10.6.2008 20:24
11.6.2008 12:55
millähän sitä tappia ois paras lyhentää ?H SC2 kirjoitti:"Kaasuttimen kannessa on messinkinen, noin 1cm pitkä tappi. Messinkinen tappi estää kaasunsyöttö-neulaa nousemasta ylöspäin. Lyhentämällä kyseistä tappia, saadaan neula nousemaan huippuunsa, jolloin sylinteri saa enemmän bensaa. Jos tapin ottaa kokonaan pois, voi mäntä saada liikaa bensaa, jolloin moottori "buuaa" ja kone sammuu. Vian voi korjata kääntämällä seos-ruuvia hieman hapekkaammalle eli laihemmalle." www.sanili.tk
tossa jjjasuuu kysymykseesi vastaus ja samasta paikasta kuvalliset ohjeet. Eli tolla tavalla lisää kakkua koneelle ja kun säädöt kohdallaan=hieman tehoa enemmän irti myllystä
SC2:sessa ei ole kyseistä tappia, vaan kansi on sisäpuolelta sileä, tarkastin asian.
11.6.2008 12:59
Voin kertoo ¤39.-
Juuri tuon haen huomenna ja "kurit vek silvu ble"
-sanoi eräs skootteri korjaamo
edit."Laitoin siis uuden SC1:n cdi-poksin SC2:een ja niin kuin muillakin, sulakehan siinä tusahti. Kaikki vilkut,valot,mittarit,jarruvalo toimivat kärähtäneestä sulakkeesta huolimatta? SC1:n boksissa lienee jokin kytkentäeroavaisuus SC2:n kanssa. Mitähän se sulake on laitettu suojaamaan SC2:ssa?
No, käväsinpä tuossa lähikaupassa ja nopeus nousi verkkaisesti ~62km. -myötätuulta oli ehkä 1m/s. Ei mikään tykki vielä, mutta eipähän pitäisi jarruttaa enää alamäessä".
11.6.2008 15:05
11.6.2008 18:04
mikat92 kirjoitti:Miten helkama sc1 sais kulkee nopeempaa ilman virityksiä?
12.6.2008 0:58
12.6.2008 12:26
12.6.2008 13:43
H SC2 kirjoitti:RCS kirjoitti:Voin kertoo ¤39.-
Juuri tuon haen huomenna ja "kurit vek silvu ble"
-sanoi eräs skootteri korjaamo
edit."Laitoin siis uuden SC1:n cdi-poksin SC2:een ja niin kuin muillakin, sulakehan siinä tusahti. Kaikki vilkut,valot,mittarit,jarruvalo toimivat kärähtäneestä sulakkeesta huolimatta? SC1:n boksissa lienee jokin kytkentäeroavaisuus SC2:n kanssa. Mitähän se sulake on laitettu suojaamaan SC2:ssa?
No, käväsinpä tuossa lähikaupassa ja nopeus nousi verkkaisesti ~62km. -myötätuulta oli ehkä 1m/s. Ei mikään tykki vielä, mutta eipähän pitäisi jarruttaa enää alamäessä".
Kysymys: mitä teit sille siniselle piuhalle joka menee suoraan SC2:sen CDI-boxiin sisään, eikä ole liittimellä kiinnitetty?
12.6.2008 18:36
RCS kirjoitti:asdgf kirjoitti:paljonko tää sc1 cdi boxi sitte maksaa?
Voin kertoo ¤ 39.-
Juuri tuon haen huomenna ja "kurit vek silvu ble"
-sanoi eräs skootteri korjaamo
edit."Laitoin siis uuden SC1:n cdi-poksin SC2:een ja niin kuin muillakin, sulakehan siinä tusahti. Kaikki vilkut,valot,mittarit,jarruvalo toimivat kärähtäneestä sulakkeesta huolimatta? SC1:n boksissa lienee jokin kytkentäeroavaisuus SC2:n kanssa. Mitähän se sulake on laitettu suojaamaan SC2:ssa?
No, käväsinpä tuossa lähikaupassa ja nopeus nousi verkkaisesti ~62km. -myötätuulta oli ehkä 1m/s. Ei mikään tykki vielä, mutta eipähän pitäisi jarruttaa enää alamäessä".
Ehkäpä kiinnostaa myös tämä aikaisemmin kirjoitettu joka pätee myös SC2:een:Belpheg kirjoitti:Tilaa Helkaman SC1 BowerBoost kaasari maahantuojalta osoitteesta: http://motors.falmek.fi/pages/varusteet ... teriin.php
Mittasin sen niin imu on 18,5mm ja tehoja tulee joka alueelle, eli vääntöä, kiihtyvyyttä ja nopeuttakin.
Sit jaksaa kakspäälläkin vetää aikuisiakin.
Se on ainakin helppo asentaa ja itselläni se tuli kolmessa päivässa postiin tilauksesta.
Kyseinen kaasutin on alkuperäinen minkä tilalle on suomessa asennettu kuristukseksi nuhapumppu, eli SC1 on tehtaalla suunniteltu liikkumaan kyseisellä kaasarille.
Helkama SC1 on alkuperäiseltä nimeltään HT50QT-25, kutsuma nimi vaihtelee maittain(meillä helkama).
12.6.2008 19:55
12.6.2008 23:05
mikat92 kirjoitti:AUTTAAKO TOI POWERBOOST KAASARI YHTÄÄN?!?!?!?!?!?!?!
14.6.2008 0:42
14.6.2008 12:43
15.6.2008 12:24
17.6.2008 18:36