Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.4.2010 17:10
Matas kirjoitti:Jyrsija kirjoitti:oon tässä just vaihtamassa tota suutinta niin onko mun silmissä vikaa vai mikä on kun en löydä sitä.. Otin penkin alta sen kopan pois ja katoin mut en nähny ja sit jalkatilan takaa sen josta näkee tulpan niin saisko jotain neuvoja että missä se sijaitsee? Miten ootte ite saanut sen? Oletteko ottanut katteet pois ja sieltä jotenkin? Onko se jossain kaasarin sivulla vai alapuolella.
Kaasarin alapuolella eikä se suutin ylos päin näy sun pitää ottaa kaasari ainakin osittain irti ja sit kohokammio avata..
joo nii mä vähä arvelinki mut siks katoin ylläältäpäin ku ajattelin et jos kädet sais sieltä jostai pujotettua ja sieltä aukasta.. mut eli joo siis katteet pois ja kaasari irti
19.4.2010 17:40
Täältä löytys kuvallinen ohje.
19.4.2010 17:54
Kellään muuten mitään hajua, pystyisikö mistään tilata noita alkuperäisiä skootterin tarroja?
Esim. Piaggio NRG Power DD '09 mallin tarroja mitä skootterissa on kiinni?
http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/790201_790300/piaggio-nrg-790216_b_5842a0d3c89534cb.jpgYlhäällä olevassa kuvassa olevat irtotarrat plus edessä olevat, saako?
19.4.2010 18:03
Shape kirjoitti:Täältä löytys kuvallinen ohje.
joo kiitos. kyllä mä noista kuvista ymmärsin mut tekstiä en
VIKTIGT! Flottören i förgasaren sitter fast med en liten pinne (se nästa bild). Denna pinne siter helt löst när kåpan är bortskruvad och kan lätt ramla ur. Tappar du bort denna så kommer inte förgasaren att fungera alls! voisko joku suomentaa? :O
19.4.2010 18:38
en oo varma mut meinaa varmaa, että kannattaa varoa ettei tuo nuolella merkitty "tappi" tipu ja mee hukkaa (kokemusta on.)
19.4.2010 19:14
-mikelson- kirjoitti:en oo varma mut meinaa varmaa, että kannattaa varoa ettei tuo nuolella merkitty "tappi" tipu ja mee hukkaa (kokemusta on.)
mitäs teit sitten?
19.4.2010 19:36
Tekee vaikka uuden nuppineulasta
19.4.2010 21:20
Jyrsija kirjoitti:joo kiitos. kyllä mä noista kuvista ymmärsin mut tekstiä en
VIKTIGT! Flottören i förgasaren sitter fast med en liten pinne (se nästa bild). Denna pinne siter helt löst när kåpan är bortskruvad och kan lätt ramla ur. Tappar du bort denna så kommer inte förgasaren att fungera alls! voisko joku suomentaa? :O
Siinä vain varotellaan olemaan varovainen, ettei se kohoa pitävä tappi (kuvassa nuolen osoittama) pääse putoamaan huomaamatta.
Seuraile vain kuvia, purkaa ja kokoaa huolella, niin hyvä tulee.
Jos tappi putoaa ja menee hukkaan, niin siihen ei missään nimessä saa laittaa mitään nuppineulasta tehtyä tappia, sillä kohon asento ja liikerata muuttuu ja näin ollen kaasarin toiminta voi olla hyvinkin epätäydellistä.
19.4.2010 21:25
Mikä virka on sillä kumisella letkulla, joka menee putkeen? Sen ku ottaa pois, ni tulee ainaki aika vittumaiset äänet..
Tuokos ilmanputsarin vaihto minkäänlaisia tehoja verrattuna pelkästään messinkilevyn pois ottoon? Ja voiko rullia vaihtaa, jos ilmanputsarin vaihtaa, ku nyttekki prikattomana ottaa vaan sen 8k kierroksia..
19.4.2010 21:53
Se kuuluu katalysaattorin hapetusjärjestelmään, eli S.A.S:iin. Siihen ei kannata koskea.
Ilmanputsarin vaihto ei tuo tehoa vakioon koneeseen, eikä sen vaihto ole juurikaan tarpeellista edes teharin kanssa. Rulliin ei tarvitse koskea, koska vakiorullat ovat prikattomaan parhaat. Kierroksia se ottaakin juurin tuon verran prikattomana.
20.4.2010 0:34
Jees, elikkä tarrtis vähä neuvoo näitte rullakokoje suhtee. Eli tehari ois tiedossa, todennäkösesti polini scooter team2. Eli mitkä ois sopivat rullat? Tiiän et VP jousi pitää olla sen 15% jäykempi ja samoin noi kytkinjouset... mut entä noi rullat? Oisko joku 5,5g hyvät? Ja suutinkoko joku 70-75? Ja minkä kokoset rullat muuten on onks ne 19x15,5 vai minkä?
21.4.2010 20:14
Tervehdys kunnioitetut rassaajat.
Olis pari pahaa ongelmaa. Pikkuveli vetäs tossa piaggion talviteloilta pois ja ei kyl lähe käyntiin vaikka mitä duunais. Irrotin kassusta bensaletkun ja starttasin niin tuli kyl bensaa. Mut sit taas toisaalta kun katsoo letkua kun se on kiinni kassus niin näyttäis että siel ei oo mitään virtausta koska ilmaa on letkussa ja bensa ei liiku. Tulppaan tulee kipinä (kastuu kyllä helposti jos antaa edes vähän kaasua startatessa). Vähän lupailee mutta ei käyntiin asti. "Kojetaulun" valot välkkyy oudosti startatessa, vaikka akku latingissa. Polkimen jousi oli suunnilleen ruostunut kiinni, kuin myös kickkiratas... Vähän röpöä niin sain sen sentään toimimaan. Etukatekin tuli vaihdettua ja sekin oli työn ja tuskan takana saada sopimaan. Onks kellää mitään hyviä ideoita miks ei käynnisty? Ja sit onks kellää mitään hajua sytytystulpan kärjenvälistä? Paljo pitäis olla?
21.4.2010 20:53
Paljon mahtaa NRG kulkee, jos on otettu prikka, hukkaputket ja ilmanputsarin messinkilevy pois, vaihdettu rullat ja laitettu isompi suutin?
Onko Gianelli Go suunnilleen saman tehonen ku vakioputki, josta hukkaputket othettu pois? Entä tarviiko tollasen Gianellin Gon kanssa vaihtaa ollenkaan vp- tai kytkinjousia?
21.4.2010 22:50
gianelli go on about sama ku vakioputki mist hukkikset tukittu eli kannattaa ostaa se eikä pilata kallista vakioputkee.EI noita jousia varmaa kannata vaihtaa vielä tollaste virien kaa.itellä aikoinaa pinokkio meni sen 70 mittariin metran street putkella, prikka pois, kaasarin kuri pois ja suutin vaihdettu.
toi metrakit street ja gianelli go on melkee samalaiset putket.
22.4.2010 8:36
(Konstaapeli) kirjoitti:gianelli go on about sama ku vakioputki mist hukkikset tukittu eli kannattaa ostaa se eikä pilata kallista vakioputkee.EI noita jousia varmaa kannata vaihtaa vielä tollaste virien kaa.itellä aikoinaa pinokkio meni sen 70 mittariin metran street putkella, prikka pois, kaasarin kuri pois ja suutin vaihdettu.
toi metrakit street ja gianelli go on melkee samalaiset putket.
Go on parempi entä street