Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.4.2012 21:50
Ja kannataako toi tulppa muka oikeesti vaihtaa.. nimittäin se on ollu kiinni siinä noin 200km vasta.. tiivisteet kannataa kuulemma vaihtaa
Ainiin vielä että miten toi jarrujen ilmaus onnistuu? tunto lähti tosta oikean puoleisesta jarrukahvasta koska käänsin venttiilit ylöspäil koska on käyrä stonga.
Vielä on toi suuttimen reiästä tullut pieni kultanen putki, en tiiä kummin päin se sinne menee ku molemmat päät uppoo sinne ku tehty )=
Pitäiskö tossa kaasarissa, ton muoviosan välissä (mis on se suutin) Olla joku tiiviste? näyttää ainaki siltä et alkais heti vuotamaan ku laittaa kiinni? No enhän mä noista mitään tiedä kuhan kysyn.
Sitte mikäs toi suutin on, tuol on 2 eri vaihtoehtoo, 5mm ja 6mm? uskon et toi on ihan vakio kaasari eli mikäs siihen menee?
Ja tosta suuttimesta, jos vien sen allright liikkeeseen, ja sanon niille et minkä kokosen suuttimen haluan, osaakone siitä suuttimesta kattoa että mikä on kyseessä? en nimittäin tuolta niitten sivuilta osaa katsoa ku miljoona eri vaihtoehtoa ja missään ei lue kokoa! Näihin ku tulee vastaus ni kyllä luulis pärjäävän (;
24.4.2012 13:20
No lueppas tuolta tietopankista, tietoa löytyy sieltäkin.
http://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminen
24.4.2012 14:49
Ei toi auttanu paljoo paskaakaa, no meen tonne kattoo mitä saan aikaseks.
Ja miten helvetissä toi tulppa ja sen hattu otetaa irti melkee väkisin jotuu vääntämään!=? mENEE joku paikka viel paskaks ku väkisin yritän irrottaa..
24.4.2012 14:56
Hetkonen, mikä se sun ongelmas nyt olikaan? Pisti ekana silmään toi että suuttimen irrottamisen jälkeen kaasarin neula tippu irti? Se ei todellakaan oo normaalia, sen pitäis olla kiinni kaasarin luistissa ja liikkua sen mukana
24.4.2012 15:27
eioo kaasarissa mitään ongelmaa ollu.. nyt on vaa et en tiiä miten päin se tikku menee siihen reikään takaisin, ja miten toi tulppa irrotetaan. That's it.
24.4.2012 16:25
Ja siis ongelma oli se, että veikkaan siis että männän rengas/renkaat on paskana, ja toinen juttu oli se et piti vaihtaa vakio ilmanputsari tohon koska toi sukka putsari on aivan perseestä kuulemma, näin sanoivat huollossa, ja tässä samalla puhdistin kaasarin muuten vaan, ja katoin ton suuttimen koo-on, joka on todellakin liian suuri. Mut tänää en tolle enää mitää tee.. rankkasade )= sIsällä eioo tilaa tehä.
+ onko miten, joku sano että kannattaa ajella rikkaammalla sisäänajo? pitääkö paikkansa? Ja miten sit muuten varmistan ku laitan kaasarin kiinni, et joka paikka saa nesteitä? kannataako niitä letkuja puristella tai jotai ?
24.4.2012 18:19
Jos siittä olis männänrenkaat paskana niin lähtis huonosti käyntiin tai ei edes lähtisi käyntiin. Itellä kun meni poikki ei lähtenyt käyntiin ja sillon kun olivaat niin kuluneet niin ei sillonkaan lähtenyt käyntiin. Katso onko edes puristuksia. Tulppa pois sormi reikään ja poljet samalla , tunnetko puristuksia? Ja kyllähän tuo 75pääsuutin saattaa olla sopiva sille "sukkaputsarille" ja vakioputsarille on tosiaan se vakiosuutin varmaan aikasopiva.
24.4.2012 18:22
Mulla oli ylempi männärengas poikki ja lähti laakista hyvin käyntiin, mutta ei vain kulkenut.
24.4.2012 18:56
Joo, no se selvii ihan sillä et saisin nyt otettuu ton tulpan hatun irti mut en saa! ;D väkisinkä se vedetään vai ruuvataan jotenki irti vai miten?!? Tuntuu et lähtee tulpasta puolet irti ku revin ja kääntelen ja vääntelen, sen jälkee heti näkee oliko ongelma männän renkaissa (;
24.4.2012 19:00
Vetämällä vetämällä.
24.4.2012 19:25
Paska, otin irti, oli kyl ihan kunnossa toi mäntä ja renkaat.... eli sit siin on jotai muuta.. voi vittujen kevät.. Nyt pitää vaihtaa se ilmanputsari ja suutin, ja kattoo sit sen jälkee miltä näytää.. Mut eli ei sit olllu toi se syy..
24.4.2012 21:28
Oliko paljon ohipuhaltanut?
24.4.2012 22:14
Ei kerro mulle mitää toi sana, ohi puhaltaminen. Otin koko paskan pois nyt ja ostan kaikki uudet tiivisteet, sen tulpan hatun, ilmanputsarin, suuttimen.. Ja kaikkee mitä täs nyt kohta pomppaa mieleen.. Noh saa nähä.
24.4.2012 22:28
Siis mitä vikaa olet etsimässä?
24.4.2012 22:34
EsJoNNe kirjoitti:Ei kerro mulle mitää toi sana, ohi puhaltaminen.
Männässä, joka ohipuhaltaa, pääsee palamiskaasut männänrenkaiden ohitse. Männän kyljet muuttuvat tällöin tummaksi/ruskeaksi, kuten tässä kuvassa.