Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.8.2010 12:08

Ei kannata vaihtaa variaattoria teharivireillä, eikä välttämättä vielä 70cc sportilla. Piaggion vakiovariaattori on sen verran hyvä, että sen kanssa pärjää pitkälle. Männänvaihto kannattaa suorittaa siinä 13-18tkm kohdalla riippuen koneen kunnosta ja toimivuudesta. Huippuja saat 75-80 mittariin.

17.8.2010 12:33

No kannattaako vaihttaa VP-jousi vaikka +15% ja rullat keveemmäks?

17.8.2010 19:02

Jep, taharin yhteydessa kyllä, että saat kunnon säätöihin ja huippu suorituskyvyn.

17.8.2010 19:37

Rullat kannattaa olla Pro Replican kanssa siinä noin 4,8g.

17.8.2010 22:07

Jesdd kirjoitti:Miks mulla kiihtyy huonosti lämpimänä? En usko, että koneesa on väljää ku rempattu ~2500km sitte. Putkessa ei oo myöskää karstaa.. Oisko syynä sittenki se löystynyt vp? Mistä tilalle uus? Kannattaisko sparelta hakea?

Sitte vielä, että ku alkaa kiertää sen 8k kun on kiihtyny, nii kuuluu semmone ääni, niinku kiviä lentäis, mutta ei täällä oo kiviä missää ja sitte ku ajaa alamäkee nii alkaa jarruttaa itestää..?


mulla on IHAN samat ongelmat. VP jousi metrakitin +20..


joo ei oo noita ongelmia enää, ainut on ongelma on se että skobo ei lähde kunnola käyntiin eikä ota yli 2000 kierroksia.. jätti just tienvartee

18.8.2010 12:09

Noni eile tuli power dt sain suhkot halvalla ja sit laitoin kaasalaiselle tilausta n. 300euroa :D

EDIT: http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... ekord.html

Minkä noista valitsen ??

19.8.2010 12:23

tonoo kirjoitti:Noni eile tuli power dt sain suhkot halvalla ja sit laitoin kaasalaiselle tilausta n. 300euroa :D

<span>EDIT: <a href="http://www.easyparts.nl/showarticles/0-968-156-121-88-3675/Uitlaten-Giannelli-Rekord.html" class="smarterwiki-linkify">http://www.easyparts.nl/showarticles/0-968-156-121-88-3675/Uitlaten-Giannelli-Rekord.html</a></span>

Minkä noista valitsen ??


http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 97-01.html tuo ainakin sopii NRG power DD:seen en tiiä sit DT:stä

Kone lagaa

19.8.2010 17:23

Nyt ois pariki ongelmaa.... Ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan, oon säätäny ruuvia sen minkä kerkeen mutta ei vaan pysy. Sit toinen ongelma, kenties pahin että ei starttaa. Lupailee kyllä mutta ei starttaa. Ostin uuden tulpan, ei auttanut ollenkaan. Sit ajossa nii aina välillä alkaa kuulua sellasta epämäärästä kolinaa ja yhtäkkiä teho laskee. Mulla on siis kiinni gianelli go, 66 suutin, putsarin kurit poissa ja prikka tietenkin. Joo ja sit ku sitä kolinaa on kuulunu kerran nii se ei sen jälkee ota enää kierroksii... Pliis tartten jeesii... alkaa pikkuhiljaa vituttaa :seko:

NRG POWER DT

19.8.2010 17:43

Elikkäs minkälainen tehari kannattas laittaa NRG Power dt 2010? Tarkotus ois, että kulkis n.60km/h teharin kanssa. Pitääkö jotain muuta vaihtaa jos laittaa teharin? Ja laitetaanko tehari vakio putkeen suoraan kiinni?

19.8.2010 18:59

Oze kirjoitti:Elikkäs minkälainen tehari kannattas laittaa NRG Power dt 2010? Tarkotus ois, että kulkis n.60km/h teharin kanssa. Pitääkö jotain muuta vaihtaa jos laittaa teharin? Ja laitetaanko tehari vakio putkeen suoraan kiinni?



Hyviä tehareita ovat esim: tecnigas next-r, leovince zx, stage 6 pro replica mutta sopivia putkia löytyy paljon. Itel meni prikan kanssa ehkä 60 mittariin next-r kanssa mutta huuti ihan liikaa, joten en suosittele ajamaan prikan kanssa. Eli yli 60 menee vähän pakosti teharin kanssa. Suutin noin 10 kokoo isommaks, kytkinjouset ja vastapainejousi +15% tilalle. Ja vakioputki otetaan ensin irti ja sitten asennetaan tehari :lol:

19.8.2010 19:42

l000l kirjoitti:
Oze kirjoitti:Elikkäs minkälainen tehari kannattas laittaa NRG Power dt 2010? Tarkotus ois, että kulkis n.60km/h teharin kanssa. Pitääkö jotain muuta vaihtaa jos laittaa teharin? Ja laitetaanko tehari vakio putkeen suoraan kiinni?



Hyviä tehareita ovat esim: tecnigas next-r, leovince zx, stage 6 pro replica mutta sopivia putkia löytyy paljon. Itel meni prikan kanssa ehkä 60 mittariin next-r kanssa mutta huuti ihan liikaa, joten en suosittele ajamaan prikan kanssa. Eli yli 60 menee vähän pakosti teharin kanssa. Suutin noin 10 kokoo isommaks, kytkinjouset ja vastapainejousi +15% tilalle. Ja vakioputki otetaan ensin irti ja sitten asennetaan tehari :lol:


Mitä tarkotat tolla huutamisella? Onko noi suuttimet yms. välttämättömiä?

19.8.2010 19:50

Huutaminen, siis kone kävi ylikierroksilla prikan vuoksi. Teharimopolla voi ajaa prikka paikoillaan, mutta pitää osata ajaa siten että ei anna koneen kiertää liikaa. Kiertäminen alkaa vasta kun prikka tulee vastaan.

Suutin on erittäin, erittäin suositeltava vaihtaa teharin kanssa. Katso variaattoritopicin aloitusviesti. Usko pois, haluat vaihtaa jouset ja rullat, koska ilman vaihtoa skootterisi on teharin kanssa suunnilleen yhtä laiska kuin vakio.

19.8.2010 19:52

Oze ota vain prikka pois ja kaasarin kuri jos haluat nii pitäisi kulkea sen 60. mutta jos otat kaasarin kurin nii sillo se suutin isommaks kans. pelkän prikan poistolla ei tarivii isontaa suutinta ja se on aika yksinkertainen homma. http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... oistaminen

19.8.2010 20:06

Hei tilasin 65 ja 70 suuttimet ni tuli sit 64 ja 72.. 65 suutinta ei kuulema oo edes olemassa? nii mut kummiski otin ne nii onkoha 72 liian iso Gianelli GO:hon,prikka pois, kaasarin kuri, tai 64 liian pieni?

Hmm...

19.8.2010 21:16

Piaggio nrg powerissa tämmöset virit:
60 suutin
Ilmanputsarista kuri pois
Hukkaputket tukittu
Prikka ON kiinni

Mitä sanoisitte että laitasin lisää säätöä että kiihtyvyys ja teho olis maksimaalista. Jos mitenkään niin vauhti olis hyvä olla vaan 60. Ei yhtään enempää. Ottaa kiinni 6 tontussa eli sille pitäis tehä jotai. Hitto mikkä äänet mutta minkäs niille teet... Vai tekeekö?

Kiitos etukäteen n