehkeet kuinka hyvin? Itsellä eilen joutu sahaamaan tod. kauan että sai käytiin. Kokeilin tuossa pikkasen ajella sillä niin tuntu röpöttävän pikkasen. Mikä auttaisi tuohon röpöttämiseen? Tänään kun kokeilin ei käynnisty sitten millään. Mistä kannattaisi lähteä vikaa käynnistymiseen etsimään? Uuden tulpan kävin tänään ostamassa eikä vaikutusta ollenkaan.
26.7.2008 17:33
Miksi:
- Kone pätkii, ajo yhtä tökkimistä
- Pakoputki kuumiaa ihan helevetin kuumaksi (kun se palosuoja vielä oli, niin se suli irti pakoputkesta)
- Starttimoottorista kuuluu kilinää
Muutenhan tuo näyttäisi toimivan.
- Furry
26.7.2008 20:45
Jani^ kirjoitti:Käynnistyykö teillä vehkeet kuinka hyvin? Itsellä eilen joutu sahaamaan tod. kauan että sai käytiin. Kokeilin tuossa pikkasen ajella sillä niin tuntu röpöttävän pikkasen. Mikä auttaisi tuohon röpöttämiseen? Tänään kun kokeilin ei käynnisty sitten millään. Mistä kannattaisi lähteä vikaa käynnistymiseen etsimään? Uuden tulpan kävin tänään ostamassa eikä vaikutusta ollenkaan.
Onko paljon ajettu? Mulla oli pytty väljä niin ei meinannut lähteä käyntiin.
27.7.2008 15:40
Nuustis kirjoitti: Onko paljon ajettu? Mulla oli pytty väljä niin ei meinannut lähteä käyntiin.
6400km ajettu, mutta pytty ei ole väljä. Ostin aivan uuden pytyn ja nyt se on paikallaan.
PS. 70cc ylimääräisenä.
28.7.2008 17:05
pitääkö ditechistä säätää ruisku jos laitta teharin kiinni??????????