Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.8.2007 21:34

lödö kirjoitti:
arizaka kirjoitti:
lödö kirjoitti:Eli ei mitään eroja?? vai? Kumminki eri nimi.. :/

Ei mitään eroja, muuta kuin merkki, malli, tarrat ja väritys.

Ok kiitos tiedosta :) Kumpi olis parempi ostos? :D


Ei mitään väliä kumman ostat. Ellet sitten pidä toisen mallin tarroista/värityksestä enemmän.

1.8.2007 21:38

Joni- kirjoitti:
lödö kirjoitti:
arizaka kirjoitti:
lödö kirjoitti:Eli ei mitään eroja?? vai? Kumminki eri nimi.. :/

Ei mitään eroja, muuta kuin merkki, malli, tarrat ja väritys.

Ok kiitos tiedosta :) Kumpi olis parempi ostos? :D


Ei mitään väliä kumman ostat. Ellet sitten pidä toisen mallin tarroista/värityksestä enemmän.

Selvä se ja kiitos tiedoista! :)

rullat

11.8.2007 12:54

Minkhän kokoiset siis niinku jotai 16x13 noi rullat on ja minkä painoset tossa 2006 machissa

Re: rullat

11.8.2007 13:38

agag kirjoitti:Minkhän kokoiset siis niinku jotai 16x13 noi rullat on ja minkä painoset tossa 2006 machissa

15x12 ja 6.5g

19.8.2007 0:08

käykö jogiin roxin tai bw:sän viri osat? onko minarellin vaaka vai pysty kone?

19.8.2007 1:42

wrispee kirjoitti:käykö jogiin roxin tai bw:sän viri osat? onko minarellin vaaka vai pysty kone?


Jogissa on vaakakone, kuin myös roxissa. bws:ässä pystysylinteri eli sen viriosat ei ole yhteensopivia.

20.8.2007 18:15

Paljos tuo Jogi kulkee prikan poiston jälkeen jos se on muuten vakio

20.8.2007 22:26

uujee kirjoitti:Paljos tuo Jogi kulkee prikan poiston jälkeen jos se on muuten vakio


Aika reippaasti meni ainakin siskon jogi aikoinaan. 60 suorilla ja alamäessä jopa 80. Pelkällä prikan poistolla siis.

21.8.2007 18:17

jarez kirjoitti:
uujee kirjoitti:Paljos tuo Jogi kulkee prikan poiston jälkeen jos se on muuten vakio


Aika reippaasti meni ainakin siskon jogi aikoinaan. 60 suorilla ja alamäessä jopa 80. Pelkällä prikan poistolla siis.

se on aika paljon pelkällä pienen osan poistolla

21.8.2007 18:18

Kertokaas nyt onko tuo Jog niin pieni kun se näyttää olevan kuvissa? vai onko se ihan ajettavan kokoinen?

28.8.2007 21:50

Monta kilometrii pääsee täydellä tankillä ilman virtyksiä?

28.8.2007 22:40

uujee kirjoitti:
jarez kirjoitti:
uujee kirjoitti:Paljos tuo Jogi kulkee prikan poiston jälkeen jos se on muuten vakio


Aika reippaasti meni ainakin siskon jogi aikoinaan. 60 suorilla ja alamäessä jopa 80. Pelkällä prikan poistolla siis.

se on aika paljon pelkällä pienen osan poistolla


Onhan se. Mutta vaakaminarellissa on myös pidemmät välitykset kuin pystypyttysissä.

Ei siis normisuoralla mene sitä 80, vaan alamäissä. Kiitos vakioputken ja säätämättömän variaattorin.

Suorilla sitä mukavaa 60 vauhtia ilman muita säätöjä / kuristusten poistoa.

lödö: vakiotankilla pääsee erittäin pitkälle prikattomana. Voisin sanoa yli 200km. Takuuseen en mene, kun pitkään aikaan en ole koko tankillista päässyt ajamaan.

Kuristettuna ei taida hirveän pitkälle pötkiä täydellä tankilla. Senverran reippaasti kone tykkää huutaa prikan kanssa. Voisin sanoa alle 200km.

Siskon jogista otettiin prikka pois jo sisäänajossa moottorin tulevaisuutta ajatellen ;)

Mutta kulutus on pieni 2-3l satasella prikattomana.

Jogi on pieni ja märkäpaino taisi olla vaan himpun yli 70.

Omasta mielestä ihan näppärä peli käsitellä ja tukeva ajettava isompien vanteiden ansiosta.

Takaiskari alkaa tosin olemaan elämänsä lopussa kun kilometrejä on nyt yli 9000. Pelkkää kesäajoa takana.

Vakiorenkaatkin yllättävän hyvin kestäneet.

Takarengas nyt vaihtokunnossa.

Itse +180cm jannuna en ongelmiä näe ajamisessa, paitsi polvet jääytyy kylmemmillä säillä kun etukatteen yli kurkistavat hieman. (ei mittariston)

Suosittelen prikan poiston jälkeen vastapaine jousen vaihtamista malossin punaiseen. Piristyy ihmeellisesti jarrutuksen jälkeisessä kiihdytyksessä, eikä luuskahda niin pahati lämpimällä variaattorilla kuin vakio vp jousen kanssa.

31.8.2007 18:23

Siis eiks toi malossin punanen ole 50%? Aika jäykkä prikattomalle vakiolle :D

31.8.2007 18:28

jimppari kirjoitti:Siis eiks toi malossin punanen ole 50%? Aika jäykkä prikattomalle vakiolle :D


Parempi se on kuin valkonen vakiolle. Vakiokytkimellä toi punanen ei omasta mielstä ole mikään paha.

En sit tiedä kuinka väljä toi vakiopytty tälhetkel on.
Sekin voi vaikuttaa hieman ja toi älytön imuvuoto.

Mukavasti paransi kiihtyvyyttä pelkällä jousen vaihdolla. Vakiojousella oli ajettu 9500km ja huippunopeudet ton imuvuodon kanssa oli sitä 30-50. Kiihtyvyys vielä jotain vielä järkyttävämpää.

Nyt vaikka se imuvuoto täyskaasulla aikalailla useesti ilmenee, niin kiihtyvyys parani huooomattavasti. Vakiorullien paikalle vaihdoin 6k ajetut sr:n vakiorullat ihan kokeilumielessä kun vakiot oli jo lievät leegot.

Mut talvella lohko irti ja siinä sitten ton imuvuodon ratkon ja tsekkaan ton pytyn kunnon.

5.9.2007 0:24

Aikamoinen bolttis ;)

Tuplapeileistä tulee mieleen touring.