Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: kuvia

17.6.2008 19:13

esimerkki kirjoitti:Mites tänne saa laitettua kuvia? vai saaks mitenkään. Olisin laittanu kuvia modatusta sc2:sta. On musta hemmetin siisti.
meet omaan kuvagalleriaan ja sit tossa oikeessa laidassa lukee "lisää kuvia" :D

21.6.2008 11:56

koitan saada otettua. Ostin just teharin ja se on tarkotus saada tulemaan sielt penkin alta. Eli penkin ja lokarin välistä. Siistit äänet. Eli nyt on asennettu vasta sinne oikeelle mut jos saan tankkia siirrettyä helposti ni pistän tulemaan penkinalta.

21.6.2008 14:28

esimerkki kirjoitti:koitan saada otettua. Ostin just teharin ja se on tarkotus saada tulemaan sielt penkin alta. Eli penkin ja lokarin välistä. Siistit äänet. Eli nyt on asennettu vasta sinne oikeelle mut jos saan tankkia siirrettyä helposti ni pistän tulemaan penkinalta.
pistä sitten kuvia kun on valmis :) paljonkohan kulkee teharin kaa :D

22.6.2008 17:15

Oon testannut tota SC2:sta, ihan ookoo peli oli. Anto kyl huonosti kaasuu. :D
Ja aika ison näköne.

23.6.2008 0:55

mikat92 kirjoitti:AUTTAAKO TOI POWERBOOST KAASARI YHTÄÄN?!?!?!?!?!?!?!


Pikkasen puhtia sain sil aikaseks, mut ei mitään päätä huimaavaa muutosta(ei muuttunu kevariksi). Kummastelin ku mittailin bowerin imuaukkoa niin se on 18,5mm ja kuristetussa on 20mm!!
Mutta sit huomasin että kuristetussa on luistimen kummallakin puolella metalli läpyskä, itse asiassa luistin näytti muutenki pienemmältä(kapeemmalta).
Kuristetussa on muute kaasarinkannessa muovinen pitkä tappi ja bowerissa kansi on metallia eikä tappia ole, on niis muitakin pieniä eroja.

Olis pakko saada nopeusrajoitin pois.
CDI-boksissa on seitsemän piuhaa, sini/lila piuha variaattorinkopasta on abikoliittimellä cdi-boksissa, sen ku irrottaa niin liikkeelle lähtiessä pitää laittaa kaasua erittäin varovasti muuten mopedi kirjaimelllisesti hyytyy ja pitää melkein pysähtyä.
Varovaisella kaasulla kun kiihdyttää pikkuhiljaa kaasua lisäten niin vauhdin saa nousemaan päälle 70kmt!:P
Tuntuu ettei sytkät pysyis mukana kun irroittaa rajoitin piuhan, piuha takas kiinni niin taas voi kaasua laittaa mutta max.nopeus on enää n.50kmt.

Pitäis varmaan keksiä piuhan väliin jokin juttu huijaamaan cdi boksia?

Huollossa sanoivat että tehtaalla idiootit laittavat liian löysän painejousen variaattorille jonka takia ylämäki lähtö on tuskaista, kuulemma asia kannattaa korjata jäykemmällä.
Rullistakin sanoivat et vakiona on 8-grammaiset ja ja suositteli noin 5.1 grammaisia kiihtyvyyttä halutessa.
Ja viel sanoivat että helkamassa ei ole oikeastaan mitään kuristuksia, pakoputkessa jokin yksi pilli sisäl joka ei ole mitään verrattuna muiden skottereiden putkien kuristuksiin.

23.6.2008 3:08

Pikkasen puhtia sain sil aikaseks, mut ei mitään päätä huimaavaa muutosta(ei muuttunu kevariksi). Kummastelin ku mittailin bowerin imuaukkoa niin se on 18,5mm ja kuristetussa on 20mm!!
Mutta sit huomasin että kuristetussa on luistimen kummallakin puolella metalli läpyskä, itse asiassa luistin näytti muutenki pienemmältä(kapeemmalta).
Kuristetussa on muute kaasarinkannessa muovinen pitkä tappi ja bowerissa kansi on metallia eikä tappia ole, on niis muitakin pieniä eroja.

Kiitos kun ilmoitit

23.6.2008 22:31

Belpheg kirjoitti:
mikat92 kirjoitti:AUTTAAKO TOI POWERBOOST KAASARI YHTÄÄN?!?!?!?!?!?!?!


Belpheg kirjoitti:Olis pakko saada nopeusrajoitin pois.
CDI-boksissa on seitsemän piuhaa, sini/lila piuha variaattorinkopasta on abikoliittimellä cdi-boksissa, sen ku irrottaa niin liikkeelle lähtiessä pitää laittaa kaasua erittäin varovasti muuten mopedi kirjaimelllisesti hyytyy ja pitää melkein pysähtyä.
Varovaisella kaasulla kun kiihdyttää pikkuhiljaa kaasua lisäten niin vauhdin saa nousemaan päälle 70kmt!:P
Tuntuu ettei sytkät pysyis mukana kun irroittaa rajoitin piuhan, piuha takas kiinni niin taas voi kaasua laittaa mutta max.nopeus on enää n.50kmt.

Pitäis varmaan keksiä piuhan väliin jokin juttu huijaamaan cdi boksia


Jep, minäkin aikani virittelin cdi-piuhojen konkkaviritelmien kanssa -sain kyllä kierroksia rutkasti lisää, mutta vakio cdi on suunniteltu max. nopeuden suhteen siten että jos se ei saa takavarin pyörintä/pulssitietoa, niin rajoittimen toiminta häiriintyy jotenkin eikä pelitä.

Vaihdoin sitten tämän "SC1":n boksin ja alkoi pelittämään ~62-67kmh.
Mutta luulenpa että sain sillä konkkaviritelmälläni -(nopeus ei kuitenkaan noussut yli 50km), kuitenkin enemmän moottorin kierroksia=puolasta vihreän piuhan liittimestä, konkan kautta maihin. (itse vihreä johto oli siis irti puolasta tässä kytkennässä!), noh jätin sikseen kun vaihdoin CDI-boksin.. Nuita rajoittamattomia CDI-bokseja taitaa olla mailmalla tarjolla eriasteisia kierrosten rajoituksen suhteen

Vaihdoin tuossa 5,1g rullat ja kierroksia ottaa ainakin kiihdytettäessä enemmän. Koitin tänään vaihtaa violetin painejousen vakion tilalle, mutta kytkinkellon 38mm. lituskaa mutteria en onnistunut vielä saamaan auki sopivien työkalujen uupuessa.

Varin mutterit aukesivat helposti sähkötoimisella mutterinvääntimellä, mallia "horsepower"/vääntöä 250nM -joka lienee kiinalaista valmistetta sekin, mutta hoiti hommansa hyvin tässä;)

24.6.2008 1:58

Toimiiko toi myös sc1

24.6.2008 14:11

mikat92 kirjoitti:Toimiiko toi myös sc1


Niin, kai siinä suurinpiirtein sama moottori (=boatian)on, joten uskoisin niin;)
Sinulla kun on SC1, niin en tiedä onko siinä tehdas-asennus CDI-boksissa eroa rajoituksien suhteen, jos tilaa siihen CDI-boksin jälkikäteen...

SC2 ei kulje vakiona yli 50km, eikä kone oikein kierrä.

Ainakin SC2:ssa rajoitukset poistui kun siihen laittoi SC1:n CDI-boksin. CDI-boksin kytkennöissä on kuitenkin eroa SC1 ja SC2 kesken, koska sulake kärähti kun laitoin tuon SC1:n CDI-boksin SC2:een. Sulake on nyt pois pelistä ja siitä huolimatta kaikki toimii kuitenkin normaalisti, että silleen...

24.6.2008 21:17

RCS kirjoitti:
mikat92 kirjoitti:Toimiiko toi myös sc1


Niin, kai siinä suurinpiirtein sama moottori (=boatian)on, joten uskoisin niin;)
Sinulla kun on SC1, niin en tiedä onko siinä tehdas-asennus CDI-boksissa eroa rajoituksien suhteen, jos tilaa siihen CDI-boksin jälkikäteen...

SC2 ei kulje vakiona yli 50km, eikä kone oikein kierrä.

Ainakin SC2:ssa rajoitukset poistui kun siihen laittoi SC1:n CDI-boksin. CDI-boksin kytkennöissä on kuitenkin eroa SC1 ja SC2 kesken, koska sulake kärähti kun laitoin tuon SC1:n CDI-boksin SC2:een. Sulake on nyt pois pelistä ja siitä huolimatta kaikki toimii kuitenkin normaalisti, että silleen...

Mul on SC1 tän vuoden mallia ja oon katellu tuota cdi-boksia esim jm-racing sivulta, olisiko vihjettä mikä malli olisi sopiva?
Olisiko tämä: CDI-yksikkö, 9-180500Z ?

Piuhoja menee vakiona boksiin 7, kuusi niistä on kahdessa liittimessä 4&2 ja variaattorilta tuleva sininen menee yksin erikseen suoraan boksin sisään ilman liitintä.
Tuo sininen jää varmasti pois kun boksin vaihtaa.

CDI BOXI

24.6.2008 23:07

Mistä voisi tilata tai ostaa CS 1 CDI boxin?

24.6.2008 23:47

Mul on SC1 tän vuoden mallia ja oon katellu tuota cdi-boksia esim jm-racing sivulta, olisiko vihjettä mikä malli olisi sopiva?
Olisiko tämä: CDI-yksikkö, 9-180500Z ?

Piuhoja menee vakiona boksiin 7, kuusi niistä on kahdessa liittimessä 4&2 ja variaattorilta tuleva sininen menee yksin erikseen suoraan boksin sisään ilman liitintä.
Tuo sininen jää varmasti pois kun boksin vaihtaa.[/quote]

Kuvaamasi CDI-boxissa on tismalleen samanlainen johdotus kuin vakio SC2:ssa? Sun pitää vaan tilata siihen "SC1:een SC1:n CDI-boksi":) -ihan tosi! -ja sininen piuha jää pois. SC2:ssa sinisessä piuhassa on jatkoliitin parin sentin päässä CDI-boksissa, että siinä ei tarvinnut piuhaa katkoa, otti vaan liittimestä irti ja teippiä päälle.

Se on ihan samannäköinen kuin tuo ehdottamasi JM-racingin CDI-yksikkö:9-180500Z Enpä voi siitä muuta sanoa kun ei voi tietää.

25.6.2008 9:01

On meikälläkin SC1:en CDI-boksissa abikoliitin sinisessä piuhassa pikkasen boksin jälkeen, mutta kun sen irroittaa niin kiihdytys on erittäin vaivanloista koska ei voi kaasua laittaa edes puoleen väliin ennen kuin vauhti on 35-40kmt, muuten skoude hyytyy melkein pysähdyksiin asti ja kyyhdytys on aloitettava alusta.
Sit ku vauhti on ton 40kmt niin voi kaasun vasta vääntää pohjaan ja antaa vauhdin kivuta 70kmt.
Mieluummin pitää piuhan kii niin ei jää kiihdytyksessä muiden jalkoihin liikenteessä.

Eiköhän toinen boksi auttas asiaan.

25.6.2008 18:11

Belpheg kirjoitti:
mikat92 kirjoitti:AUTTAAKO TOI POWERBOOST KAASARI YHTÄÄN?!?!?!?!?!?!?!


Pikkasen puhtia sain sil aikaseks, mut ei mitään päätä huimaavaa muutosta(ei muuttunu kevariksi). Kummastelin ku mittailin bowerin imuaukkoa niin se on 18,5mm ja kuristetussa on 20mm!!
Mutta sit huomasin että kuristetussa on luistimen kummallakin puolella metalli läpyskä, itse asiassa luistin näytti muutenki pienemmältä(kapeemmalta).
Kuristetussa on muute kaasarinkannessa muovinen pitkä tappi ja bowerissa kansi on metallia eikä tappia ole, on niis muitakin pieniä eroja.


ALkoko helkama kiihtyyn nopiammin ja antoko lisää loppu nopeutta

25.6.2008 19:11

mikat92 kirjoitti:
Belpheg kirjoitti:
mikat92 kirjoitti:AUTTAAKO TOI POWERBOOST KAASARI YHTÄÄN?!?!?!?!?!?!?!


ALkoko helkama kiihtyyn nopiammin ja antoko lisää loppu nopeutta


Ikävä kyllä vaikee sanoo miten vaikutti ku en paljoa kerenny edes ajaa vakiolla(noin 50km). Säädötki on päin peetä.
Ei se paljoa ainakaan tuntunu vaikuttaneen mihkään suuntaan, ja vieläpä nopeuden rajoitinki vie kaiken huomioni.

Ehkäpä uskallan sanoa et pikkasen paremmin vääntää.