Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.12.2009 20:26

paska.kasa kirjoitti:Prkl tilasin Virijavarasta viikko sitte postipaketin(tiivisteitä,holkkeja ja jne..) ei vieläkään tullu lappua postilaatikkoon... :/ Kumminki lähettäny johonki hevon helvettiin sen paketin :D

Yllätys... :roll:

<|TuX|> kirjoitti:Ei kellään olis poikkileikkausta vakioänkästä? Tein uuden änkän ja tällä hetkellä ei ole villoja kiinni, niin mökä on melko uskomaton.. Vakioänkässähän ei ole villaa, ja sen takia pitäs tietää, että miten se vaimentaa ääntä ilman villoja.. Tokihan tohon uuteen änkkääkin vois villat laittaa, mutta kun ei ole rahaa :(

Kuvan voin etsiä myöhemmin, mutta vaimennus on tehty kammioilla ja putkilla, jne. Kuristaa kivasti. :|

Jepex kirjoitti:nyt tais mennä starttirele. Yritin startata, niin rele vaan raksutti ja sit loppu yhtäkkiä se homma siihen! vai onko jokin muu ongelma?

Akku vähissä? Minulla ainakin kun akku on vähissä, rele surisee, muttei pyöritä konetta (ei jaksa liian vähäisellä virralla). Polje käyntiin tai lataa akku MP akkulaturilla (autonakkulaturi paskoo akun).

6.12.2009 17:56

olisko vaikeata saada laitettua normaali luistin kaasari ton läppä kaasuttimen sijalle? Vaijeri ei taida sopia suoraan.

Edit: Mitä kaikkea pitää purkaa pois jotta saa sylinterin irti. Avasin sen sylinterinkannen kuvun, mutta mitä pitää oikee purkaa pois

11.12.2009 14:33

Jotta sylinterin saa irti irrota seuraavat osat;

-venttiilikoppa,nokka,nokkapukki vai mikä se nyt oli...oo varovainen sen pukin kanssa ettei mee mitään paskaa,hiekkaa sinne väleihin ja jne...ja nokka ketjuun.
-imukaula irti sylinteristä,kaasari jos haluaa
-kansi tottakai
-pakoputki

Sitte saat jo sylinterin käsiin ;) Meinaakko putsata osia vaiko piristää solikkaa?





Mul ois tämmöne asia ku tilasin tossa tiiviste sarjan,31kv puolan, tiiviste sarjassa on yks tiiviste mistä ei tuu millää mieleen mihin se kuuluu,voi olla että tiedän mut ei vaan raksuta päässä...Eli ton näkönen jos saatte selvää;

Kuva suuntaa antava,piirros vähän paska...
tiiviste.jpg


http://www.virijavara.fi/shop/?129,tiiv ... tiivisteet

Tossa näkyy se.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

13.12.2009 19:48

Jos vastaan ei tule samanlaista tiivistettä, anna olla. Se voi olla johonkin kiinan sisällä olevaan erikoiseen vehkeeseen. :roll:

Rupesi kiinnostamaan tuo virijavaran 72cc sarja koska hinnat tuli alas ja mukaan saa kaasarin. Toisaalta minulla on jo parempi kaasari ja tuolla 90e saa ulkomailta kanssa paljon tavaraa. :D
Jos ostaisi jonkun isomman pyttysarjan jonka mukana tulee virikansi, koululla (amis) voisi tehdä kannelle vaikka mitä. ;) Tehoja voisi repiä vielä vähän muokkaamalla kanavia (ja vaikka venttiilinvarsia, mutta luotettavuus kärsii).

15.12.2009 14:27

Katoin tossa tietopankista seoksen säätöä.

Siinä sanotaan että se on kaasarin kyljessä.tarkoitetaanko sillä tuota ns.ilmausruuvia,mikä on siinä ihan imukaulan lähellä,eikä sitä mikä on tuolla pohjassa ilmanputsariin päin(iso talttapää)

15.12.2009 15:08

loppukesästä tälläinen hankittiin kevarin hankinnan ajaksi mutta korttia ei nyt sitten tulekkaan vuoteen niin pitäisi tää rusina saada kuntoon kun pikku hiljaa ostamisesta lähtien kun kelit kylmeni niin oli aina vaikeempi saada käyntiin ja nyt skoba on seisonut sisällä ja ollaan ostettu uusi kaasari, katottu vanha ja uusi kaasari läpikotaisin että kaikki toimii ja ilmanputsarissakaan ei mitää ole, uusi tulppa hommattu eikä tää romu lähe millään enään käyntiin sähköistä, kun kicksikin hajosi mutta kesällä lähti vielä suht helposti käymään sähköistä vaikka oli seissyt ulkona yön ?

15.12.2009 17:29

alamout kirjoitti:loppukesästä tälläinen hankittiin kevarin hankinnan ajaksi mutta korttia ei nyt sitten tulekkaan vuoteen niin pitäisi tää rusina saada kuntoon kun pikku hiljaa ostamisesta lähtien kun kelit kylmeni niin oli aina vaikeempi saada käyntiin ja nyt skoba on seisonut sisällä ja ollaan ostettu uusi kaasari, katottu vanha ja uusi kaasari läpikotaisin että kaikki toimii ja ilmanputsarissakaan ei mitää ole, uusi tulppa hommattu eikä tää romu lähe millään enään käyntiin sähköistä, kun kicksikin hajosi mutta kesällä lähti vielä suht helposti käymään sähköistä vaikka oli seissyt ulkona yön ?


Mullakin tossa muutamia viikkoja sitten kun oli vielä lämmintä, vähä yli 0 astetta, niin lähti helposti, mutta nyt saa vinguttaa niin paljo et loppuu akku ennen kun lähtee startista käyntiin, isompaa suutinta talveksi?

15.12.2009 17:55

Voi olla mikä vaan mikä haittaa tuota käynnistämistä.Säätäkää seokset kuntoon jos saa liikaa ilmaa talvella,kattokaa että saa kunnolla bensaa,ei oo imuvuotoja,crc;tä tärkeisiin liittimiin,kattokaa että ryyppy toimii,saa kunnon kipinää,venat säädöissä,ja sitten kokeilkaa käynnistää ilman ilmanputsari,kokonaan irti kaasarista.Ei mullakaan ollu syksyllä,tai ei näyttäny et olis ollu putsarissa mitään,puhas ja jne...mut ilman sitä lähti ku unelma,nyt on tommonen vaahtomuovi suodatin,pipercrossin tapanen...

Ei se periaatteessa tarvii talvella isompaa suutinta,menee ihan hyvin vakionakin.

Mul oli kans ihan sama juttu 2vuotta sit talvella Zonerin kanssa,ei meinannu millään lähtä käyntiin.Vaatii vaan säätöä,ja kaiken tarkistamista.
Kertokaahan sit auttoko mitään :D

15.12.2009 18:43

paska.kasa kirjoitti:Voi olla mikä vaan mikä haittaa tuota käynnistämistä.Säätäkää seokset kuntoon jos saa liikaa ilmaa talvella,kattokaa että saa kunnolla bensaa,ei oo imuvuotoja,crc;tä tärkeisiin liittimiin,kattokaa että ryyppy toimii,saa kunnon kipinää,venat säädöissä,ja sitten kokeilkaa käynnistää ilman ilmanputsari,kokonaan irti kaasarista.Ei mullakaan ollu syksyllä,tai ei näyttäny et olis ollu putsarissa mitään,puhas ja jne...mut ilman sitä lähti ku unelma,nyt on tommonen vaahtomuovi suodatin,pipercrossin tapanen...

Ei se periaatteessa tarvii talvella isompaa suutinta,menee ihan hyvin vakionakin.

Mul oli kans ihan sama juttu 2vuotta sit talvella Zonerin kanssa,ei meinannu millään lähtä käyntiin.Vaatii vaan säätöä,ja kaiken tarkistamista.
Kertokaahan sit auttoko mitään :D


Mistä ton ryypyn toimivuuden huomaa?

15.12.2009 20:17

paska.kasa kirjoitti:Katoin tossa tietopankista seoksen säätöä.

Siinä sanotaan että se on kaasarin kyljessä.tarkoitetaanko sillä tuota ns.ilmausruuvia,mikä on siinä ihan imukaulan lähellä,eikä sitä mikä on tuolla pohjassa ilmanputsariin päin(iso talttapää)

Ilmaruuvi, juuri se. Pohjassa oleva on kaasarin tyhjennysruuvi, sen aikaisemalla se laskee kaasarissa olevat bensat pois pohjaventtiilin kautta.

Vaihtakaa isommat suuttimet, auttaa paljon. ;)

Jepex kirjoitti:Mistä ton ryypyn toimivuuden huomaa?

Neula liikkuu, kulmässä (pakkasessa) neula painuu sisäänpäin, mutta kun johtoihin isketään virta, neula tulee vähän kerrallaan ulospäin. Neula tukkii silloin ryyppykanavan/suuttimen ja ryyppy menee pois päältä.

15.12.2009 20:31

Dodi!

Just vaihoin 62cc sylkän,31kv puolan,huomattavasti parempi kipinä.suutin 90.
Vääntöä tuli puolet enemmän ku vertaa vakioon.Vetää tosi hyvin ja vastaa kaasuun paremmin :D

Yhteen loivaan ylämäkeen vakio meni 35-40, tolla meni nyt kylmänä 50 samaan.

Viel ois toi parempi variaattori ja valkonen vp vaihettavana :D

Saa vähän iloa ajamiseen,toivottavasti kestää...

15.12.2009 21:17

paska.kasa kirjoitti:Dodi!

Just vaihoin 62cc sylkän,31kv puolan,huomattavasti parempi kipinä.suutin 90.
Vääntöä tuli puolet enemmän ku vertaa vakioon.Vetää tosi hyvin ja vastaa kaasuun paremmin :D

Yhteen loivaan ylämäkeen vakio meni 35-40, tolla meni nyt kylmänä 50 samaan.

Viel ois toi parempi variaattori ja valkonen vp vaihettavana :D

Saa vähän iloa ajamiseen,toivottavasti kestää...


Jaksaako polttaa paremmi gummii ku vakio? Itte yllätyin omasta xtr:ästä sillonku kaasari vielä toimi kunnolla, nii mite se jakso vakionakin jo jauhaa autotalliin pillun :D
Virijavarassa oli se 72cc+ kaasu niin jotain 89€? jaksaiskoha se jauhaa hyvinki?

15.12.2009 23:05

Kyllä se sillä jaksaa jauhaa. :D

Pitää nyt toi ajaa sisään sen 300km,muutenki kattoa et pelittää kaikki kunnolla...Ei tuu sitte yllätyksiä myöhemmin.
Tosiaan sit vaihtaa se vari ja jousi, ehk myöhemmin ostais viel ton virijavaran rajattomattoman CDI;n.ei oo kauheen paha hinta.

16.12.2009 17:38

paska.kasa kirjoitti:Kyllä se sillä jaksaa jauhaa. :D

Pitää nyt toi ajaa sisään sen 300km,muutenki kattoa et pelittää kaikki kunnolla...Ei tuu sitte yllätyksiä myöhemmin.
Tosiaan sit vaihtaa se vari ja jousi, ehk myöhemmin ostais viel ton virijavaran rajattomattoman CDI;n.ei oo kauheen paha hinta.


Voisko joku valaista mua mitä vitun hyötyä on jäykemmästä vp jousesta? Eka imuri mulla!

16.12.2009 20:41

paska.kasa kirjoitti:Just vaihoin 62cc sylkän,31kv puolan,huomattavasti parempi kipinä.suutin 90.
Vääntöä tuli puolet enemmän ku vertaa vakioon.Vetää tosi hyvin ja vastaa kaasuun paremmin :D

Noniin, kehtaa taas ajella. :D

Jepex kirjoitti:Virijavarassa oli se 72cc+ kaasu niin jotain 89€? jaksaiskoha se jauhaa hyvinki?

Jaksaa, mutta se kansi pitää kasata. Sen voisi melkein vielä jollekin koneistamolle tms. missä ne voisi lisätä virtauksia kanteen ja kasata sen ammattitaidolla (ei paha kasata itsekään jos on perehtynyt kanteen, virtausten lisäämisen itse voi melkein unohtaa). Jos minä ostaisin tuon sarjan, tilaisin jostain (saksasta?) ne jäykemmät venanjouset ja laittaisin ne kiinni. ;)

paska.kasa kirjoitti:ehk myöhemmin ostais viel ton virijavaran rajattomattoman CDI;n.ei oo kauheen paha hinta.

Ei ole ja vaikutukset on vain positiivisia, osta samalla virinokka. Vaikutus on hintansa arvoinen.

Jepex kirjoitti:Voisko joku valaista mua mitä vitun hyötyä on jäykemmästä vp jousesta? Eka imuri mulla!

Tietopankissa on enemmän faktaa, mutta jokatapauksessa oikeanjäykkyinen VP parantaa kiihtyvyyttä.

Minulla on nyt edelleen kiinni lievästi riisuttu vakioputsari, PD19J kaasari, Malossi Multivar (+erikoisvahvi. valk. jousi ja 6g rullat), jäykemmät kytkinjouset, 50% tehokkaampi puhallin, muokattu imukaula, virinokka, viri CDI. Talveksi pitää vaihtaa suutin ja minulla on edelleen se yksi liian iso, mutta jos putsarista ottaisi sen viimeisen kurin pois, voisi se olla sopiva. Pitää kokeilla jossain vaiheessa. Pitää vain tankata mopo ja ladata akku. :|