Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: se o

29.8.2007 22:07

pun77i kirjoitti:Joku malossin putsari tuo on. Vakioputsarilla ei oikee pelannu mulla ja se päästi aika paljo hiekkkaa sisää.


Aijaa. Itelläni on vakioputsari toiminu ihan kiitettävästi.

Peugeot Jetforce C-tech vm:07 Viritys epäonnistui! vinkkejä

3.9.2007 18:30

Juu elikkä sain kaverilta tuollaisen skootterin viritys rojektin viime viikolla . No Skootterihan on vuosmallia 07 ja variaattorista oli helppo ottaa se levy systeemi pois ja sitten tehari paikalleen ja suutin oli tietenkin liian pieni No takatalolta kysymään uutta suutinta kaasarina toimii gurtner py 14mm 1kpl suuuttimia maksoi 16¤ no päädyin rautakaupan tiskille ja ostin 0.7 mm poran terän ja vanhasta tuli veisteltyä uusi suutin. No skode käy nyt ihan kunnolla muttta yskii niin sanotusti eikä ota täysiä kierroksia. Kaasari oli vähän vieraan puoleinen mulle että onko joku tehnyt noita samoja kuin itse? Suuttimen yläpuolelta tuli sellainen putki pois onko sillä joku väli mtn on siel ? Olis pikkasen kiire ehdotelkaa mikä olis voinu mennä vikaan ????

PERKELE

5.9.2007 17:24

Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?

Re: PERKELE

5.9.2007 20:15

BlueStorm kirjoitti:Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?


Käykö konekkin kuumana vai pelkkä putki? Putken pitääkin olla lämmin (:D) mutta onhan tuo toki vittumaista jos katteet sulaa. Itelläni on myös tuo kyseinen letku sulanut pois ja ääniä ei oikein saa kuriin ilman sitä :D

Jet force ei käynnisty

6.9.2007 8:26

Eli
Starttaa ja tulee kipinä mutta ei millään käyntiin.
Ajosta tulin ja jäi vesi sateeseen vehje, eikä kuukauteen käyntiin
Pitääkö tuon K valon palaa virrat päällä ja sammua sit ku lähtee käyntiin?
Sit toinen juttu, ku startatessa vilkut menee päälle?
Tai meni kun akun virta väheni, latasin sen ja se ongelma poistu.
Mistähän vois kattoo et saako tää bensaa?

Re: PERKELE

6.9.2007 8:40

|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?


Käykö konekkin kuumana vai pelkkä putki? Putken pitääkin olla lämmin (:D) mutta onhan tuo toki vittumaista jos katteet sulaa. Itelläni on myös tuo kyseinen letku sulanut pois ja ääniä ei oikein saa kuriin ilman sitä :D


Kone käypi ainoastaan 60C, mutta jeesus sitä putkea. Mutta siis mikä se putki on ja mitä se tekee? ja voiko sen reiän vaa tukkia, jos siitä letkusta on vain haittaa.

Re: Jet force ei käynnisty

6.9.2007 8:57

Luolakettu kirjoitti:Eli
Starttaa ja tulee kipinä mutta ei millään käyntiin.
Ajosta tulin ja jäi vesi sateeseen vehje, eikä kuukauteen käyntiin
Pitääkö tuon K valon palaa virrat päällä ja sammua sit ku lähtee käyntiin?
Sit toinen juttu, ku startatessa vilkut menee päälle?
Tai meni kun akun virta väheni, latasin sen ja se ongelma poistu.
Mistähän vois kattoo et saako tää bensaa?


-K valo palaa kun on virrat päällä ja sammuu kun on käynnissä.

-vilkut ei mene päälle vaan kuuluu pelkkä ääni joka kertoo että akku on tyhjä tai liian alhainen jännite.

-bensan saannin näät kun kuivaat tulpan ja yrität käynnistää ja katot sitten kastuuko tulppa.

Re: PERKELE

6.9.2007 9:06

BlueStorm kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?


Käykö konekkin kuumana vai pelkkä putki? Putken pitääkin olla lämmin (:D) mutta onhan tuo toki vittumaista jos katteet sulaa. Itelläni on myös tuo kyseinen letku sulanut pois ja ääniä ei oikein saa kuriin ilman sitä :D


Kone käypi ainoastaan 60C, mutta jeesus sitä putkea. Mutta siis mikä se putki on ja mitä se tekee? ja voiko sen reiän vaa tukkia, jos siitä letkusta on vain haittaa.


Se letku on sitä varten että se puhaltaa ilmaa katalysaattorille jotta se toimii kunnolla(eikä lämpene niin paljoa?).

ite

6.9.2007 14:29

Ite oon repassu pois sen letku systeemin, jossaksi saksalaisella sivulla oli ohjeet siihen laakerin pois ottamiseen sieltä pumpulta. Iha samalla tavalla toimii silti.

Re: PERKELE

6.9.2007 16:47

|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?


Käykö konekkin kuumana vai pelkkä putki? Putken pitääkin olla lämmin (:D) mutta onhan tuo toki vittumaista jos katteet sulaa. Itelläni on myös tuo kyseinen letku sulanut pois ja ääniä ei oikein saa kuriin ilman sitä :D


Kone käypi ainoastaan 60C, mutta jeesus sitä putkea. Mutta siis mikä se putki on ja mitä se tekee? ja voiko sen reiän vaa tukkia, jos siitä letkusta on vain haittaa.


Se letku on sitä varten että se puhaltaa ilmaa katalysaattorille jotta se toimii kunnolla(eikä lämpene niin paljoa?).


Toimii se ilman sitä letkuakin.

Re: ite

6.9.2007 16:48

pun77i kirjoitti:Ite oon repassu pois sen letku systeemin, jossaksi saksalaisella sivulla oli ohjeet siihen laakerin pois ottamiseen sieltä pumpulta. Iha samalla tavalla toimii silti.


ohjeita?

Re: PERKELE

6.9.2007 17:10

BlueStorm kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:Voi jumalauta, mikä on näissä jeteissä, kuumentuu ku hevonen naimassa. KUUMA JA KUUMA ja arvatkaa mitä? Hukkaputken viereinen letku sujaa, ja näin aiheuttaen aivan vitun kovat äänet, niikuin hevonen neitsyttä nussis. Alakadekki sualnut hieman koska vittuako se kone käy liian kuumana, minkäänlaista vinkkejä vai pitäiskö myydä 1500km jälkeen ja hankkia kevari?


Käykö konekkin kuumana vai pelkkä putki? Putken pitääkin olla lämmin (:D) mutta onhan tuo toki vittumaista jos katteet sulaa. Itelläni on myös tuo kyseinen letku sulanut pois ja ääniä ei oikein saa kuriin ilman sitä :D


Kone käypi ainoastaan 60C, mutta jeesus sitä putkea. Mutta siis mikä se putki on ja mitä se tekee? ja voiko sen reiän vaa tukkia, jos siitä letkusta on vain haittaa.


Se letku on sitä varten että se puhaltaa ilmaa katalysaattorille jotta se toimii kunnolla(eikä lämpene niin paljoa?).


Toimii se ilman sitä letkuakin.


Paremmin toimii sen kanssa... Ei niitä ilmapumppuja huvikseen sinne laiteta.

6.9.2007 17:23

Se ilmapumppu on päästöjen alentamista varten, eikä sillä ole mitään merkitystä koneen toimintaan. Kahdesta pösöstä, ja monesta muusta moposta ko. rotjakkeen poistanu hukkaputken tukkimisen yhteydessä.

On kyllä heikkoa suunnittelua, jos noin pääsee sulamaan, kuvastaa kyllä erittäin heikkoa testauskäyttöä Pösön mopoissa. Letkun tulisi olla joko erittäin hyvin kuumankestävää, tai metallisen putken tulisi olla pidempi, jottei lämpö johtuisi yhtä hyvin kumiputkeen.

6.9.2007 17:40

Klasu kirjoitti:Se ilmapumppu on päästöjen alentamista varten, eikä sillä ole mitään merkitystä koneen toimintaan. Kahdesta pösöstä, ja monesta muusta moposta ko. rotjakkeen poistanu hukkaputken tukkimisen yhteydessä.

On kyllä heikkoa suunnittelua, jos noin pääsee sulamaan, kuvastaa kyllä erittäin heikkoa testauskäyttöä Pösön mopoissa. Letkun tulisi olla joko erittäin hyvin kuumankestävää, tai metallisen putken tulisi olla pidempi, jottei lämpö johtuisi yhtä hyvin kumiputkeen.


Itse ainakin puhuin katalysaattorin toiminnasta. Ja kun päästöt ovat pienemmät letkun kanssa, niin totta kai katalysaattori toimii silloin paremmin!

Itellä ainakin vakioletku kesti hyvin, mutta se pääs häviämään ja en oo löytänyt mitään mikä kestäs :S Tosin en oo koittanut kun yhtä letkua...
Viimeksi muokannut tomì päivämäärä 6.9.2007 18:26, muokattu yhteensä 1 kerran

6.9.2007 18:06

Klasu kirjoitti:Se ilmapumppu on päästöjen alentamista varten, eikä sillä ole mitään merkitystä koneen toimintaan. Kahdesta pösöstä, ja monesta muusta moposta ko. rotjakkeen poistanu hukkaputken tukkimisen yhteydessä.

On kyllä heikkoa suunnittelua, jos noin pääsee sulamaan, kuvastaa kyllä erittäin heikkoa testauskäyttöä Pösön mopoissa. Letkun tulisi olla joko erittäin hyvin kuumankestävää, tai metallisen putken tulisi olla pidempi, jottei lämpö johtuisi yhtä hyvin kumiputkeen.


Se on aika hauskaa katottavaa, ajaa joku 30km kun kone on jo ylikuuma. Katsoo siihen putkeen hieman alkanu repeytyä, viel 1km katsoo viel niin jaktaa vaa repeitymistä kunnes tulee töyssy ja se katkeaa. Letkun sisäpinnalla on todellakin halkeilua, ett paska letku on, lidlistä varmaan.

Ja kivahan se on kun alakade ihan mustana ku pääsee pakokaasua sisälle.