Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Kiillotus

17.7.2007 3:51

Onko jetin omistajat huomannu että kun mittariston ympärillä olevaa hopeaa muoviosaa hinkkaa autosolilla ja
rätillä niin se alkaa kiiltään. Itse olen kiillottanut jo omani. Kannattee :)

Re: Kiillotus

17.7.2007 21:36

pun77i kirjoitti:Onko jetin omistajat huomannu että kun mittariston ympärillä olevaa hopeaa muoviosaa hinkkaa autosolilla ja
rätillä niin se alkaa kiiltään. Itse olen kiillottanut jo omani. Kannattee :)
Katoin omaani sieltä takaa ni näytti kiiltävän jo valmiiks.
Hienoo ainetta :D.

Tecnigas next r

20.7.2007 0:09

Onko kellään paikallaan jet forcen c-techissä tecnigas next-r:ää? Mites toimii sillä? Kuulema auttaa vaan kiihtyvyyteen. Pistelkää vähän tietoa paljon teillä menee jetti oikeata? Vissiin aika kova kusettaan tuo mittari ainaki c-techis, ku itellä vaan prikka pois ja hukkis tukittu niin menee mittariin 80km/h. Varmaa oikeata jotain 60-65.

21.7.2007 14:23

Tarvisin vähän teknistä tietoa koskien Peugeot Jet Force TSDI:tä.

Skootteri siis ei lähde ollenkaan käyntiin, pyörittää kyllä, mutta ei vaan lähde. Tulppa tarkistettu ja antaa kipinää. Itse en oikeen noista ruiskuista mitään tajua, joten jos joku muu tajuaa, niin YV:llä tai tähän topicciin voisi apuaan tarjota.

Re: Tecnigas next r

22.7.2007 18:17

pun77i kirjoitti:Onko kellään paikallaan jet forcen c-techissä tecnigas next-r:ää? Mites toimii sillä? Kuulema auttaa vaan kiihtyvyyteen. Pistelkää vähän tietoa paljon teillä menee jetti oikeata? Vissiin aika kova kusettaan tuo mittari ainaki c-techis, ku itellä vaan prikka pois ja hukkis tukittu niin menee mittariin 80km/h. Varmaa oikeata jotain 60-65.


Faitti menee prikattomana oikeaa 65-70km/h. Toki jetti painaa enemmän, mutta uskoisin että se kykenee aikalailla samaan. Jos lähtee omien pösökokemusten pohjalta arvioimaan tuota teharinopeutta, niin teharilla ja oikeilla säädöillä mennään 75-80kmh yleensä.

3.8.2007 0:38

Tästä lähtee tehari halvalla!

Re: Tecnigas next r

3.8.2007 14:10

FleXu kirjoitti:
pun77i kirjoitti:Onko kellään paikallaan jet forcen c-techissä tecnigas next-r:ää? Mites toimii sillä? Kuulema auttaa vaan kiihtyvyyteen. Pistelkää vähän tietoa paljon teillä menee jetti oikeata? Vissiin aika kova kusettaan tuo mittari ainaki c-techis, ku itellä vaan prikka pois ja hukkis tukittu niin menee mittariin 80km/h. Varmaa oikeata jotain 60-65.


Faitti menee prikattomana oikeaa 65-70km/h. Toki jetti painaa enemmän, mutta uskoisin että se kykenee aikalailla samaan. Jos lähtee omien pösökokemusten pohjalta arvioimaan tuota teharinopeutta, niin teharilla ja oikeilla säädöillä mennään 75-80kmh yleensä.


C-Techissä kusettaa mittari aikalailla samanverran, kuin mitä faitissa.

9.8.2007 13:35

Mikähän tässä on, prikka on irrotettu ja kaikki osat paikoilla, hihna oli kiinni ja variaattorikoppa kiinni. Moottori käynnisty, kiva ääni kuulu ja siinä se oliki, hihna ei pyöritä " http://personal.inet.fi/cool/sampsa/sr5 ... G_4303.jpg " taaempaa osa, yläosa ei spinnaa alaosan kanssa, mutta yläosaa kun pyörittää pyörii alaosakin, mutta ei käy toisinpäin.

9.8.2007 18:57

Guava kirjoitti:Tarvisin vähän teknistä tietoa koskien Peugeot Jet Force TSDI:tä.

Skootteri siis ei lähde ollenkaan käyntiin, pyörittää kyllä, mutta ei vaan lähde. Tulppa tarkistettu ja antaa kipinää. Itse en oikeen noista ruiskuista mitään tajua, joten jos joku muu tajuaa, niin YV:llä tai tähän topicciin voisi apuaan tarjota.


No kuinkas vanha laite on ja lähinnä paljon ajettu ? Mut nyt alkuun nii vika voi olla ruiskun kompurassa (ei tuota tarpeeks painetta), bensapumpussa (väljä eikä pumppaa bensaa tarpeeks kovalla paineella), mittaristossa joku sähkövika tai sit jossain muualla mut silloin ei kyllä pyörittäiskää konetta yleensä. Tulppa kannattaa silti koittaa vaihtaa koska voi silti olla rikki vaikka irtonaisena antaaki kipinää mut sittekku laittaa kiinni ja tulppa on paineessa niin ei kipinää tulekkaan ja uudetkin tulpat saattaa olla rikkinäisiä, on tullu välillä tämmösiäki vastaan. Sit vielä että saattaa selvitä joskus pelkällä ruiskun ja ruiskunkompuran puhdistamisellaki. Nii ja sit vielä todennäköisin syy, jos on yli 5000 ajettu laite nii saatta olla sylinteri väljä ja se on erittäin todennäköistä jos ilmanputsariin ja muualle ei ole tehty tiettyjä muutostöitä esimerkiksi ilmanputsarista pitäisi lähteä ilmanottoletku etukatteen sisälle ns. snorkkeli ja kone on varmasti väljä ja täynnä hiekkaa jos mopossa on käytetty jotain vapaavirtaussuodatinta tai ajettu paljon hiekkatiellä. Tässä ehkä yleisimpiä vikoja mitä tullu vastaan.

Osat

9.8.2007 20:55

hc_monkey mistä oot saanu tuohon ex jettiis tuon penkinpäällisen ja sivutuen? Mistä voi tilata ja paljon hinnat?

10.8.2007 0:46

hc_monkey kirjoitti:
Guava kirjoitti:Tarvisin vähän teknistä tietoa koskien Peugeot Jet Force TSDI:tä.

Skootteri siis ei lähde ollenkaan käyntiin, pyörittää kyllä, mutta ei vaan lähde. Tulppa tarkistettu ja antaa kipinää. Itse en oikeen noista ruiskuista mitään tajua, joten jos joku muu tajuaa, niin YV:llä tai tähän topicciin voisi apuaan tarjota.


No kuinkas vanha laite on ja lähinnä paljon ajettu ? Mut nyt alkuun nii vika voi olla ruiskun kompurassa (ei tuota tarpeeks painetta), bensapumpussa (väljä eikä pumppaa bensaa tarpeeks kovalla paineella), mittaristossa joku sähkövika tai sit jossain muualla mut silloin ei kyllä pyörittäiskää konetta yleensä. Tulppa kannattaa silti koittaa vaihtaa koska voi silti olla rikki vaikka irtonaisena antaaki kipinää mut sittekku laittaa kiinni ja tulppa on paineessa niin ei kipinää tulekkaan ja uudetkin tulpat saattaa olla rikkinäisiä, on tullu välillä tämmösiäki vastaan. Sit vielä että saattaa selvitä joskus pelkällä ruiskun ja ruiskunkompuran puhdistamisellaki. Nii ja sit vielä todennäköisin syy, jos on yli 5000 ajettu laite nii saatta olla sylinteri väljä ja se on erittäin todennäköistä jos ilmanputsariin ja muualle ei ole tehty tiettyjä muutostöitä esimerkiksi ilmanputsarista pitäisi lähteä ilmanottoletku etukatteen sisälle ns. snorkkeli ja kone on varmasti väljä ja täynnä hiekkaa jos mopossa on käytetty jotain vapaavirtaussuodatinta tai ajettu paljon hiekkatiellä. Tässä ehkä yleisimpiä vikoja mitä tullu vastaan.


Myös läpät ovat herkkiä hajoamaan näissä juuri tuon huonon alkuperäissuodattimen takia. Eli tarkista ettei läpissä oo väljää, pienikin rako riittää siihen ettei starttaa.

Ongelma

10.8.2007 13:23

Eli joo mulla tuli tuommonen ongelma tai oikeestaan ollu jo pitempään että kun lähtee kiihyttään nii kiekat nousee ja laskee silleen vähä niinku pätkis ja tekee sitä kaasua lisätessä melkee koko ajan. Tulpan oon vaihtanu, kaasarin oon putsannu, suuttimen oon vaihtanu, ilmanputsarin oon putsannu, toista bensapumppua oon kokeillu ja kaasaria on olen säädellyt.Ei näytä vikaa löytyvän. Apuja?

Re: Ongelma

10.8.2007 23:41

pun77i kirjoitti:Eli joo mulla tuli tuommonen ongelma tai oikeestaan ollu jo pitempään että kun lähtee kiihyttään nii kiekat nousee ja laskee silleen vähä niinku pätkis ja tekee sitä kaasua lisätessä melkee koko ajan. Tulpan oon vaihtanu, kaasarin oon putsannu, suuttimen oon vaihtanu, ilmanputsarin oon putsannu, toista bensapumppua oon kokeillu ja kaasaria on olen säädellyt.Ei näytä vikaa löytyvän. Apuja?


Variaattori kannattaa myös tarkistaa. Eli katot onko rullat, liukupalat ja hihna kuluneita ja sit vielä putsaat varin osat.

Ongelma

11.8.2007 14:21

Joo, mulla on kokonaan toinen vari ja rullat ja kaikki.Hihna on hyvässä kunnossa ja kytkinki on vaihettu

Pösö

19.8.2007 21:05

Nonii nyt on muutama kuvaki jetistä galleriassa =). Mut toi vika edellee.