Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.8.2010 23:13
Hei oisko apuja toho mu vikaaan ku koulut alkaa kohta ja pitäs sillä päästä sinnekkin.. huoltoon voi viiä vasta 18 päivä nii yritän sitä enne ite korjailla
6.8.2010 1:42
Jyrsija kirjoitti:Hei oisko apuja toho mu vikaaan ku koulut alkaa kohta ja pitäs sillä päästä sinnekkin.. huoltoon voi viiä vasta 18 päivä nii yritän sitä enne ite korjailla
Onko puristuksia? Liikkuukoo mäntä normaalisti, ettei olisi leiponut? Saako bensaa sylinteriin asti?
6.8.2010 2:59
Pinles kirjoitti:Jyrsija kirjoitti:Hei oisko apuja toho mu vikaaan ku koulut alkaa kohta ja pitäs sillä päästä sinnekkin.. huoltoon voi viiä vasta 18 päivä nii yritän sitä enne ite korjailla
Onko puristuksia? Liikkuukoo mäntä normaalisti, ettei olisi leiponut? Saako bensaa sylinteriin asti?
mite sen näkee saako bensaa sylinteriina sti?
6.8.2010 3:32
Shape kirjoitti:Lähes kokeileen 4,8-5 grammasilla rullilla, +15% vp-jousella ja +15% - +22% kytkinjousilla. Suutinta suurenna 8-10 numeroa.
Virivaria et tarvitse, on sen verran toimiva variaattori näissä Piaggioissa. =)
Kiitos kovasti
6.8.2010 18:19
Poljet vähän aikaa, otat tulpan pois ja testaat reiästä onko siellä mitään.
7.8.2010 1:51
No tänää lähti käyntiiki ku tyhjäkäyntiä vähä isonsi mut kerksi ajaa jotai 3km ja sammu : ( mut sit ajoin 1km lähin kaveri kyytii ja tulin takas jonku 8h päästä nii pystyin ajaa jonku 5km eikä sammunu.. mut tuntuu ku kierrokset ei ois nii korkeel mitä enne on ollu mut kulkee suurin piirtein saman verra.. saa nähä miten kaua huomenna pystyy ajaa.. ja sit miettiä taas..
7.8.2010 13:20
Jyrsija kirjoitti:No tänää lähti käyntiiki ku tyhjäkäyntiä vähä isonsi mut kerksi ajaa jotai 3km ja sammu : ( mut sit ajoin 1km lähin kaveri kyytii ja tulin takas jonku 8h päästä nii pystyin ajaa jonku 5km eikä sammunu.. mut tuntuu ku kierrokset ei ois nii korkeel mitä enne on ollu mut kulkee suurin piirtein saman verra.. saa nähä miten kaua huomenna pystyy ajaa.. ja sit miettiä taas..
Hmm, itsellä teki samantapaista, kun oli pääsuutin tukossa. Koitappa sitä puhdistella.
10.8.2010 23:12
Joo no kaasarin oon kattonu kokonaa ja suutimen ja pääsuuttimen puhistanu ja bensan saannissa ei oo ongelmia, tulpassa oli jotai ongelmia ku anto väärin sen kipinän nii ostettii uus nii sit anto kipinän oikein nii ei vieläkää toiminu nii sit purettii koko pska ja otettii mäntä pois nii mäntä ja kansi oli iha naarmuilla ja oli väljä, mutta männänrenkaat ei ollu katkennu nii huomenna laitetaan varmaa 70cc sylinterisarjan tilaukseen koska jotkut oli kaupoissa sanonu et se on leipassu kii eikä menny takuuseen koska olin ajanu 1500km liikaa siitä millon ois huoltoon pitäny viedä.. -.- ja sit siellä ois korjuu maksanu jotai 800e nii oisko enää mitää vikaa mitä luulette ja ku tilaan ton 70cc nii eihä siihe sillo mitää uutta kaasaria tarvii tilata tai suutinta yms?
10.8.2010 23:46
Jos 70cc:n tilaat, niin joudut ainakin putken, rullat, vp-jouset, kytkinjouset, suuttimen/suuttimia hommaan. Eikä 70 kuutiosta kannata hommata jos ei tosissaan meinaa virittää. Osta vaikka Motoforcen 50cc alumiinisylinteri. Halvempi kuin 70cc eikä tarvitse mitään säätöosia ostaa, että saa toimimaan.
Järkevin vaihtoehto ois varmaan kyllä porauttaa sylinteri ja hommata uusi mäntäsarja. Homma ei maksa 70 euroa enempää. Kannessa olevat naarmut tai pikku kolot ei kyllä menoa haittaa.
11.8.2010 0:00
Shape kirjoitti:Jos 70cc:n tilaat, niin joudut ainakin putken, rullat, vp-jouset, kytkinjouset, suuttimen/suuttimia hommaan. Eikä 70 kuutiosta kannata hommata jos ei tosissaan meinaa virittää.
no hmm.. eise mua haitta jos tulee vähä isompi kuutioista kehiin, mutta on mulla Gianelli go ja ne kaikki vakiokuristukset pois.. Rullia, vp ja kytkinjousia en oo kyllä vaihtanu vaikka ne tois kiihtyvyyttäki lisää mut kyllä se 80 vauhti riittää vaikka eise sinne oo vielä noilla vireil yltäny :/.. mut jos ei ostais noita Rullia, vp ja kytkinjousia nii mahtaisko edes nousta tonne 80 vauhti ja onko noita edes pakko ostaa, et mite sit toimis?
11.8.2010 0:31
Käytännössä ne rullat ja jouset ovat pakollisia, sillä kiihtyvys tulee olemaan todella surkeaa ilman niiden vaihtamista. Go:lla ei pärjää 70cc:n kanssa.
Jos haluat mennä 80-85 oikeaa, annan sen olla 50cc:n olla ja osta kunnon tehoputki, esimerkiksi Stage 6 Pro Replica tai Giannelli Reverse. Kiihtyvyys ja kenties nopeuskin ovat parempaa, kuin huonosti säädetyllä ja huonolla putkella olevalla 70 kuutioisella.
Sullakin on nestekone, niin siinä on jo vakiosylinterillä potentiaalista tehoa melkoisesti. Kurittomana tehoa saa kampiakselilta 7,0 heppaa ja teharilla kutkuteltuna varmasti sen 8-9hp. Siihen pikkasen pikku
fiksausta, niin voidaan lähennellä jopa 10 heppaa, ainakin herkkyyyttä tulee.
11.8.2010 16:29
Jaa no ton 70cc sai näköjää unohtaa ku en saanu tilata nii tilasin sit uude 50cc.. no pitää katellla noita uusia tehareita
11.8.2010 22:27
terve. mulla on stage 6 pro replica kiinni, +22 vp jousi, +20 kytkinjouset, ja 5.5gr rullat. Ei ota piikkiä suoralla, ja alamäessä kun saavutan nopeuden 60km/h niin kuuluu "MOUUUUU" ja vauhti pysyy koko aika samana. Tuntuu myös, kun moottori lämpeää niin koko skootteri sekoaa.. (huiput vähenee, vääntö vähenee) ja kierrokset pysyy suoralla kiihdyttäessä 7000 rpm..
ja suutin 63
12.8.2010 7:09
Ookko koittanu 15% vp jousella ja 15% kytkinjousilla? Ja ootko varma ettei suutin oo liia pieni.
12.8.2010 11:47
Jesdd kirjoitti:Ookko koittanu 15% vp jousella ja 15% kytkinjousilla? Ja ootko varma ettei suutin oo liia pieni.
En oo koittanu, tota VP:tä ei ole kotona mutta 15% kytkinjouset on. Ja suutin on 63