Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.12.2009 21:57

Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, skootteri ei lähe millään käyntiin, ja jos lähtee sammuu heti kaasusta!
mikähän hitto siellä nyt on?

19.12.2009 23:02

Jepex kirjoitti:Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, skootteri ei lähe millään käyntiin, ja jos lähtee sammuu heti kaasusta!
mikähän hitto siellä nyt on?

Liian pieni suutin (eiköhän kannattais lukasta muitakin ketjuja kun vain tätä) :roll:

20.12.2009 0:24

<|TuX|> kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, skootteri ei lähe millään käyntiin, ja jos lähtee sammuu heti kaasusta!
mikähän hitto siellä nyt on?

Liian pieni suutin (eiköhän kannattais lukasta muitakin ketjuja kun vain tätä) :roll:


Nonni, mil kierteellä tuo on?

20.12.2009 16:53

Jepex kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Nyt alkaa mennä yli ymmärryksen, skootteri ei lähe millään käyntiin, ja jos lähtee sammuu heti kaasusta!
mikähän hitto siellä nyt on?

Liian pieni suutin (eiköhän kannattais lukasta muitakin ketjuja kun vain tätä) :roll:


Nonni, mil kierteellä tuo on?

Vakiokaasarissa M4.

Laita skode käyntiin, anna olla muutama min ja laita varovasti kaasua. Ihan kokeilumielessä jos ei muuten.

20.12.2009 17:43

Niin tota katoin tossa tänään ku avasin ton magneeton suoja muovin,mis on se tuuletin.Mä oon ihmetelly ku käynnistää skoban,kuuluu edelleen semmonen kaasua vääntäessä,että kolisee joku.Kokeilin sitten siinä vetää magneettoa edes takas,sisään ulos,siin on joku 2-3mm varmaan tyhjää välissä,kolis siinä ku vedin edes takas...En sit tiiä oisko voinu magneeton toi mutteri löystyä vähän ku on vaihellu noita rullia,ja avannu varia pulttipyssyllä...tai sit ne on ne runkolaakerit...

20.12.2009 17:45

karkulainen kirjoitti:Laita skode käyntiin, anna olla muutama min ja laita varovasti kaasua. Ihan kokeilumielessä jos ei muuten.


eipä lähe nyt käyntii millään, jotain häikkää on, saa kipinän bensaa saa, puristuksia on, mut en tiiä. noh
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 20.12.2009 18:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.

20.12.2009 18:14

Jepex kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Laita skode käyntiin, anna olla muutama min ja laita varovasti kaasua. Ihan kokeilumielessä jos ei muuten.


eipä lähe nyt käyntii millään, jotain häikkää on, saa kipinän bensaa saa, puristuksia on, mut en tiiä. noh

kokeile polkee.. itekki tässä pari päivää taakkepäin poljin tota paskaa 5 min. putkee koko ajan et sain käyntii..

20.12.2009 19:06

<|TuX|> kirjoitti:kokeile polkee.. itekki tässä pari päivää taakkepäin poljin tota paskaa 5 min. putkee koko ajan et sain käyntii..


Joo saan syyttää omaa tyhmyyttäni, mullahan on kansi auki :D enkä muistanut koko hommaa prkl

Lyhennetty lainausta. Koittakaahan välttää chattailua.
Vauhtiviivatarra

20.12.2009 19:59

paska.kasa kirjoitti:Niin tota katoin tossa tänään ku avasin ton magneeton suoja muovin,mis on se tuuletin.Mä oon ihmetelly ku käynnistää skoban,kuuluu edelleen semmonen kaasua vääntäessä,että kolisee joku.Kokeilin sitten siinä vetää magneettoa edes takas,sisään ulos,siin on joku 2-3mm varmaan tyhjää välissä,kolis siinä ku vedin edes takas...En sit tiiä oisko voinu magneeton toi mutteri löystyä vähän ku on vaihellu noita rullia,ja avannu varia pulttipyssyllä...tai sit ne on ne runkolaakerit...

Kampiakselissa pitääkin olla pieni välys, siitä on ollut eräällä foorumilla enemmän juttua kun joku oli ostanut eripaikoista ~4 kampuraa ja jokaisessa oli erilainen välys. 2-3mm kuulostaa jo isolta, normivälys voisi olla 1-2mm. Avaa magneetto, tarkista kunto, puhdista ja laita kunnolla kiinni.

Jepex kirjoitti:Joo saan syyttää omaa tyhmyyttäni, mullahan on kansi auki :D enkä muistanut koko hommaa prkl

Toi on jo aika paha. :lol:

20.12.2009 20:00

karkulainen kirjoitti:
paska.kasa kirjoitti:Niin tota katoin tossa tänään ku avasin ton magneeton suoja muovin,mis on se tuuletin.Mä oon ihmetelly ku käynnistää skoban,kuuluu edelleen semmonen kaasua vääntäessä,että kolisee joku.Kokeilin sitten siinä vetää magneettoa edes takas,sisään ulos,siin on joku 2-3mm varmaan tyhjää välissä,kolis siinä ku vedin edes takas...En sit tiiä oisko voinu magneeton toi mutteri löystyä vähän ku on vaihellu noita rullia,ja avannu varia pulttipyssyllä...tai sit ne on ne runkolaakerit...

Kampiakselissa pitääkin olla pieni välys, siitä on ollut eräällä foorumilla enemmän juttua kun joku oli ostanut eripaikoista ~4 kampuraa ja jokaisessa oli erilainen välys. 2-3mm kuulostaa jo isolta, normivälys voisi olla 1-2mm. Avaa magneetto, tarkista kunto, puhdista ja laita kunnolla kiinni.

Jepex kirjoitti:Joo saan syyttää omaa tyhmyyttäni, mullahan on kansi auki :D enkä muistanut koko hommaa prkl

Toi on jo aika paha. :lol:


Jep :D ihan vitun paha

20.12.2009 21:19

No nyt se sitten lopetti toimintansa kokonaan. Ei lähe käyntiin, ollenkaan. Meniköhä kaasari vituiks kun särjin sen kannen vahingossa.

Sähköstarttikaan ei vastaa nappiin ollenkaan! mikä vikana?

20.12.2009 21:41

Jepex kirjoitti:No nyt se sitten lopetti toimintansa kokonaan. Ei lähe käyntiin, ollenkaan. Meniköhä kaasari vituiks kun särjin sen kannen vahingossa.

Sähköstarttikaan ei vastaa nappiin ollenkaan! mikä vikana?

Onko liitokset kunnolla kiinni?
Itelläni aina menee kesken ajon sähköt pois, ku liittimet irtoo toisistaa siinä stongan vieres..

20.12.2009 22:01

<|TuX|> kirjoitti:
Jepex kirjoitti:No nyt se sitten lopetti toimintansa kokonaan. Ei lähe käyntiin, ollenkaan. Meniköhä kaasari vituiks kun särjin sen kannen vahingossa.

Sähköstarttikaan ei vastaa nappiin ollenkaan! mikä vikana?

Onko liitokset kunnolla kiinni?
Itelläni aina menee kesken ajon sähköt pois, ku liittimet irtoo toisistaa siinä stongan vieres..


Täytyy huomenna kokeilla, pitää vaihtaa toi kaasari ku iha paskana tuokin.

24.12.2009 23:35

Sanokaas kun mietin tässä että kannattaisiko pidentää skootterini runkoa keskeltä joku 10cm pitemmäks, sit akku laittaa penkinalle, tehä siihen keskelle semmonen pieni "tunneli" jossa menis vaijerit ynnä muut. Räxän valmistuttua skootterini kokee muodon muutoksen!

25.12.2009 0:04

Vaatii tietysti ammatti taitoa kun lähtee runkoa muuttamaan/muokkaamaan.En sit tiiä onko kannattavaa,vai onko sulla jotain spesiaalia luvassa?

Jos pistät akun penkin alle,niin siellä jalkojen allahan on hyvin tilaa tunnelille,kyllä.

Ainoa mikä näissä on huonoa,on että tossa kaasarin ja takarenkaan välissä ei oo oikein mitään kunnon suojaa.Kaikki paska rapa,lumi lentää kaasarin ja koneen päälle.Eikä jaksa mitään underia väsätä,tein hienon solumuovi patentin :D, ja tietysti tankki.3,2L -.- ,vähä muokkais tankin alla olevia muoveja,mahtuis 5-6 tankki.Saa kokoajan tankata sollua.60 kybäsen,90 suuttimen kanssa menee sen 90km tankilla 8o
ja parhaimmillaan 85 suuttimella ja pipercrossilla,muuten vakio, meni sen 120km...vakioputsarilla 70km tankilla,säälittävää :D

Miten teillä muuten kuluttaa? ois kiva tietää